recht op zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Paint, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Als je wilt stoppen met werken, heb je dan evengoed recht op je 16 weken zwangerschapsverlof?
    Ik wil er mee stoppen, en dit ook gewoon bekend maken wanneer we mijn ingang van het verlof gaan bespreken.
    Dus in feite moeten ze je dan nog betalen terwijl je er niet meer werkt of terug komt.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik werk in de zorg.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    In principe kun je het zo regelen dat je je baan opzegt als je verlof eindigt. Dat hoef je dus niet voordien te doen. Je werkgever krijgt ook gewoon de vergoeding van het uwv, ook als je na je verlof stopt.

3. spinner

spinner Actief lid

7 mrt 2009
    152
    0
    16
    Hoihoi,

Jouw werkgever krijgt jouw zwangerschapsverlof vergoed, dus volgens mij kan je gewoon afspreken dat je pas na je verlof officieel met ontslag gaat.

liefs, spinner

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou het stoppen met werken sowieso pas in laten gaan na afloop van je verlof. Helaas kan er toch nog iets anders lopen dan je vooraf denkt. Je relatie kan stuklopen of je kindje kan voortijdig overlijden (hoop natuurlijk dat je een lief gezond kindje in je handen mag houden)

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben ook gestopt met werken...Ik werkte in de thuiszorg

Ik ben vorig jaar half juni met verlof gegaan, 4 aug. bevallen en mn verlof liep ( weet t niet precies meer) half oktober af.. De verlof/vakantie-uren die ik nog had staan zijn er aan vast geplakt en per 1 november is t contract ontbonden..
    De ontslag brief heb ik ergens in september geschreven, maar mijn manager was al veel eerder op de hoogte van mn plan.

6. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Als je ontslag neemt en je uitgerekende datum is maximaal 10 weken later dan heb je via het UWV nog recht op zwangerschaps/bevallingsverlof van 16 weken.

7. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    je moet idd die 10 weken in de gaten houden anders heb je er dus geen recht op.

Deel Deze Pagina