Rechten van de biologische vader....

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door PirateMommy, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PirateMommy

9 jan 2013
    46
    0
    0
    Professionele paardenhulp op springstal (beperkt n
    Nijmegen
    Mijn ex heeft sinds januari niks van zich laten horen. Ook niet na de bevalling. Heb hem uiteraard wel netjes een kaartje gestuurd.
    Zijn moeder heeft wel contact opgenomen en wil heel graag oma zijn. Het is haar eerste kleinkind en ik kon het altijd goed met haar vinden, dus ik vond het alleen maar leuk om weer contact met haar te hebben.
    Via haar heb ik vernomen dat mijn ex dus wel op de hoogte is van Elisabeth, maar dat hij nog steeds niet weet welke rol hij wil gaan spelen. Ondertussen heeft hij wel een nieuwe vriendin die een 15 jarige zoon heeft en daar neemt hij schijnbaar wel graag de vaderrol op zich.

Het liefst heb ik dat hij zo min mogelijk met Elisabeth wil doen. Geld hoef ik niet van hem. Maar als hij haar wil zien en meer in haar leven wil zijn, ga ik het er wel moeilijk mee hebben. Voor Elisabeth kan ik het me voorstellen, als haar biologische vader niks met haar te doen wil hebben, dat dat best moeilijk is. Maar aan de andere kant heeft mijn ex nooit laten zien dat hij de zorg en verantwoordelijk over iemand anders kan dragen (hij kon niet eens zelf voor zijn pup zorgen, dat deed zijn moeder).

In hoeverre heeft hij nog rechten naar Elisabeth toe, ondanks dat hij het kind niet erkent heeft en er voor de rest ook niks mee doet???

Zijn familie heeft trouwens erg leuk gereageerd op Elisabeth. De broers en schoonzusjes van mijn ex vinden haar heel leuk, mijn ex-schoonmoeder vind het leuk om oma te zijn en zelfs de oma van mijn ex is dolblij (eerste achterkleinkind). Dus Elisabeth heeft wel een leuke familie naast de mijne!

2. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hee meis

Hij kan niet veel. Hooguit DNA test via de rechter afdwingen en dan een omgangsregeling eisen.. Maar daar gaat vaak een heeeele tijd overheen.
    En kost een hoop geld.
    Dit is wat juridischloket mij vertelde.
    Zou me niet al te druk maken

Wel leuk dat je meisje met zijn familie leuk is!

Deel Deze Pagina