recht op ziektewet uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Pixel2011, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pixel2011

Pixel2011 Niet meer actief

Sinds 2 mei werk ik via een uitzendburo voor een bedrijf.

Nu ben ik zwanger en heb vele klachten: last van mijn bekken, extreem misselijk en overgeven, ik ben draagster van GBS en er staat inmiddels ook al urine op de kweek ivm buikpijn en wat bloedverlies en tot overmaat van ramp ben ik vorige week ook nog door mijn rug gegaan. De vk heeft aangegeven dat ik heel rustig aan moet doen en sinds 20 juli zit ik in de ziektewet.

We hebben het financieel heel zwaar en wacht dan ook met smart op mijn ziektewetuitkering van het UWV.

Vanmorgen heb ik gebeld hoe lang dat nog gaat duren en daar vertelden ze mij dat uiterlijk 17 augustus bekend is OF ik een uitkering krijg en als dat toegewezen is krijg ik met terugwerkende kracht uitbetaald en daarna per week.

Wat moet ik mij hierbij voorstellen bij de opmerking "of ik wel een uitkering krijg"?: kan het zo zijn dat ik misschien helemaal geen ziektewet uitkering krijg?
    Daar heb je toch recht op als je werkt via een uitzendburo of vergis ik mij daarin??

Alvast bedankt voor uw reactie terug.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Pixel2011,

Je werkt voor een uitzendbureau vanaf 2 mei en bent ziek vanaf 20 juli.
    Je hebt normaal gesproken dan recht op een Ziektewet-uitkering van UWV.
    Actuele informatie vind je op deze pagina: Ziektewet-uitkering

Deze Ziektewet-uitkering wordt toegekend als de verzekeringsarts van UWV ook van mening is dat je ziek bent.
    Dit is wat mijn collega bedoelde met de opmerking “of je wel een uitkering krijgt”.

Binnen 4 weken na de ziekmelding bepaalt UWV of je recht hebt op een Ziektewet-uitkering.

Ik begrijp dat je ongerust bent maar vooralsnog hoef je je geen zorgen te maken.

Sterkte met je gezondheid toegewenst.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina