Nu WW dadelijk zwangerschapsuitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door liza1991, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    ik zit momenteel in de ww vanwege ontslag door de zwangerschap. Ik vroeg me af of ik recht heb op een zwangerschapsuitkering. Dit is de 2e maand van mijn ww en ik heb recht tot half november. Mijn bevaldatum word waarschijnlijk 18 december.

En is deze uitkering een hoger bedrag als de ww ik krijg nu namelijk maar 650 euro...

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste liza1991,

Wat jammer dat je jouw baan verloren hebt vanwege je zwangerschap.

Je wilt weten of je recht hebt op zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) en wat de hoogte daarvan is.

Wanneer je binnen 10 weken na einde van je WW-uitkering bevalt, heb je recht op de WAZO. Dit vraag je zelf aan. Bel daarvoor uiterlijk 8 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum UWV Telefoon Werknemers 0900-9294. Mocht je in de tussentijd een baan hebben gevonden en ga je vanuit die baan met zwangerschapsverlof? Dan vraagt de nieuwe werkgever voor jou het verlof aan.

Voor de WW geldt dat de eerste twee maanden 75% en vervolgens de resterende duur van je WW-uitkering 70% wordt betaald. De WAZO zal 100% van het berekende dagloon van de WW uitbetalen.

Actuele informatie over het recht op WAZO vind je hier en de hoogte hier.

Ik wens je veel succes met solliciteren en een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina