Meiden, Even mijn verhaal: Ben op dit moment 20 weken zwanger. De eerste 16 weken heb ik constant lopen overgeven en was heel erg moe. Heb me toen ook ziekgemeld op mijn werk. Ik kon helemaal niets, alleen maar op bed liggen of wat hangen op de bank. Hield bijna geen voeding binnen en was zeer lusteloos. Toen het weer een beetje ging, ben ik weer gaan werken. Ik werk 40 uur p/w als secretaresse. Nu heb ik inmiddels 3 weken gewerkt en zit er weer helemaal doorheen! Vorige week kreeg ik van mijn baas te horen dat ik na mijn zwangerschap niet kan blijven werken voor 20 uur p/w (dit is wat ik graag wil). Dit nieuws kwam voor mij als een grote schok. Vooral omdat ik een vast contract heb. Denk je weer lekker te gaan werken (na zo lang thuis te hebben gezeten) krijg je dit. Ik vindt het erg moelijk om hier mee om te gaan. Sinds vorige week moet ik bijna dagelijks weer overgeven, ben super moe en zwaar in de diarree. Ik denk dat dit te maken heeft met de stress wat nu op me afkomt. Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen! Nu zit ik alweer 1 week thuis en kan het bijna niet opbrengen om weer te gaan werken. Zowel lichamelijk als emotioneel. Ben ik een zeikerd? Of stel ik me misschien aan? Ik weet het even niet meer. Wat moet ik doen? Minder uren p/w gaan werken? Of ziek thuis blijven? Wie heeft er tips? Alvast bedankt voor jullie reacties! Liefs
eej hoi hoi. is het niet dat je altijd ouderschaps verlof kan aanvragen? je baas mag als het goed is dit niet weigeren! en nee hoor je bent echt geen zeikerd als je niet meer kan kan je gewoon niet meer
M'n baas wil alleen maar een fulltimer voor mijn functie. Alle andere opties zijn uitgesloten, helaas. Uiteraard heb ik m'n ouderschapsverlof al ingediend. Dus na mijn kraamverlof mag ik 6 maanden lang 20 uur p/w werken. Daarna zal ik ander werk moeten zoeken.
wat een l. van een baas zeg! maar je hoord het vaker dat dames die secretaresse zijn meestal full time werken en nooit minder kunnen/mogen. erg vreemd maar goed, je heb dan in ieder geval eerst je zwangerschaps verlof en daarna 20 upw dus ( helaas) ff de tijd om iets anders te gaan zoeken. pfff lijkt me ook niet leuk vooral als je het na je zin heb daar. nou succes in ieder geval.
Meid blijf lekker thuis. Neem dit alsjeblieft van mij aan. Ik heb de afgelopen maanden doorgewerkt terwijl ik doodmoe was door pfeiffer en zwangerschap en daarnaast veel stress ivm de situatie op mijn werk en ziekte van mijn ouders. Nu ben ik dus redelijk opgebrand en heb me eindelijk ziekgemeld (zie evt. ook mijn bericht onder: 'zwangerschap' : Besloten: ik meld me ziek). Het lucht enorm op.Als ik jou baas zo hoor is hij ook niet bepaald welwillend naar jou toe dus daar zou ik me niet schuldig over voelen. Ik weet dat het makkelijker gezegd is als gedaan, maar toch. Iemand zei vandaag nog tegen mij: 'je kan het niet meer over doen'. Je kindje is nu het allerbelangrijkste!
http://www.arbopodium.nl/default.asp?path=df6weuec Wettelijk mogen ze je niets weigeren meis, kijk/zoek even wat dingetjes na voor jezelf.
Volgens mij mogen ze je inderdaad niks wijgeren en mag je zeker niet ontslagen worden.2 parttimers is toch ook fulltime.lullig hoor voor je.
Ben vandaag bij mijn verloskundige geweest en zij adviseerd mij om in eerste instantie 2 uur per dag minder te gaan werken. Vanmiddag meteen even met mijn werkgever besproken en hij komt hier morgen op terug. Als hij hier niet mee instemt, zit ik er inderdaad sterk aan te denken om mij volledig ziek te melden. Ik probeer iedere keer met allerlei mogelijkheden te komen, maar hun ketsen alles af. Het is gewoon niet eerlijk! Toen ik vanochtend het hartje hoorde van ons kleintje was ik opnieuw helemaal in de wolken. Ik wil het beste voor ons kleintje en voor mezelf uiteraard. Hopelijk heb ik snel nieuws. Liefs
He Patricia1983 Gefeliciteerd hoor !.lekker wel he die werkgevers als of je voor je lol moet minderen.gezondheid gaat voor hoor!.bij mn eerste zwangerschap wilde ik wel tot 4 weken voor de bevalling door werken.maar op het laatst trok ik het ook niet meer was zo dik als een olifant hahaha.maar toen ik na mn werkgever ging ging die nog moeilijk zitten doen ook.was best een afknapper vooral omdat je op het laast snachts ook zowat niet kan slapen.bleeuh.sterkte x
er is hier helemaal geen discussie mogelijk! Jij hebt een vaste baan -fulltime- en als je minder wilt gaan werken, mag dat NIET geweigerd worden mits je iets onmogelijks vraagt wat in dit geval niet zo is. Ik zou dit gewoon aangeven en erbij vermelden dat je iemand in de arm kunt nemen als je dit niet als volwassenen op kunt lossen. Sorry, maar hij maakt gebruik van je goedgelovigheid! Geloof me: heb hetzelfde meegemaakt weliswaar zonder problemen gelukkig. Hopelijk pakt het goed uit voor je (lijkt me de enige oplossing)
Vandaag heb ik de beslissing genomen om me alsnog volledig ziek te melden. Ik heb inderdaad geen zin in al dit gedoe. Het levert mij alleen maar spanning en negatieve stress op. Daar heb ik helemaal geen zin. Gezondheid gaat inderdaad voor alles! Blijf lekker thuis en als het moet kom ik helemaal niet meer terug! Bedankt voor jullie reacties! Liefs
GROOTGELIJK heb je ...alleen jammer dat het zo moet lopen...maargoed nu heeft je werkgever alleen zich zelf er maar mee...ga je niet schuldig voelen hoor geniet lekker van je zwangerschap x
Goed zo meid! Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is de beslissing te maken maar je voelt snel genoeg hoe goed het is, geloof mij. Ik ben nu de 2e dag thuis. Lichamelijk is er nog weinig verandering maar de rust in mijn hoofd is zo onbeschrijvelijk heerlijk. Het maakt ALLE verschil. De afgelopen weken huilde ik bijna dagelijks, zelfs op mijn werk (stiekum op de wc), op de fiets naar mijn werk en op de fiets naar huis.... Nu geniet ik dubbel van het zwanger zijn, ook al ben ik nog zo moe en doet mijn rug nog zo'n pijn. Ik kan het gewoon beter aan. Sterkte meid, en zolang je je niet heel veel beter voelt, NIET beginnen!