Rechten van de vader, ruim na geboorte

Discussie in 'De lounge' gestart door eerstexmama21, 13 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eerstexmama21

27 aug 2008
    68
    0
    0
    Studend- werk in de zorg
    onbekend
    hoi ,

ik heb een vraagje!
    wie weet welke rechten een vader heeft ( die niet bij ons woont en niet erkent heeft) '
    ik heb na 5 maanden weer een beetje contact met hem maar ik merk dat het mij spanning geeft en dat merk ik ook aan mijn dochtertje. ( hij is er al 5 maanden van de 7 niet geweest voor ons en hij hij vertelde dat er weer een kindje aan komt met zijn net nieuwe vriendin)
    ik wil het beste voor haar ( en mij en de vader)
    weet iemand waar ik hulp kan krijgen met een goede beslissing te nemen? zijn er ervaren moeders?

xx

2. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Tsja

Wil je hulp over je rechten dan moet je bij het Juridisch Loket cq advocaat zijn.

Ik kan je wel helpen maar je geeft me zo te weinig info.
    Om te bepalen wat zijn rechten zijn zijn er een aantal dingen van belang.

Bij voorbeeld of de vader het kindje erkend heeft.
    Wat voor band heeft hij met haar? Is er sprake van een band?
    Wil hij omgang?

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik denk dat je hiervoor 't beste via 't juridisch loket naar 'n advocaat kan gaan (vertrouw niet 100% op de info die 't juridisch loket zelf geeft).

In principe kan een vader altijd e.e.a. afdwingen via 'n rechtbank, sinds de gewijzigde wetten van dit jaar. Da's erg afhankelijk van de situatie.

4. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf nog geen moeder, maar hier mijn info:

Een rechter kan een omgangsregeling vast stellen tussen een kind en degene die in nauwe betrekking staat tot het kind (in jou geval de vader dus, hij is nl niet de juridische (wettelijke) vader. Daarvoor had hij jullie kindje moeten erkennen). Hij kan zich dus nu alleen beroepen op het omgangsrecht.

Laat je idd goed informeren door een advocaat (misschien heb je een rechtsbijstandverzekering waaronder ook het persoons -en familierecht valt?). Veel succes!

Groetjes,

Daar

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    En dat is dus een van de dingen die veranderd zijn. Een vader kan tegenwoordig wel degelijk juridisch ouderschap én gezag opeisen via een rechtbank.

Ik zou gewoon even richting JL gaan en me daarna goed laten informeren via 'n advocaat. Als je te weinig inkomen daarvoor hebt, kun je een toevoeging aanvragen.

6. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Precies wat Mijkeltje zegt, het is niet zo makkelijk meer als moeder wat dat betreft.

Deel Deze Pagina