Ik zit erover na te denken om mijn ontslag te nemen. Ik ben 2,5 week geleden bevallen van een prachtige dochter en zit nu nog middenin mijn verlof. Ik zou 22 juli weer moeten gaan werken bij mijn werkgever. Nu ben ik heel hard aan het nadenken om mijn ontslag te nemen, omdat hoe meer ik erover nadenk steeds minder zin krijg om terug te gaan naar het bedrijf waar ik al jaren werk. Nu wilde ik weten of ik nu al mijn ontslag kan indienen zodat ik niet meer terug hoef te komen? Of kan ik pas bij terugkomst mijn ontslag indienen en moet ik dan nog vanaf 22 juli 2 maanden werken, wat ik uiteraard liever niet heb.
Beste Isra, Het is mogelijk om tijdens je zwangerschapsverlof je ontslagaanvraag in te dienen. Waar je wel rekening mee moet houden is je gezondheidstoestand. Als je zelf ontslag neemt en je bent arbeidsongeschikt aan het eind van je verlofperiode, dan kun je geen aanspraak maken op een Ziektewet-uitkering. Actuele informatie over zelf ontslag nemen vind je hier. Ik wens je nog een fijne kraamtijd. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare