ziektewet en uitzendbaan

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Danie1991, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu deze week de ziektewet in gegaan, omdat het werken echt niet meer ging. Vind het heel jammer en vervelend. maar het is nou eenmaal zo.
    Nu moet ik mijn pasje+werkschoenen inleveren en dan wordt mijn contract beëindigd. Gaat dit geen problemen opleveren voor de ziektewet en de zwangerschapsverlof.
    Eigenlijk wil ik gewoon weten of ik dat pasje kan inleveren zonder dat het gevolgen heeft voor mijn uitkering.

met vriendelijke groet,

Danielle

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Danielle,

Je wilt weten of je uitkering in gevaar komt als je ontslagen wordt en je pasje inlevert.

Als jouw ontslag rechtmatig is, heeft het geen gevolgen voor recht op een uitkering. Echter, tijdens de eerste 104 weken van je ziekte geldt een ontslagverbod. Wanneer je toch ontslagen wordt, kan het zijn dat je geen Ziektewet-uitkering krijgt omdat je ontslag onrechtmatig is. Er zijn echter situaties waarbij je toch uit dienst gaat tijdens ziekte en toch je recht op uitkering behoudt. Dit kan bijvoorbeeld zijn wanneer je een uitzendovereenkomst hebt of een tijdelijk contract dat niet verlengd wordt. Als dit laatste het geval is, is er niets aan de hand.

Wat voor soort contract heb je?
    -aantal uren
    -tijdelijk of voor onbepaalde tijd
    -oproep- of uitzendovereenkomst

Als je hier een antwoord op geeft, kan ik je aan de hand daarvan informeren hoe of wat.

Actuele informatie over het ontslagverbod tijdens ziekte vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina