Cellie ik ben hel volledig met je eens. Ik ken zoveel voorbeelden van vrouwen die willens en wetens de omgangsregeling die vader met kind heeft frustreren om hun macht te laten gelden. Daarbij gaan ze volledig voorbij aan het feit dat een kind ook recht heeft op een vader. Als deze vrouw in kwestie zo stoer is geweest om een kind te verwekken met jouw neef dan vind ik dat ze ook zo groot moet zijn het kind zijn vader niet te misgunnen. Deze vrouw is helaas de zoveelste die te egoistisch is om in het belang van haar kind te denken. Het wordt tijd dat het nederlandse familierechtstelsel gaat inzien dat het voornamelijk vrouwen zijn die alles aangrijpen om de relatie tussen kind en vader volledig te verwoesten. @ Thunderangel: Ik hoop voor jouw vriend dat wanneer jullie uit elkaar gaan, jij zult bewijzen dat je voldoende fatsoen hebt om samen voor jullie kind te blijven zorgen. En dat je de vader evenveel recht geeft als jezelf! Want dat is het enige waar een kind recht op heeft: ouders die ondanks dat ze niet meer samen leven wel samen evenveel verantwoordelijkheid nemen voor hun kind!
hij kan weinig maken als zij geen dna test wil zou hij deze niet krijgen en kan hij dus nooit aantonen dat hij de vader is en heeft hij dus ook geen rechten. een neef van mijn heeft het zelfde gehad en ze wilde niks meer van hem weten omdat hij de relatie had verbroken, hij kon het via de rechter spelen maar de kans dat er een dna test wordt uitgevoerd is klein en als zij niet bekend dat hij de vader is/kan zijn zal hij geen rechten en plichten krijgen tegenover het kind en zal hij moeten wachten tot de kleine 18 is en op hem afstappen