Hoi Ik ga vanaf 4 ok ziek en zwanger uit dienst Loopt me ziektewet uitkering gewoon door En hoe gaat dat ik hoef geen nieuwe aanvraag in te dienen Graag antwoord hoe dat allemaal gaat
Beste angeliquexxx, Rot voor je dat je ziek uit dienst gaat. Maar wel gefeliciteerd met je zwangerschap. Je wilt weten hoe het verder gaat met je Ziektewet-uitkering. Ik ga er vanuit dat je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap. De uitkering loopt in dit geval gewoon door. De werkgever kan je op de laatste werkdag bij UWV ziek uit dienst melden en aangeven dat de uitkering direct aan jou moet worden overgemaakt (als dit nog niet gebeurt). De zwangerschaps-uitkering kan je zelf telefonisch aanvragen. Je kunt hiervoor contact opnemen met 0900 9294. Dit kan je doen tussen 4 en 2 weken voor de eerste verlofdag. Actuele informatie over het aanvragen van een Zwangerschapsuitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Ja ik ben ziek inverband zwangerschap Ik ga ook ziek en zwanger uit dienst als het goed is is dat al gebeurd Wanneer vraag je zwangerschaps uitkering aan vraag je die ook aan als je nog ziek bent wand heb veel bellen klachten ik moet afwachten als ik bevallen Ben of het dan al weg is veel mensen houden er meestal Nog wel last van Kan u zien of het al bij jullie bekent is
Beste Angeliquexxx, Je vraagt de zwangerschaps- en bevallingsuitkering minimaal 8 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum aan via UWV telefoon. Dit doe je ook als je dan nog in de Ziektewet zit. Ben je na je verlof nog steeds ziek? Dan geeft je dit de eerste dag na je verlof door aan UWV. Voor beide zaken kan je bellen met UWV telefoon werknemers 0900-9294. Je kan dit nummer ook bellen voor meer informatie over de ontvangst van je ziek uit dienst melding. Actuele informatie over ziek door zwangerschap voor je verlof vind je hier. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Hallo Angelique, Zoals gezegd, kun je acht weken voor je uitgerekende datum het verlof aanvragen. Je bent op 13 december uitgerekend, neem daarom op 19 oktober contact met ons op voor je verlof aanvraag. Dat kan via 0900-9294. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team