op 1 januari 2010 is mijn ouderschapsverlof voor mijn oudste docher ingegaan. (contract 32 uur, werkte 24 uur en nam 8 uur ouderschapsverlof op) echter op 8 december 2011 ging mijn wazo uitkering in voormijn jongste dochter. Er is toen gezegd dat ik mijn ouderschapsverlof stop moest zetten en dat ik dan recht had op 32 uur uitbetaling tijdens de wazo uitkering. Dit heb ik doorgegeven aan mijn werkgever en die heeft mij ook netjes 32 uur uitbetaald per week ipv 24 uur.l Nu kwamen ze vandaag echter dat ze maar 24 uur van het UWV uitbetaald kregen omdat het UWV naar november 2011 had gekeken en daar had ik dus recht op 24 uur uitbetaling (8 uur ouderschapsverlof is onbetaald) heb gezegd dat dit niet klopt, nu moet ik het tegendeel bewijzen en ook dat ze het restant ontvangen wat is nu juist? en kunt u mij helpen. pb berichten mag ook alvast bedankt
Beste P1982, UWV heeft je zwangerschaps- en bevallingsuitkering berekent over je inkomen van november 2011. Je hebt in deze periode gebruikt gemaakt van 8 uur ouderschapsverlof. De informatie die je hebt gekregen is juist. Werk je in de periode voor je verlof minder door ziekte of verlof? Dan kijkt UWV naar de periode daarvoor. Is UWV op de hoogte gesteld van het feit dat je gebruik hebt gemaakt van ouderschapsverlof? Ik adviseer je om contact op te nemen met UWV telefoon om dit na te vragen. Is dit niet het geval? Dan kan je werkgever een verzoek om herberekening van de uitkering aan UWV doen. We kunnen dan alsnog kijken welke periode voor jou genomen moet worden om de hoogte van de uitkering te berekenen. Actuele informatie over de berekening van de zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je veel succes bij het hervatten van je werkzaamheden. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
werkgever zegt dat ze wel hebben doorgegevem dat ik ouderschapsverlof op nam. Blijkbaar is dit dus niet aangekomen bij het UWV Hoe kunnen ze een herbereking laten doen en wat moeten ze aanleveren (welke maand sv loon)
Beste P1982, Je werkgever kan contact opnemen met UWV telefoon werkgevers 0900-9295. Hij/zij kan dan aangeven dat er is gemeld dat er sprake is van ouderschapsverlof in de periode waarover de uitkering is berekend. UWV controleert dan of de melding aanwezig is. Is dit niet het geval dan zal er aan de werkgever worden uitgelegd hoe dat gemeld kan worden. UWV zal opnieuw naar de hoogte van de uitkering kijken en indien nodig dat opnieuw vaststellen. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare