Rechten van de biologische papa m.b.t de kleine

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door ThunderAngel, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. greetje82

    greetje82 Bekend lid

    11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Nogmaals....dan heb je je niet goed laten voorlichten. Je gaat voor de geboorte erkennen en na de geboorte het ouderlijk gezag aanvragen.
    De vader heeft dan precies dezelfde rechten en plichten als dat je getrouwd zou zijn.

    Maareh.....volgens mij wil je gewoon heeeel graag trouwen ;)
     
  2. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    :) :) :)

    Zou dat het zijn? 8)
     
  3. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Dan is er in de loop der jaren vel veranderd dan, wat ik ook al zei in mijn vorige berichtje. Het is heel raar allemaal maar mijn ex heeft mijn kindje erkent. Toen kreeg je nog geen gezag formulier mee maar moest je naar de rechter. Dat hebben wij nooit gedaan.

    Het enige wat er toen was is dat zij zijn achternaam heeft. Ik verliet hem en kwam toen bij de sociale dienst voor een tijdje en die wilde wel allemetatie bij hem halen. Alleen omdat hij geen geld had kon dat niet.

    Er zijn toen wat dingen voorgevallen waardoor ik heb gezegd dat hij niet meer hoefde terug te komen. Ik heb hem nu al sinds 2003 niet meer gezien. Het blijkt dat hij wel vanalles geprobeert heeft maar dat hij het recht niet heeft. Vandaar dat ik het namenlijk hier dan zo dubbel vind.

    Ik praat eigenlijk alleen uit mijn ervaring toen dus sorrie als ik het niet helemaal goed heb omdat de regels veranderd zijn.
     
  4. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Mimi, mijn dochter is van 1998, volgens mij heb ik toen ook papieren meegekregen voor aanvraag ouderlijk gezag. Wel ingewikkelder dan nu. Ik weet nog wel, dat er eerst in het curateleregister gekeken moest worden of de vader niet onder curatele stond :-s

    Verder weet ik er eigenlijk niks meer van #-o


    Maar goed, ik hoop dat men wat aan de linkjes heeft ;)
     
  5. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    O haha. Waren ze zeker vergeten bij mij dan. He jeetje dat is ook dat ik zoiets heb dat alles krom is in Nederland. Misschien gemeen van mij maar ik vind het eigenlijk helemaal niet erg dat het toen bij mij niet gemeld is eigenlijk, over die papieren.
     
  6. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @ThunderAngel, Hoe gaat het met je?
    Ben je al een beetje wijzer geworden van dit alles?
     
  7. ThunderAngel

    ThunderAngel Fanatiek lid

    26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja gelukkig wel :D
     
  8. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    oke was even nieuwsgierig hoe het ging en alles.
     
  9. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Als je ex echt zo is als jij zegt en dat is bekend dan zou ik me niet al te druk maken, toch hebben de meeste mannen wel recht (in de ogen van een rechter) kans op een goede band met zijn kindje, behalve als een man een zedendelict ofzo heeft gepleegd.

    Lieve schat, ik weet dat nu iedereen hier over me heen gaat vallen (as usual) maar ik vraag het aan jou, hoe kan het dat hij wel goed genoeg was om (zonder condoom) mee naar bed te gaan en nu dit?
    Ik vind het toch wel een beetje krom , ik kon niet uit je verhaal opmaken of het om een bewuste of onbewuste zwangerschap gaat, maar als het onbewust is dan geldt dat dus voor allebei, ik bedoel de vader van mijn oudste 2 kinderen ben ik ook niet bepaald een fan van, maar hij is wel een hele ieve papa, snap je? Hij heeft ook een "verleden" maar hij heeft me versteld doen staan met de meiden! Ik ben er geen voorstander van om de vader bij voorbaat al helemaal uit te blokken, het kindje zit wel in jouw buik, maar het is wel van jullie ALLEBEI, zonder hem had je nu geen kindje in je buik.
     
  10. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    oeps, dubbel :)
     
  11. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @MamaDeluxe, Ik zal niet over je heen vallen. :rolleyes:
    Iedereen mag zijn mening geven vind ik. Alleen vind ik het wel jammer dat het dan weer op zo'n manier gezegd word.
     
  12. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Op wat voor manier? Ik heb heel erg op mijn woorden gelet en is er een leuke manier van zoiets vragen ? Zo ja, pb me maar dan her-formuleer ik mijn vraag!
     
  13. shania2004

    shania2004 Actief lid

    25 okt 2007
    216
    0
    0
    hallo

    ik was 17 toen ik zwanger werd en mijn vriend 21
    ik was gelukkig net 18 toen mijn dochter geboren werd,
    de relatie was toen al zo goed als uit, mijn dochter heeft zijn naam niet en hij heeft haar ook niet erkend staat vader onbekend.
    mijn ex leeft op straat en gebruikt alles wat maar slecht is us hij heeft geen poot om op testaan
    aan het begin zat ik nog in de bijstand en daar is hij heen gegaan en gezecht dat hij de vader was en dan willen hun dat uit zoeken,
    omdat ze dan niet zo veel uitkering hoeven te geven want hij mot allementatie betalen
    ik heb toen eeen opleiding gedaan en heb me een baan gezocht
    dus ik sta nu onafhankelijk en hij kan niks meer doen

    zorg dat jij sterk staat en laat je door niks gek maken ook al is het soms hard en moeilijk.

    als je alles voor je kind over heb red je het,ik heb nu een nieuwe vriend en mijn dochter ziet hem als papa en hij haar als dochter
    dus het komt goed 8)
     

Deel Deze Pagina