Helemaal in paniek!

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Sam0110, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik hoorde net mijn ex en hij begon me weer bang te maken ivm de baby.
    Hij beweert dat ik de erkenning niet kan weigeren (we zijn niet getrouwd) en dat hij dmv een dna test via de rechtbank zijn vaderschap zal opeisen.
    Ik wil gewoon niet dat de baby naar hen gaat want ik vertrouw heb niet, ik durf er mijn leven op verwedden dat ze de baby zouden meenemen naar Marokko.
    Ik ben daar doodsbenauwd voor.
    En als ik ze dan moet bezoekrecht geven, hoe krijg ik ze zover dat het onder toezicht is.
    Ik ben helemaal in paniek, dit zou mijn ergste nachtmerrie zijn!

Weet iemand de juiste juridische regels?

Ik woon wel in Belgie.

2. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    hallo

wat een eikel zeg! (sorry dat ik dat zeg)
    Maar ik weet niet precies hoe het gaat maar hij kan nu geen erkenning doen als jij niet mee gaat, het klopt volgens mij wel dat hij via de rechtbank een dna test en zo kan laten doen en voor bezoek recht maar als hij je nu bedreigt zou ik zeggen doe altijd aangifte van staking want dan sta je straks alleen maar sterker.
    En voor elk wisse wasje de politie bellen! zodat het allemaal op papier staat!

heel veel succes!

3. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    mama05 zegt:

hier sluit ik mij helemaal bij aan. je moet je niet zo snel bang laten maken. een dna test kost heel veel geld. ik geloof om de bij de 1000 euro.
    dan komen er ook nog eens gerechtskosten en advocaatkosten bij.

en als jij alles op papier laat zetten door de politie van wat hij allemaal doet, dreigen (voor zijn kind te erkennen want als jij het niet toelaat dan gaat hij naar de rechtbank) en stalking.

hoe meer je op papier laat zetten hoe beter

4. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Gaan ze me bij de politie dan niet als een wacko aanzien?
    Uiteindelijk de dingen die hij me zegt kan ik niet bewijzen he?
    Ik weet niet hoe de politie in NL is maar in BE zijn ze allesbehalve begripvol en vriendelijk.

5. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik ken de regels in Belgie niet, maar die zul je ook vast op i-net kunnen vinden.

Maar laat hem maar eerst komen met alles. Misschien is het een hoop bluf en grote monden.

Een logboek bijhouden is altijd wel handig. Schrijf zoveel mogelijk feiten op. Wanneer heeft hij wat gezegd/gedaan. Telefoontjes kunnen misschien ze natrekken. Sms-jes kan jezelf bewaren.
    Wie weet waar het later in een evt. rechtszaak goed voor is...

Maar vooral zelf rustig blijven!
    Komt tijd komt raad.
    Hier in NL. hoef je je kindje uberhaupt al de 1e 3 jaar niet mee te geven (voor een nacht dan), dus waarschijnlijk heb je tijd genoeg.

6. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    `

Als jij getuigen hebt, bijvoorbeeld een vriendin of je ouders die hem ook die opmerkingen hebben horen maken dan heb jij al bewijs hoor!
    Houd een logboek bij en noteer data en tijdstippen over wanneer hij contact zoekt met jou. Neem telefoongesprekken op en bewaar smsjes.
    Daar doet de politie altijd wat mee in Nederland, maar ik ga er vanuit dat dit in Belgie niet anders is.

Succes!

7. randi

randi Niet meer actief

ik ben van belgie en het gaat hem niet zo gemakkelijk lukken als hij wel voorstelt hoor, ten eerste kan hij alleen maar erkenning vragen door eerst een dnatest aan te vragen via gerechtelijke weg en dit komt ook volledig ten zijne koste en kan pas vanaf dat het kind geboren is. jij kan ondertussen perfect je kleintje op je eigen naam gaan aangeven en vader als onbekend erop laten zetten. als hij dan naar de rechtbank stapt ben je alweer meer dan een jaar verder voor de zaak voorkomt en als je dan een iets of wat slimme advocaat hebt duurd het minstens nog een jaar voor er iets uit de bus komt. de uitslag van een dnatest alleen laat al 6 maand op zich wachten.hij kan ook geen voorlopig bezoekrecht eisen in die tijd dus daar ben je ook safe. als in het slechtste geval uiteindelijk de rechter hem bezoekrecht toekent ( moet die ook alimentatie betalen hé anders krijgt hij het sowiso niet) dan heb je nog volgend scenario; je geeft je kleintje gewoon niet mee aan hem. hij moet dan naar de politie gaan om klacht neer te leggen maar verder kunnen die niks doen. het is mogelijk dat hij met een gerechtsdeurwaarder aan de deur staat maar ook dat lost niks op want als jij weigert om je kind mee te geven mogen zij het kind niet meenemen ( ligt niet in hun bevoegdheid) je ex moet dan weer via gerechtelijke weg gaan , waar dan opnieuw minstens een jaar over gaat om klacht neer te leggen en de rechter kan je dan een boete opleggen omdat je het bezoekrecht niet respecteert maar als jij het kind niet meegeeft staat hij nog altijd nergens. jaja het rechtssysteem loopt enorm scheef in belgie maar in jouw geval speelt dit in je voordeel. k weet dit zo goed omdat mijn beste vriendin in dezelfde situatie zat/ zit als jij en haar ex heeft het na 3 jaar opgegeven. wel 1 ding zeker doen, neem nooit geld van hem in ontvangst voor jou of de kleine want dan kan hij dit wel tegen je gebruiken.
    nou ik ben benieuwd of jhe ex zijn vaderliefde zo groot is dat hij er verschillende jaren gerechtskosten, advocaatkosten ervoor over heeft? ;)

8. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hey Randi,

Je kan niet geloven hoe blij ik ben dit te lezen!
    Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan en me zo bang gemaakt.
    Hij beweert ook dat als hij bv een dna test aanvraagt en hij blijkt de vader (wat ook wel zo is natuurlijk) dat de kosten hiervan voor mij zijn?
    Ik hoor altijd dat dna tests veel geld kosten.
    Hij doet het zeker niet uit vaderliefde, maar om mij ermee te pesten.
    Dit geeft me alweer hoop!
    Bedankt!

9. Niet meer actief

Hey Sam,

Pff meis wat een debiel zeg :( maar weet je wat het ook vaak is.. blaffende honden bijten niet! Hij zegt wel dat die vanalles van plan is, maar je bent pas over 5/6 maanden uitgeteld & wie weet is de situatie dan wel weer helemaal anders!

Maar ik ken je gevoel van onzekerheid wel hoor..! Het is ook allemaal doodeng :(

Hoe is het verder met je?
    Doe je wel rustig aan?

xx

10. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ja meid dat is waar, maar ik ga me nu toch al goed informeren zodat ik op de hoogte ben van alles.
    Echt ik haat hem zo erg, eerst ging hij naar Z afrika, nu weer niet.
    Hij is enorm labiel.
    Ik voelde me deze week echt prima, lang geleden dat ik me zo goed heb gevoeld, en dan gisteren weer om zeep he.
    Ik probeer me er niet van aan te trekken maar toch kan ik het niet laten.
    En als ik zenuwachtig ben dan slaat mijn maag op hol, zal zijn omdat die nu wss gevoeliger is, en dan hou ik niks binnen.
    Ik was vandaag in een babywinkel, moet ik toch wel niet ineens overgeven zeker.
    Gelukkig was het toilet dichtbij!
    Van mij mogen die 25 weken echt voorbij vliegen, ik ben niet graag zwanger.

11. Niet meer actief

Ik herken het echt helemaal... mijn ex heeft me 2x benaderd in 40 weken tijd en allebei die keren was ik heeeeeelemaal over mn toeren! Het is geestelijk zo'n ontzettende aanslag... ook als ik hoor dat hij zielig heeft gedaan bij vriendinnen van me draait mn maag om, omdat ik weet dat hij er niks om geeft en het alleen doet om mij zwart af te schilderen!

Ik vind het opzich geweldig om zwanger te zijn.. mijn klein mannetje zo dicht bij me te voelen.. maar ik vind het ook een ontzettende stressvolle periode en kan niet wachten tot hij gezond in mn armen ligt!

12. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Moest ik niet zwanger zijn en hij maakt zo'n heisa zou ik er zelfs mee kunnen lachen.
    Maar ik merk toch al dat je gauw dat "moedergevoel" krijgt hoor.
    Gisteren was ik zo kwaad en ik zou echt door vuur gaan om dit kindje te beschermen tegen hem.
    Mijn moeder is ook wel enorm bezorgd om me en ze leeft echt heel erg mee.
    Ik vind het jammer dat ze hier ook onder lijdt.

Jij kan je kleine man algauw knuffelen, en wat een mooi kamertje heb je voor hem klaarstaan.
    Helemaal mijn smaak!

13. Niet meer actief

Thnx :D weet jij al hoe je je kamertje wil...? Wil ej eigenlijk weten of je een jongen of meisje in je buikje hebt?

En inderdaad.. als het niet allemaal om je eigen vlees en bloed zou gaan, zouden we er idd allebei over kunnen lachen.. maar dat kan nu echt niet, zou ook echt alles voor mn kleine doen.. nu al!

14. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ja ik ben reuzebenieuwd.
    Ik zou zo graag al kleertjes kopen maar het is zo moeilijk als je niet weet of het een jongen of meisje is.
    Laatst zag ik van die Uggs voor babytjes, in het roze! Superschattig!
    22 oktober zou de gynaecoloog toch al moeten zien hoop ik wat het word.
    Qua kamertje heb ik al eentje op het oog en ik ga ook voor een witte kamer zoals jij hebt.
    Verder heb ik eigenlijk al alles uitgekozen wat ik wil, wandelwagen enz.
    Ik heb 2 jaar in een babyspeciaalzaak gewerkt dus ik ben wel blij dat ik de producten wel goed ken en hierdoor nog een korting kan versieren.

15. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey sam

randi zegt:

hier ben ik mee eens. en als je wilt vermijden dat hij terug naar de rechter gaat om klacht neer te leggen tegen jou (omdat jij hem niet meegeeft) dan je nog altijd naar je huisarts gaan voor een ziektebriefje voor je kind voor dat weekend. dan kan de vader je niks maken. dan ben je wettelijk in orde begrijp je me.

16. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ja ik begrijp het.
    Ik maak het hem gewoon zo moeilijk tot hij het opgeeft.
    Spijtig om dit te moeten zeggen helaas.

17. Niet meer actief

Is inderdaad jammer, maarja t is niet anders :(

18. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ik denk zelf dat je moet aantonen en bewijzen dat hij niet deugt voor jou kleine, maar een mens kan veranderen... zo zal de rechter denken.. en misschien over 5 jaar je kindje wel aan hem toe wijzen,

maaar daarbij als hij zijn kind wel kan erkennen door na de rechter te gaan... dan heeft hij nog geen gezag over het kind... daar zal hij eerst een gezagsregeling voor aan moeten vragen

De gezagsregeling bepaalt wie het recht heeft om belangrijke beslissingen te nemen over de persoon en de goederen van het minderjarige kind.

Er zijn drie mogelijkheden:
    - gezamenlijk ouderlijk gezag (= gezagsco-ouderschap)
    Sinds de wet van 13 april 1995 spreken we niet meer van bezoekrecht en hoederecht. Deze wet bepaalt dat ouders na de ontbinding van het huwelijk door echtscheiding gezamenlijk het ouderlijk gezag uitoefenen ten aanzien van hun kind (= gezagsco-ouderschap). Hoewel gezagsco-ouderschap de wettelijke voorkeursregeling is, mogen ouders ook voor een andere gezagsregeling kiezen.

- eenzijdige uitoefening van het ouderlijk gezag door ?n ouder (= exclusief ouderlijk gezag)
    Bij deze vorm van ouderlijk gezag mag ouder A alle belangrijke beslissingen nemen voor de persoon en het beheer van de goederen van het kind. Ouder A heeft de plicht de goederen in het belang van het kind te beheren. Ouder A heeft het recht op genot van de goederen van het kind. Bij exclusief ouderlijk gezag door ouder A heeft ouder B recht op persoonlijk contact (= omgangsrecht). Dit is een recht, geen plicht. Ouder B behoudt financi?le plichten (onderhoudsplicht). Ouder B mag geen belangrijke beslissingen nemen voor de persoon en het beheer van de goederen van het kind. Ouder B heeft geen recht op genot van de goederen van het kind. Ouder B heeft recht op alle informatie aangaande zijn minderjarig kind. Ouder B heeft het recht op toezicht op de belangrijke beslissingen die ouder A neemt voor de persoon en de goederen van het kind. Ouder B heeft het recht aan de jeugdrechter te vragen een belangrijke beslissing van ouder A ongeldig te maken. Ouder B moet aantonen dat deze beslissing tegen het belang van het kind ingaat.

- een gezagsregeling op maat
    Dit betekent dat bepaalde beslissingen door beide ouders samen worden genomen en andere beslissingen alleen door ouder A of alleen door ouder B worden genomen.

probeer er voor te zorgen dat JIJ het gezag hebt....
    ik denk zelf wel dat hij altijd recht zal hebben om met zijn kind om te gaan.. ! het is super klote natuurlijk... maar een rechter zal doen wat hij denkt dat voor het kind belangrijk is... probeer aan te tonen dat je ex een bedreiging is voor jullie,
    en mocht het mislukken... dat hij zijn kind gewoon mag zien... dan mag jij als ouder zijnde erop staan dat dit onder toezicht gebeurd zodat hij geen moment alleen is met jou kindje

19. Niet meer actief

Dat is de grootste flauwekul allertijde... 'hij zou zelf het briefje kunnen schrijven'
    De aanstaande moeder en de erkenner moeten beiden aanwezig zijn bij de erkenning van het eerste gezamenlijke kind !

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    met jsztd eens

Deel Deze Pagina