stress op werk

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by wolchu, Jul 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    Ik ben 27 weken zwanger en heb flinke stress op het werk. Ik heb meerdere malen aan gegeven dat sommige diensten te zwaar zijn. Voor deze diensten heb ik een vrijstelling van de arboarts. Echter mijn baas plaNT mij toch in op de zware diensten. Daarnaast speelt er veel in het team. Ik word door collega's gesaboteerd in mijn werk. Denk aan belangrijke stukken die opeens verdwijnen. Dit lijd bij mij tot veel stress en gister ging het niet meer ik heb me ziek gemeld. Ik heb dit gedaan om mijn baby te beschermen. Nu ben ik net naar de verloskundige geweest en ze reageerde heel lullig. Ze snApte het probleem gewoon niet. Ze zei dat ik geen rede had om mij ziek te melden en dat de arbo arts het recht had om mij terug te sturen naar het werk. Ik had gedacht wat sTeun te krijge n. Ik weet niet echt wat ik met de situatie aan moet ik had me ook ziekgemeld als ik niet zwanger was. Maarts jk wil nu het beste voor mijn kind.

2. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Wat naar zeg. Heb je enig idee hoe het komt dat je collega's je saboteren met je werk? Misschien kan je het zoveel mogelijk proberen te voorkomen door de stukken goed op te bergen. Waar je collega's niet makkelijk bij kunnen of op die collega's afstappen en vragen waar ze denken mee bezig te zijn. Wat naar voor je dat de vk ook zo'n lullige reactie geeft. Maar je moet gewoon blijven doen wat goed is voor jou en je kindje hoor.

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Heb je al gemeld bij je leidinggevende wat er speelt? Kun je hem/haar gelijk nog eens wijzen op de afspraken die gemaakt zijn door de Arboarts wat betreft die zware diensten. Als de oorzaak van de stress wegvalt kun je gewoon werken begrijp ik, dus ik zou toch proberen om dat op te gaan lossen. Kun je niet bij je leidinggevende terecht dan misschien een vertrouwenspersoon of weer met de arboarts een afspraak maken.

Veel sterkte ermee!

4. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    Heb al redelijk wat gespreken met mijn leidinggevende gehad en ben inderdaad ook bij de vertrouwenspersoon geweest. Ook door mijn leidinggevende neemt mij niet serieus.

5. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    Hmm.. tis klote dat je vk je niet serieus neemt.. je zou denken dat die voor je opkomen.. misschien kan je je verhaal bij de huisarts kwijt? stap over naar andere vk (of miss heb je meerdere vk in de praktijk)?

Jij en je kindje staan op nummer 1 vergeet dat niet!
    Meld het tevens bij je arboarts dat je werk geen gehoor geeft aan hun adviezen. In principe mag je de diensten/werkzaamheden weigeren als de arbo je verteld deze niet te doen. Ze mogen je hiervoor dan ook niet ontslaan.
    Kom voor jezelf op meis! Anders gaat het van kwaad tot erger.

Share This Page