recht op ww?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jucade, 5 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Over 7 weekjes is mijn contract verlopen. Vandaag belde t uitzendburo (die had via cwi vernomen da'k werk zoek) of ik interesse had in een baan dichtbij op oproepbasis. Nu houdt dit in dat ik dan soms niet werk in een week, en soms 25 uur. Dan is t nadeel dus dat ik geen vast inkomen heb. Dus heb ik toch maar na overleg met mn mannetje nee gezegd. Weten jullie dat áls ik die baan had aangenomen of de rest dan wordt 'bijgevuld' door de ww of niet??? En áls ik straks in de ww zit, ben ik dan verplicht om de baan te nemen die hun aanbieden of mag ik ook weigeren zonder dat de ww in gevaar komt??? pfff wat n vragen..

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Phoe, goeie vraag. Ik zou even met het cwi bellen en vragen hoe het zit.

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    op het moment dat jij een aanvraag doet voor een ww uitkering moet je in de voorgaande 36 weken er minimaal 26 van hebben gewerkt om recht te hebben op een uitkering...op basis van je verdiende loon wordt je loon berekend...

succes

4. Nicci

Nicci Lid

18 jun 2006
    62
    0
    0
    Adviseur CWI
    Den Helder
    Hi, ik werk zelf bij het CWi en voorheen UWV, kan je wel antwoord geven op je vraag.

Als je hiervoor 40 werkte en je krijgt nu een baan voor 25 uur. Dan zal de ww je aanvullen met 15 uur ww uitkering. Ze verwachten dan wel van je dat je blijft solliciteren. Werk je toevallig niet in een week dan krijg je gewoon de volledige uren ww uitbetaald.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het graag van je.

Liefs Nicole

Deel Deze Pagina