Iemand met verstand v uitkeringen en t krijgen van woningen

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 13 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Is er iemand die verstand heeft hoe dit allemaal werkt?

Mijn vader woont al jaren in het buitenland, maar wil nu graag (na een scheiding) terug komen naar NL, maar hoe begin je? Waar heeft hij recht op? Tuurlijk is hij hier een tijd welkom, maar er moeten toch in NL voorzieningen zijn voor dit soort mensen?

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Als hij toch een tijd bij jou komt wonen, zou ik naar je eigen gemeente gaan. Die kunnen dat vast helemaal uitleggen. Desnoods doorsturen naar de desbetreffende instanties daarvoor.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je zou even kunnen kijken op de site van het ind, of ze maandag even bellen en de situatie uitleggen. Via de gemeente zijn ook vast wel folders oid te vinden hiervoor.

www.ind.nl

Succes!

4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    zou de gemeente bellen voor info en misschien de woningstichting als je wilt huren ofzo?

5. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Een woning huren gaat alleen als je hier een vast inkomen hebt en om een uitkering of iets dergelijks moet je natuurlijk ook een vaste woon of verblijfplaats hebben .. dus het een werkt het ander misschien een beetje tegen dus zou inderdaad ook hulp vragen bij de gemeente of een andere instantie die jullie daar me op weg kunnen helpen .. succes ermee

6. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Wens je daar veel succes mee want gaat niet van een leien dakje...Ben nu op zoek naar een huis...maar krijg geen urgentie niets niet...Zit tijdelijk bij n vriendin in...Met me 17 weken zwanger...Heb alles al geporbeerd maar ze laten me een beetje aan me lot over.

Succes in ieder geval!
    Groetjes

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hier is het zo als je altijd in de zelfde stad hebt gewoond en je woond nu langer dan een jaar ergens anders duurt het heel lang voordat je een woning krijgt

mijn vriendin heeft dit nu ook het is over tussen haar en der ex ze hebben samen een dochter van 2
    nu woond ze bij der schoonzus in
    want ze kreeg hier geen huis omdat ze net langer dan een jaar daar woond
    je moet je weer inschrijven
    en gewoon afwachten net als ieder anders die zich net laat inschrijven

8. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Wat voor nationaliteit heeft je vader nu? Is hij (nog) Nederlands of heeft hij nieuwe nationaliteit aangenomen?

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hij is nog steeds nederlander!

Dank jullie wel voor de antwoorden, ik ben bang dat via de gemeente erg lang gaat duren (hij wil nu in almere/lelystad wonen en woonde altijd in amsterdam) en dat hij vervolgens dus een hele tijd bij ons inwoont of particulier moet huren...

10. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    inschrijven op het adres waar hij gaat verblijven bv bij jullie

uitkering aanvragen, ook gelijk een voorschot aanvragen om in de tussentijd te kunnen rondkomen.

inschrijven bij alle woningbouwverenigingen

op zoek naar een verblijfadres bv particulier.

meer weten? pb me... :D

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik denk dat hij gewoon de weg moet bewandelen die wij ook moeten, dus inschrijven bij een woningbouw vereniging en de 26 weken werknorm halen voor hij ww krijgt als hij die wil. als het echt zo makkelijk was zou ik zelf ook een week emigreren naar Belgie om dan terug te komen ;)
    (woon in een sloophuis en we worden gedwongen om te kopen want huren komen we niet tussen)
    maar idd even bij de gemeente vragen. en anders is particuliere huur het makkelijkst.

Deel Deze Pagina