Hallo, Ik zit met een vraag, op 1 maart heb ik te horen gekregen dat ik uit dienst moet (had een vast contract) we zijn een vaststellingsovereenkomst aangegaan (deze is nagekeken door de rechtsbijstand vanwege de ww). Per 1 mei ben ik officieel uit dienst nu zit ik met vrijstelling thuis. Alleen ik moet nu in de ziektewet omdat ik met een depressie thuis zit. Maar moet ik me nu ziek melden bij de werkgever? En heb ik nog wel recht op ww als ik weer beter ben? Ik weet dat je sollicitatieplischt heb maar dat gaat me nu echt niet lukken. Ik heb ook een verklaring van mijn psycholoog? Alvast bedankt Gr. Miranda
Beste Miranda2611, Ik begrijp uit je verhaal dat je per 1 mei uit dienst gaat bij je werkgever. Je bent op dit moment nog in dienst bij je werkgever en meld je daar ziek. De werkgever meldt je per 1 mei ziek uit dienst bij UWV. UWV beoordeelt dan je aanvraag voor een Ziektewet-uitkering. Tijdens een Ziektewet-uitkering overleg je met een re-integratiebegeleider wanneer je moet beginnen met solliciteren. Er is geen sollicitatieplicht zoals bij een WW-uitkering het geval is. Als je herstelt bent kun je een WW-uitkering aanvragen. Bij de beoordeling van deze aanvraag wordt je ziekteperiode buiten beschouwing gelaten. Ik kan me voorstellen dat er naar aanleiding van de informatie waarnaar ik je hieronder verwijs bij jou vragen ontstaan. Ik wil die in dat geval graag voor je beantwoorden. Stuur dan een privé-bericht met je telefoon Actuele informatie over het beëindigen van een arbeidsovereenkomst tijdens ziekte vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare