Examens!

Discussie in 'De lounge' gestart door ThunderAngel, 28 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Hoi iedereen,

Ik ben vorig jaar gestopt met mijn HBO-studie Integrale Veiligheidskunde studie ivm. omstandigheden. En om heel eerlijk te zijn was het ook niet echt wat het leek. Nu heb ik een hele leuke studie op het oog, waar ik in september 2008 mee wil beginnen. Maar omdat ik in mijn HAVO-examenpakket (ik heb deelcertificaten gehaald) niet de vakken die voor deze studie nodig zijn heb gedaan, zal ik in 2 vakken toelatingsexamen moeten doen.

Ik kijk er heel erg naar uit, en wil dit eigenlijk zo snel mogelijk doen. De eerste examenmogelijkheid is op 16 januari, en ik ben op 30 januari uitgerekend. Is het wel verstandig om hoogzwanger me in examens te storten? Ik kan het namelijk ook in april, juni of augustus nog doen, dan zijn er weer examens. Aan de andere kant; als de beeb er is en ik ben er druk mee, zie ik misschien ook geen mogelijkheid om examen te doen. Ja er is wel kinderopvang etc., maar ik kom er gewoon niet uit wat ik het beste kan doen. Want wat als de beeb er eerder genoeg van heeft en besluit om net op 15 of 16 januari te komen? Zou heel toevallig zijn, maar ook zwaar balen! Wat zouden jullie doen?

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    pff lastige keuze, ik was ook met een studie bezig waarbij het examen in mn bijna uitgeteld periode valt dus heb besloten het niet te doen...
    je moet het uiteraard zelf weten maar ik raad het af, de emeste moeders zeggen dat de laatste loodjes het zwaarst zijn en als je dan ook nog zwaar moet studeren inclusief examenstress...
    ik had et niet gedaan

3. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou het niet in januari doen meis, de reden noem je zelf al.

Je geeft aan dat je misschien geen tijd hebt om te leren en examen te doen als de baby er is, maar hier zal je toch tijd voor moeten maken!
    Als je straks echt met die studie gaat beginnen heb je ook tentamens en examens waar je voor moet leren. Ik zou gewoon even wachten tot minimaal april en anders juni. Je hebt dan tijd genoeg om te leren 's avonds als de kleine naar bed is of 's middags tijdens het middagslaapje. Augustus lijkt me weer een beetje aan de late kant om eerlijk te zijn...
    Stel dat je het in juni niet haalt, kun je het misschien in augustus nog een keer proberen.

Succes in ieder geval!

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou ook gaan voor later in het jaar ipv in januari! Als je "pech" hebt ben je al hartstikke moe van de zwangerschap, laat staan dat je je dan fatsoenlijk kan storten op een examen!

En later in het jaar, de kleine zal idd ook veel aandacht vragen, maar je moet je er even doorheen zetten en echt tijd ervoor maken! Het is voor jullie toekomst!

5. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Ik zal het ook in niet in Januari doen.. Lekker genieten van de zwangerschap..
    en straks ook van je kindje.

Deel Deze Pagina