Tussen de middag was ik bij de bakker en er was een mevr terug gekomen die 2 pakken bolussen had gekocht. Waarschijnlijk had die persoon die haar had geholpen er maar 1 afgerekend. Ze was daarvoor speciaal terug gekomen om de ander ook nog te betalen. Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik zou doen. Ik zou me er wel schuldig over voelen als ik niet terug zal gaan maar aan de andere kant die persoon heeft zelf niet goed opgelet. Wat zouden jullie doen???? Liefs
Nou niet terug gaan. En nee, ik heb geen geweten want ik zou me er totaal niet druk om maken. Of dit nu om een zak bolussen ging of om een dure spijkerbroek.
Neuh, ik zou er niet voor terug gaan inderdaad. Bij bolussen weet ik niet wat je bedoelt trouwens...hier noemen we zo de hoop van een hond hahaha
Bekijk bijlage 154006 Deze heerlijke dingen ik zou niet terug gaan, heb het al een paar keer gehad bij de supermarkt met een kratbier dat ze die gewoon niet afrekenen. Ze hebben zo'n mooi kassacameraatje ervoor dus moeten ze zelf kijken hoor. En toen we op vakantie waren hadden we haardblokken gehaald en die werden ook niet afgerekend. Ik ben 1 keer in de fout gegaan met 'mevrouw, er staat nog een kratje jupiler op de kar hoor' anders had ze het ook niet gezien maar ze gaf wel teveel wissel geld terug haha ipv 20 terug gaf ze 50 terug. Sja sorry maar dan ben ik heel snel weg
Bij de bakker hier waar ik wekelijks kom, zou ik die dag of 1 van de dagen erna teruggaan en het melden, gewoon omdat ze me goed kennen, kom er al 10 jaar wekelijks dus zou me niet lekker zitten. Stel dat zij het weten en ik zeg niks, nee. Maar een vreemde bakker of winkel en ik ben al thuis? Jammer dan. Als ik in een winkel teveel terug krijg of er wordt iets niet geteld, zeg ik er bijna altijd iets van (tenzij de cassiere druk in gesprek is met een collega over haar nieuwe nagels oid , dan denk ik: moet je maar opletten...).
Hangt er van af hoe mijn pet staat die dag. Soms ben ik "dwarsig" en loop rond met de gedachten dat het ieder voor zich is op de wereld en heb ik er schijt aan. De andere dag ben ik weer helemaal van de gedachte dat je alles moet delen en ieder hard werkt voor z'n centjes en zou ik teruggaan.
Het ligt er inderdaad aan welke bakker het is, kijk is het de dorpsbakker zou ik zeker terrug gaan. Maar is het een bakker waar ik eigenlijk zelden kom zou ik niet speciaal terrug gaan. Krijg door je plaatje trouwens wel zin in een bolus...zal straks is naar de bakker lopen om er een paar te halen voor vanavond bij de koffie
Ja ik zou wel teruggaan. Ik heb vandaag ook zoiets gehad. Ik deed boodschappen met de fietskar. Julian had iets in zijn hand en dat ben ik vergeten af te rekenen. Ik was al uit de winkel maar ben toch terug gegaan. En bij een kleine ondernemer zou ik zeker teruggaan.
Ik zou ook niet teruggaan, mooi stom toch? Mijn moeder ging een keer pinnen en wou der pas insteken en toen zag ze dat er nog geld in de automaat zat (100 euro), dit heeft ze netjes teruggebracht na het pinnen (van der eigengeld). Wij allemaal; nou dombo dat doe je toch niet etc etc Zij zo nee ik ben eerlijk, nou dat vond ik opzich ook wel netjes. Totdat ze zelf ook een keer geld pinde en het geld perongeluk vergat, diegene na haar die hield het wel. Tja....
Niet helemaal hetzelfde maar ik heb wel eens zo´n soort dilemma gehad bij een groenteman. Ik kocht best wel duur fruit en vroeg om een pond. Toen woog hij weer eens 500 gram af om daarna snel nog wat extra erbij te gooien waardoor het over de 600 gram woog. Ik was moe en ik wilde geen scene maken dus ik besloot het maar te laten. Bleek hij later het tientje waarmee ik betaalde weer terug te hebben gegeven als wisselgeld in plaats van een vijf euro biljet. Eerst voelde ik me ook schuldig maar uiteindelijk had ik zoiets van blijkbaar vind hij het ook normaal om mij elke keer meer te verkopen. Dus ik ben niet meer terug gegaan.
Je hebt een programma gehad over eerlijkheid. Er liep dan iemand die dan geld verloor en keken dan wat de mensen zouden doen als ze het zien gebeuren en oprapen. Geven ze het terug of niet. Uiteindelijk werd je er mee geconfronteerd. Ik krijg dan dat soort gedachte in me hoofd als zulke dingen gebeuren en ja dan sta je wel even voor l*l als dat op tv komt.
ik kom hier elke dag bij de bakker en zou dus wel eerlijk het de volgende dag melden maar niet speciaal voor terug gaan. als het een bakker is waar ik nooit kom tja dan hebben ze pech mijn dochter had ooit vanuit de etos helemaal naar de auto een dure lipstick meegenomen. ben wel netjes teruggegaan met me dochter en ze moest het netjes teruggeven.
Klopt dat heb ik ook vaak gezien, dat was met Beau volgensmij. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat niet laten afrekenen in de supermarkt (door een fout van de cassiere bijv) wel wat anders vindt dan iemand die voor me loopt 50 euro verliest. Die 50 euro zou ik echt wel teruggeven... Ik lijk nu vrij hard omdat ik niks zeg in de supermarkt, maar vroeger zei ik als er zoiets gebeurde het altijd, toen zeiden de meeste mensen; je moet niet zo eerlijk zijn, je bent te goed voor de wereld. Dus vandaar dat ik nu zoiets heb van ach, weer een meevallertje
Hahaha ik was precies zo, zei het altijd en was idd ook te eerlijk. Tot ik op mn donder kreeg van mn man en schoonvader hahaha dus sindsdien heb ik echt zoiets 'als jullie het niet zien, wat wel jullie taak is, dan zeg ik het ook niet'
ik zou ook niet terug gaan hoor! eigen schuld, moeten ze maar beter opletten heb het weleens gehad bij een bouwmarkt, we gingen trapleuningen kopen, dus niet bepaald kleine dingen we hadden 2 kleinere en 1 hele grote, we waren bij de kassa al de hele tijd aan het zoeken naar de streepjescode uiteindelijk gevonden en dat ding zo gedraaid dat ze zo kon scannen... wij afgerekend staan we buiten en we hadden beide iets van we zijn wel goedkoop uit, dus bon nagekeken en ja hoor heeft ze de grootste trapleuning (meer als 2 meter! lang) niet aangeslagen. hadden wij even geluk dat scheelde ons heeeel veel geld haha.
Nee de supermarkt en op straat geld verliezen zijn 2 verschillende dingen ik wilde er alleen mee zeggen dat dat soort gedachtes door me hoofd zouden spoken. Soms zou ik willen dat ik wat makkelijker over dat soort dingen kon denken en er wat harder in kon zijn. Mensen die zeggen: dan hadden ze maar beter op moeten letten kan ik heel goed begrijpen ze hadden ook beter op moeten letten. Maar mjn geweten speelt dan op
Misschien heel slecht maar ik was niet terug gegaan. Kost allemaal al genoeg dus zou blij zijn met zo'n meevallertje ( ik heb het nu wel gewoon over een pak koek van de bakker hoor, niet over pinautomaat geld etc )
Als iemand voor me op straat geld verliest, of het in de pinautomaat laat zitten en diegene loopt net weg, dan zou ik het zeker wel teruggeven. Vind ik op straat geld waar niemand bij is, dan hou ik het Ook in supermarkt een keer gehad.. Weekboodschappen gedaan, en hadden 3 kratjes bier (feestje en was in de aanbieding ) Dus wij hadden 1 kar apart met 3 kratten op elkaar in de kar gestapeld (niet echt te missen dus).. Ook bij de kassa gezegd dat we 3 kratten hadden.. Kwamen we thuis, vond ik het bedrag toch wel laag omdat we ook weekboodschappen hadden.. Was er maar 1 krat aangeslagen en voor de andere 2 alleen statiegeld.. Maar dat krijg je weer terug bij het inleveren, dus al met al 3 euro per kratje betaald ghehe.. Nou ja, dan ga ik dus niet terug naar de supermarkt hoor