Bedrijfsarts

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door medinalil, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Hoi allemaal

Ik ben 31 wk zwanger, vanaf 18 wk bi, door gewerkt tot bijna 27 wk hierna hield ik het niet meer uit, werk in een verpleeghuis, fulltime, ben een paar keer boventallig gezet in het rooster maar uiteindelijk gewoon weer mee draaien omdat er zieken waren.
    Ben inmiddels 5 x in me zwangerschap bij de bedrijfsarts geweest( in het begin extreem misselijk en overgeven)
    Maar nu kan ik bijna niet meer lopen, fietsen , zitten van de pijn, de baby schijnt erg groot te zijn, ben erg moe, heb veel blaasklachten en heb nog een kleintje rondlopen gelukkig wordt ik geholpen met me kleintje door familie.
    Maar nu wil de bedrijfsarts dat ik gewoon kon werken en nu kantoorwerk dus 4 uur lang zitten. Ik moet met het openbaar vervoer naar me werk.
    Ik heb duidelijk aangegeven dat dit niet lukt, ik slik elke dag 6 paracetemollen van de pijn.
    De Vk kan me niet helpen want die is niet bevoegd, bekkenfysiotherapeut ben ik een paar x geweest maar elke x kreeg erna nog meer pijn!
    Vooral snachts bij het draaien kraakt heel me bekken.

Wat kan ik doen??? Begin oktober ga ik met verlof.

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb me toen ik het niet meer zag zitten om te werken ziek gemeld bij mij werkgever en meteen een zwangerschapsverklaring gebracht zodat hij het kon regelen met het uwv..
    ik ben zelf 1x bij de arbo arts van uwv geweest en die heeft me meteen 100% afgekeurd mede door bekken klachten.
    is het een arts van je werk of van het uwv die vind dat e wel werken kan?
    vind het vreemd dat als jij aangeeft dat zoveel dingen die je doet pijn doen je gewoon moet blijven werken van de bedrijfsarts.
    weet niet of er verschil zit tussen bedrijfsarts en arbo arts van het uwv zelf?
    zou toch verder gaan zoeken hoe je toch kan stoppen want als je lijf het niet meer trekt dan gaat het gewoon niet meer..

misschien zelf even het uwv bellen om te vragen wat zij er van vinden?

3. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Gewoon ziek melden. Jij geeft aan dat het niet meer kan en het is jouw lijf. Je werkgever krijgt 100% vergoed die het uwv. Je kunt altijd nog naar de arts van het uwv gaan, deze wordt niet door je werkgever aangesteld.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    In principe zou je voor een second opinion naar het UWV kunnen gaan, maar daar heb je niets aan, want dat duurt in totaal 6 weken.

Mijn vriend heeft om totaal andere redenen ook problemen gehad met een bedrijfsarts en het belangrijkste is dat je probeert mee te werken.

Dus al je moed bij elkaar rapen, in die bus stappen en het proberen. Nu geloof ik meteen dat je dat met jouw klachten echt niet zal lukken, maar dan ga je ziek naar huis na een uurtje en dan heb jij je goede wil getoond, je meldt je vervolgens ziek en wacht weer geduldig af totdat je bedrijfsarts je weer oproept. (Desnoods kun je ook na 2 bushaltes rechtsomkeert maken als het te zwaar is, maar het is belangrijk dat je het geprobeerd hebt en dat kunt aantonen.)

Met een beetje geluk valt de volgende oproep in je zwangerschapsverlof en hoef je er niet meer langs te gaan.

Verder zou ik je vraag hier in het UWV gedeelte stellen aan het uwv webcare team.

5. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Bedankt voor de reacties.
    Ik hoor idd van veel mensen toch proberen en als het niet gaat weer naar huis en ziek melden.
    Werkgever gaf de keuze of 50 vc uren inleveren om van het gezeur af te zijn ( letterlijk zo gezegd ) of gewoon komen
    Van de week een gesprek ben benieuwd en het UWV heb ik gebeld die zegt ook idd proberen en weg gaan als het niet gaat en een onderzoek aanvragen maar dit duurt 2 à 4 wk dan ben ik idd al met verlof.

Zo rot dat je werkgever zo' n stress geef!!

Deel Deze Pagina