Zwangerschapsverlof gekort op duur ww?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Scarlett1985, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Mijn vriend en ik willen graag een kindje. Helaas eindigt mijn contract per 31 december aanstaande. Ik ga uiteraard op zoek naar werk. Maar stél ik wordt zwanger, dan wordt ik vast nergens aangenomen. Volgens de rekentool op de site van uwv heb ik recht op 12 maanden ww uitkering. Als ik zwanger wordt, worden de 16 weken zwangerschapsverlof dan afgetrokken van de duur van mijn ww? Of stopt de ww zodra ik met verlof ga, en start hij weer als mijn verlof voorbij is?

Klopt het dat de uitkering die ik krijg tijdens zwangerschapsverlof 100% van mijn laatst verdiende loon is, of 100% van de ww uitkering?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Scarlett1985,

Je geeft aan dat je contract eindigt op 31 december. Je hebt een aantal vragen hoe het verder gaat mocht je zwanger raken en nog geen ander werk hebben gevonden.

Wat gebeurt er met de duur van mijn WW-uitkering als ik zwangerschapsverlof krijg?
    Zodra je met zwangerschapsverlof gaat stopt de WW-uitkering. Is je verlof afgelopen en heb je nog geen werk? Dan kan je om herleving van de WW-uitkering vragen. De einddatum WW schuift op met de duur van je Zwangerschapsuitkering.

Hoe hoog is de zwangerschapsuitkering?
    De zwangerschapsuitkering is 100% van het dagloon dat bij de WW-uitkering is vastgesteld.

Actuele informatie over een WW-uitkering vind je hier en over een zwangerschapsuitkering hier.

Ik wens je veel sterkte met het zoeken van een nieuwe baan en hoop voor je dat je kinderwens snel uit komt.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord :)

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan!

Deel Deze Pagina