Hoi, Ik heb twee vragen, hopelijk kunnen jullie hier antwoord op geven. Mijn WAZO loopt eind januari af. Daarvoor ontving ik een ww-uitkering. Nu hoorde ik afgelopen september van mijn werkcoach dat ik begin januari opnieuw een ww-uitkering aan moest vragen omdat dit niet automatisch weer zou gaan lopen. Nu kijk ik net op de website van het UWV en daar staat dat het automatisch gaat en dat ik niets hoef te doen. Moet ik nu wel of niet opnieuw een ww-uitkering aanvragen? In februari gaan wij 16 dagen op vakantie. Dit moet ik doorgeven dmv een wijzigingsformulier. Wordt mijn ww-uitkering dan wel of niet doorbetaald? Ik zit sinds 1 juni 2012 in de ww. Alvast hartelijk bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen! Groetjes Stitch
Beste Stitch, Na afloop van je WAZO-uitkering gaat de WW niet automatisch door. UWV weet immers niet of je nog werkloos bent na afloop van je verlof. Via de website van UWV Werkbedrijf kun je je opnieuw inschrijven als werkzoekende. Vervolgens kun je daar WW aanvragen. Omdat je oude WW-uitkering wordt voortgezet, hoef je niet opnieuw de volledige aanvraag te doen. Geef daarom bij een van de eerste vragen aan dat je al eerder WW had. Bij de toelichting op je WW-aanvraag kun je meteen je vakantieperiode doorgeven. Bij de beslissing over je aanvraag wordt dan berekend hoeveel dagen je met behoud van uitkering op vakantie kunt. Per volledig jaar heb je 20 dagen recht op vakantie. Vakantiedagen van het vorige jaar kun je niet meenemen. Op onze website vind je actuele informatie over de WW-aanvraag en over vakantiedagen. Ik wens je nog een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare