Vraag over telefoongesprek en ongenoegen uiten

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Marieke1983, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik heb geen inhoudelijk vraag maar een vraag over de procedure bij ziekmelden.
    Sinds vandaag sta ik 25% ziekgemeld ivm bekkeninstabiliteit. Ik ben 1 dag minder gaan werken. Een medewerker van UWV belde me vandaag hierover, zoals verwacht en dat is ook prima.

Wat ik niet prettig vond, was dat ze duidelijk vond dat ik wel vroeg was met 28,3 weken zwangerschap. Ik was immers "pas in augustus uitgerekend". Ik heb gezegd dat ik er sinds het eerste trimester al mee loop en juist heb geprobeerd het werken zolang mogelijk te rekken maar dat het nu niet meer ging. Dit is volledig in overleg met mijn baas gegaan.

Ik vraag me af in hoeverre iemand aan de telefoon kan beoordelen hoe normaal het is om nu met bi te zitten, en ook hoe ik mijn ongenoegen hierover bij het UWV kan melden. ik voel me namelijk veroordeeld om mijn ziekmelding en dat kan niet de bedoeling zijn.

Groetjes,

Marieke

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Marieke,

Je geeft aan dat het telefonische controle gesprek met UWV voor niet prettig is verlopen. Als je ziek gemeld bent bij UWV neemt de medewerker verzuimbeheer contact met je op. Deze medewerker bespreekt met jou wat er aan de hand is en beoordeeld of het nodig is je gegevens naar de verzekeringsarts te sturen. De verzekeringsarts neemt dan de controle over.

Als het contact met UWV niet prettig is verlopen en je wilt dit bespreken kun je via UWV-telefoon vragen of dezelfde medewerker nogmaals contact met je wil opnemen. Je kunt dan bespreken dat je het aan het eerdere gesprek een naar gevoel hebt overgehouden. Ook geef je hiermee de medewerker zijn reactie toe te lichten. Een andere mogelijkheid is het indienen van een klacht over het telefoongesprek.

Actuele informatie over het indienen van een klacht vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina