Hoi, Ik werk nu ruim 2 jaar bij mijn bedrijf. Ik ben destijds aangenomen met een zogenoemde "proefplaatsing" van 3 maanden vanuit het UWV met behoud van mijn uww-uitkering. Daarna heb ik nog 2 jaarcontracten gehad. I.v.m. fusie kunnen medewerkers met een tijdelijk dienstverband solliciteren om hun eigen functie wat ik ook uiteraard ga doen. Nu is mijn vraag: Kunnen ze mij eventueel weer een jaarcontract aanbieden van een jaar? of telt die 3 maanden proefplaatsing ook als "contract" ? en heb ik al 3 contracten gehad en kan ik dus rekenen op vast dienstverband?.... Alvast bedankt!
Beste DaphneB, Je wilt weten of je werkgever jou weer een contract van een jaar mag aanbieden of dat je werkgever je een vast contract moet aanbieden. Deze vraag is niet voor UWV Webcare bestemd. Toch wil ik je op het volgende wijzen: Volgens het FNV geldt dat een proefplaatsing niet gezien kan worden als een arbeidsovereenkomst (zie veelgestelde vragen: Geldt een proefplaatsing via het UWV Werkbedrijf mee als opvolgend werkgeverschap?). Heb je aanvullende vragen, adviseer ik je contact op te nemen met bijvoorbeeld het Juridisch Loket (0900-8020), vakbond of Rechtsbijstand. Actuele informatie over wanneer een tijdelijk dienstverband overgaat in een vast dienstverband vind je hier. Ik wens je veel succes met je sollicitatie. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare