Beste leden van het UWV webcareteam, Mijn vennoot en ik overwegen per 1-1-2014 onze VOF te beëindigen om bedrijfseconomische redenen. Nu is gebleken dat ik zwanger ben. Mijn uitgerekende datum is 27-01-2014. Ik zou graag 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof willen gaan (16-12-2013). Heb ik recht op ZEZ als we ons bedrijf beëindigen per 01-01-2014? Bedankt voor uw reactie!
Beste ZEZ, Ik zoek het voor je uit. Je krijgt zo spoedig mogelijk een antwoord op je vraag. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste ZEZ, Vervelend om te horen dat je wellicht om bedrijfseconomische reden met je onderneming moet stoppen. Voor het recht op een ZEZ-uitkering geldt het volgende: Stopt je bedrijf na de ingangsdatum van je zwangerschapsverlof? Dit heeft dan geen gevolgen voor het recht op een ZEZ-uitkering. Dit geldt ook als je bedrijf wordt beëindigd tijdens het verlof. In jouw situatie hoef je dus niet ongerust te zijn dat het recht op een ZEZ-uitkering komt te vervallen. Algemene informatie over de ZEZ vind je op deze pagina. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare