welke cv ketel kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door BlueApple, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Wij zijn vorig jaar verhuist en ons huurcontract van de cv ketel loopt bijna af. Ik zie Door de molen het bos niet meer. Wij wonen in een hoekhuis (2 onder 1 kap) met twee verdiepingen. Hij hangt nu in de schuur en daar komt de nieuwe ook gewoon.
    Voor welk merk/prijs en bij wie hebben jullie er 1 gekocht. Een wat betalen jullie aan het onderhoudscontract??

Ik ga zo ie zo nog wel even wat offertes laten maken.

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Wij hebben die van ons in 2009 aangeschaft. Was via Nuon bij Feenstra. Onderhoudscontact is 30E per kwartaal. Dat ding zelf kostte , eeehhh 1200 euro geloof ik. Duur.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou eerst een keertje iemand laten langskomen van zo'n installatiebedrijf. Of meerdere, net waar je zin in hebt. Zij kunnen goed inschatten welke ketel je nodig hebt en geven dan ook meteen een totaalprijs. Wij hebben op die manier ook onze nieuwe ketel aangeschaft.

Wij hebben nu uit mijn hoofd een Vaillant Ecotec Plus CW4. Dat was voor ons de meest zuinige en gunstigste optie qua prijs. Kostte 1700 incl. installatie, verwijderen oude ketel etc etc. Onderhoud kost bij ons 80 euro p/j maar de eerste twee jaar zit er nog volledige garantie op. De prijs viel mij mee, ik had op 2000+ gerekend.

4. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Wij hebben een remeha cw 4. Kostte ook iets van 1700 euro incl installatie ed. Had achteraf iets liever iets meer capaciteit gehad trouwens, maar dat is echt echt echt een luxe probleem. Laat er gewoon een paar langskomen en laat je adviseren.

Kijk ook naar je waterverbruik en vermeld het als je bv een bad hebt of een stortdouche.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb het voor ons al laten berekenen aangezien onze cv-ketel nog maar 'n jaar of 2 mee zal gaan en we komen uit rond de 2200 euro.

6. BlueApple

Waarin merk je dat verschil in capaciteit tussen cw4 en cw5?? Is dat dat je maar op 1 plek warm water hebt?

7. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hoe zit dat? Wij zijn midden augustus verhuisd. Voorheen nooit een ketel gehad (stadverwarming). Hier in dit huis zat al een ketel (Valliant) uit 2012.

Hoe merk je dat de capaciteit minder is? Waarom vermelden over je waterverbruik? Sorry, ben nog een leek op dat gebied.

8. BlueApple

Wie heeft er nog advies?

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Op meer plekken warm water met meer kracht erachter. Maar een CW5 verbruikt ook meer en kost ook meer dan een CW4. Voor een tussenwoning is CW3 of CW4 in principe voldoende maar daarom is het juist zo handig iemand langs te laten komen.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hoe sterker je ketel, hoe sneller en krachtiger je op meer plekken warm water hebt. Bij bijvoorbeeld een regendouche heb je een krachtigere ketel nodig vanwege de waterdruk.

Deel Deze Pagina