Rechten garantie op Nintendo Switch

Discussie in 'De lounge' gestart door Krulpeterselie, 10 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.818
    802
    113

Jeetje wat een gedoe!! Cool blue heeft ook stenen winkels toch? Kun je daar niet gewoon binnen lopen? Kunnen ze het meteen oplossen ipv iedere keer zo lang wachten. Belachelijk hoor! Sterkte ermee!

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.956
    6.613
    113
    Gelukkig kun je prima aantonen dat hij verwisseld is! Hopelijk snel een fatsoenlijke reactie met excuses en een oplossing (ik neem aan gewoon een nieuwe switch of geld terug inderdaad…).

3. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.566
    2.031
    113
    wow dat meen je niet? wat asociaal zeg

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.020
    15.055
    113
    Ja verkeerde lader is wel een dingetje. Als je de switch in de docking van een ander type zet kan ie ook totalloss gaan. Met 2 switches in de familie gebeurd. Lite en regulier niet mixen op docking.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dit ja. Ik snap dat het niet leuk is, maar vind het wel bijzonder dat iedereen hier zo fel is. Ik lees geen hele rare zaken. Ook kosten voor een diagnose is niet raar. Dat is ook als je iemand laat komen voor je defecte wasmachine.
    Wat ik je aan kan raden als je er niet uitkomt met coolblue: zoek op internet een elektronica-mannetje en laat het daar repareren. Meestwl worden printplaten door leveranciers niet gemaakt, maar enkel vervangen. Dat is een economische overweging. Maar vaak kan een goede hobbyist er dan nog wel wat mee. Zo heb ik ooit een voeding (ook printplaat) van een dure microscoop laten maken voor een paar tientjes. Een echte Leica. Op mijn werk stond die bij het afval, want een nieuwe printplaat wat economisch niet rendabel. Voor een paar tientjes heb ik die gefixt (en een paar jaar later heb ik de microscoop voor 600 euro verkocht op marktplaats)

Sado en Spectre vinden dit leuk.
  6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.691
    27.331
    113
    Vrouw
    :o: dat is wel heel slecht! Jemig!

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dit vind ik, zonder kennisgeving, niet kunnen
    Er zal vast iets in de kleine lettertjes staan dat als een apparaat niet gemaakt kan worden dat ze dan een vergelijkbaar apparaat moeten bieden, maar dan breng je kopers op de hoogte. En of je een apparaat uit 2021 ‘vergelijkbaar’ mag noemen vind ik ook twijfelachtig.

8. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    dat vind ik als koper dus echt niet kunnen. Het apparaat was op een paar dagen na twee maanden oud. Zoals aangegeven hierboven met laders verwisselen en daarom geen garantie is hier niet aan de orde. Wij hebben verder geen spelcomputers oid in huis en telefoons etc laden we via magsafe. Dit originele lader de enige lader die we in huis gebruiken want verder hebben we alles van apple of het zijn laptops maar die laders bewaar je bij het apparaat. Deze overigens ook want die past in haar beschermhoes/case erbij in. Ook de wet is heel duidelijk dat dit binnen deze termijn onder volledige garantie valt. En ik ga echt niet moeilijk doen als ik weet dat er slordig mee omgegaan zou zijn maar onze dochter heeft er zelf jaren voor gespaard (ze krijgt €2 zakgeld per week) en bewaakte dat ding met haar leven. Maar goed dat alles is in eerdere posts al gezegd ;)

owly vindt dit leuk.
  9. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    mijn wasmachine is binnen de garantie kapot gegaan (bleek een onderdeel met bekende problemen) nooit een rekening gezien en voorrijkosten vielen ook onder garantie. De term volledige garantie volgens de wet is daar duidelijk genoeg over. En nogmaals als dit richting de twee jaar gebeurd hoor je mij niet maar binnen twee maanden vindt ik echt een ander verhaal. De batterij gaat super lang mee dus in die 7/8 weken is hij max. 10 tot 15 keer opgeladen. Dat is toch niet normaal.

Aegyo, Suzy85 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  10. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    #70 Krulpeterselie, 23 sep 2023
    Laatst bewerkt: 23 sep 2023
    ik heb geen idee of je daar met reparatie/garantie gevallen ook terecht kunt? Het is voor ons best een eind rijden maar zou het er wel voor over hebben nog.

11. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    902
    1.763
    93
    Wat is er dan een hoop veranderd bij Coolblue in een kleine 2 jaar. We hadden voor mijn zoontje een Chromebook gekocht en toen die nog geen maand oud was sloeg hij met een hamer op ons bed en doordat die terugveerde sloeg hij vervolgens per ongeluk op de Chromebook. Scherm kapot en krom. Omdat ik met de creditcard betaald had, was ik daarvoor verzekerd (ik betaal expres alle dure/elektronica aankopen met creditcard om die reden). Creditcardbedrijf had een prijsopgave nodig van Coolblue voor reparatie of vervangingskosten. Dus ik Chromebook opgestuurd, verhaal eerlijk verteld. Krijg ik gratis een nieuwe opgestuurd, zie mail. Wellicht kan je wat met de informatie. Lijkt mij geen rare vraag waarom het bij mij (terwijl de schade overduidelijk en benoemd door eigen schuld is) vergoed wordt, maar worden jullie zo afgescheept.

IMG_1064.jpeg

lorreke en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.020
    15.055
    113
    Klopt ik zat bij een technische verzekeraar, onderzoekskosten zijn standaard bij alle repaircentres. Bij insturen zou dat alleen wel gemeld moeten zijn of minimaal in de voorwaarden staan waar je mee akkoord ging bij insturing van toestel (afhankelijk hoe ze die lijn ingericht hebben).

Manuren op je usb-c poort te fixen (die zit gesoldeerd) wegen niet op tegen de kosten van t plaatsen van een nieuw moederbord. Ook nog los van eventuele drukschade die er kan zijn op je printplaat van je moederbord en t risico van beschadiging door het lossolderen en vastsolderen. Afhankelijk van t type toestel kan omruilen ook nog rendabeler zijn.

Vuil in de aansluitpoort kan ook een hoop schade doen. Leidde ook vaak tot claims ala "hij laadt niet meer op" maar ook serieuze beschadigingen.

Als verzekeraar moet je daar dan wel wat mee, maar in alle garanties is het geloof ik inderdaad uitgesloten.

Spectre vindt dit leuk.
  13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.207
    12.221
    113
    Haha ik ben toch even aan het plaatsen wat je zoon met een hamer op het bed deed, maar super nette service. Ik heb het idee dat topicstarter meteen naar Nintendo is gegaan, en niet naar Coolblue.

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Waarschijnlijk was dat idd zo geweest als het defect onder de garantie had gevallen. In dit geval is de conclusie getrokken dat jullie de schade zelf hebben veroorzaakt (wat niet helemaal te ontkennen is). Het valt niet onder de garantie. Dus dan zijn de kosten niet gedekt.

15. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.818
    802
    113
    Feit blijft dat de andere partij moet bewijzen dat het je eigen schuld is, en anders valt het onder een ondeugdelijk product en dient het dus wel kosteloos vervangen of gerepareerd te worden op deze termijn. Dat doen ze dus uiteindelijk ook, maar het lijkt erop dat dit een refurbished product is van twee jaar geleden. Daar zou ik ook niet mee akkoord gaan (en al helemaal niet zonder bericht).

Wel echt slechte reclame voor coolblue overigens, hier staat een switch hoog op het lijstje van dochter maar coolblue slaan we dus sowieso over.

16. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.818
    802
    113
    Dat weet ik inderdaad ook niet, en als het zo’n eind rijden is zou ik de gok niet durven nemen denk ik. Als het voor niks is voegt dat alleen maar meer frustratie toe.

17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.207
    12.221
    113
    @Krulpeterselie is de afhandeling door Coolblue of door Nintendo uitgevoerd?

18. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    #78 Krulpeterselie, 24 sep 2023
    Laatst bewerkt: 24 sep 2023
    nee hoor naar Coolblue ingestuurd. Gewoon via hun website aangemeld, bonnetje printen en opsturen. Zij hebben hem opgestuurd naar een erkende reparateur van Nintendo zeggen ze.

Bijgevoegde bestanden:

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  19. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    #79 Krulpeterselie, 24 sep 2023
    Laatst bewerkt: 24 sep 2023

Dit dus. Alles bij elkaar klopt het niet. De foto van de connector is een andere als die van ons, we krijgen een ander apparaat terug en de wet zegt dit:
    “Als je iets koopt, dan heb je recht op een goed product. Gaat het product binnen 12 maanden kapot? Dan gaat de wet ervan uit dat het al niet in orde was toen je het kocht. Je hebt dan recht op gratis reparatie of vervanging. Tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het product verkeerd hebt gebruikt.”

En nogmaals koop ik iets met twee jaar garantie en na 1,5 jaar is het stuk en ik moet betalen dan vind ik dat geheel terecht. Maar niet binnen twee maanden. Er is ook nog een stuk in de wet over hoe lang je mag verwachten dat iets meegaat ook buiten de garantie. Dat is niet 10-15 keer opladen. En zoals eerder aangegeven is onze dochter er super zuinig mee en heeft ze van die oplaadkeren nagenoeg allemaal aan ons gevraagd om hem aan de lader te leggen. Met een usb C kan je niks verkeerd doen zoals verkeerd om erin ofzo.

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.207
    12.221
    113
    Ok, dan heb ik niets gezegd. Valt mij heel erg tegen van hun!

Deel Deze Pagina