ik heb hier al eens eerder een berichtje over geplaatst maar de twijfels slaan toe!!! ik ben net begonnen met een 2 jarige opleiding. ik heb een zoontje van 8 maanden. heeeel graag zouden wij voor een 2e kindje willen gaan.. maar ik vraag me af.. wat is verstandig.. Ik weet niet hoe het met de studiefinanciering gaat als ik een paar weken niet naar school ga. ik kan dit ook nergens op internet vinden.. volgens mij heb ik ook geen recht op verlof??? maaar ik zou het toch ook heel fijn vinden als we alweer een kindje hebben voordat ik weer ga solliciteren.. bij mijn zoontje heeft het ook een poosje geduurt voordat ik zwanger was.. en als we nu wachten tot over 2 jaar en ik een baan heb zijn we misschien wel 3 a 4 jaar verder. Wat zouden jullie doen? en heeft er misschien iemand ervaring met zwanger zijn tijdens de opleiding? Alvast bedankt
Ik ben zwanger gaan studeren en heb tijdens mijn studies 3 kinderen gekregen. Je studiefinanciering loopt gewoon door mits je het zelf stop zet. Wel moet je even goed kijken hoelang je recht hebt op stufie voor die studie want als het een 2-jarige studie is kan het zijn dat je dan ook maar 2 jaar krijgt, een kind is geen reden voor verlening nl. Maar vraag dit even na bij de ib-groep als je het niet weet (ligt aan je studie dus). Je hebt idd geen recht op verlof maar omdat je dus studeert en die voor jezelf doet kan je in principe vrij nemen wanneer je wil. De vraag is wat handig is Is je studie verder geen belasting dan kan je lang doorgaan. is dat het wel dan zou ik gewoon je verlof die je als werkende ook had opnemen. Hou wel even in de gaten of je een verplicht aantal punten moet behalen voor je studie. Ik zou dit zowiezo even met een decaan opnemen, zij weet precies waar je wel en geen recht op hebt mbt je specifieke studie. Zelf heb ik de dag voor mn zoon werd geboren nog college's gevolgd ben 5 weken thuis geweest en heb toen een tentamen gemaakt, daarna ben ik weer college's gaan lopen (6 uur in de week) de rest was groepswerk dus veel thuis afgesproken. Heb de kleine zelfs wel eens mee naar school gehad maar das natuurlijk niet ideaal . Bij de 2e ben ik in februari gestopt toen mijn studiegenoten allemaal op stage gingen, ik was 5 mei uitgerekend. En ben toen na de zomervakantie verder gegaan (dwz andere studie). de 3e heb ik gekregen toen ik nog wat dingen moest afronden maar verder allang aan het werk was.
bedankt voor je reactie. het is zo bij mijn sf dat ik mijn diploma binnen 10 jaar moet halen haal ik dat niet dan moet ik alles terug betalen. ik volg een volwassenopleiding mbo. ga 2 dagen in de week naa school en moe 16 uur per week stage lopen.. officieel kun je 2,5 jaar over d opleiding doen maar ja wat als ikzwanger raak er er eventjs tussen uit moet? zouden ze daar niet moeilijk over gaan doen op school of een stage adres? kunne ze me van school sturen? dat zjn toch wel dingen waar ik over in zit. maar i 1e instantie lijkt het mij heerlijk om al een 2e kindje te hebben als ik mijn studie afrond en ik dan kan solliciteren naar een baan
Studeren en zwanger zijn vond ik een prima combi! Ik vond juist dat er veel rekening met me gehouden werd en ik kon er makkelijk een poosje tussenuit, ook bij mijn stage. Ze kunnen je daarom echt niet 'ontslaan' of van school sturen hoor! Volgens mij kan je zelfs een beroep doen op extra stufi bij de IBG, gaat via de decaan. Maar dat weet ik niet zeker. Je zou de IBG kunnen bellen over hoe en wat. Ik zou er zeker voor gaan en een studie me niet tegen laten houden! Want straks ben je klaar en dan, dan is er wel weer een reden om het uit te stellen. Net aan het werk, zwanger solliciteren of niet direct zwanger willen worden icm een nieuwe baan etc.
ja het lijkt mij dus lekker dat als ik klaar met met school gewoon kan solliciteren zonder er bij na hoef te denken maar wat als ik straks zwanger ben.. dus ik kan er eigenlijk zeker van uit gaan dat mijn sf wel doorloopt? want ja een paar weken zonder gaat ook niet lukken denk ik.. Ik ben altijd bang voor de reacties van een ander ik weet dat ik dat niet moet doen.. het is mijn eigen leven uiteraard
Hoi Ik volg nu ook een opleiding en ben voor de zomervakantie met verlof gegaan.. mijn klas is nu een half jaar stage lopen en komen halvewege feb terug. Dan ga ik dus ook weer beginnen.. Ik krijg nu gewoon mijn studiefinanciering.. wel moet je regelen dat je school je niet meldt bij de ib als afwezig.. want je bent verplicht minimaal 1 keer in de 8 weken op school te zijn.. maar mijn school meldt gewoon niet dat ik er niet ben.. dus dat is het enige wat je moet regelen.. en elke opleiding mag je ene half jaar uitlopen.. Dat heb ik dus ook