Ik ben het eens met Liefje13. Ik zou er ook geen te groot punt van maken, maar misschien ben ik daar te gemakkelijk in. Het heeft geen zin met een vingertje te gaan wijzen. Je kan wel zeggen dat de vrouw in zo'n gevallen het slachtoffer is en altijd aan het kortste eind trekt maar dat is ook niet helemaal waar, als vrouw beslis jij uiteindelijk toch wat er gebeurt met het kind en daar kan de man niks aan veranderen. Wat betreft zijn eisen, ik snap hem wel, hij wil eigenlijk helemaal zijn leventje niet op het spel zetten. Wat jouw wens voor een "wederdienst" betreft, ik zou niet eens advies willen in jouw situatie. hij wil niks met zijn kind te maken hebben? Mooi, dan heeft hij er ook niks over te zeggen. Je hoeft niet tegen je kind te liegen, kinderen zijn flexibeler dan je denkt. Vaak komt de zoektocht naar biologische ouders pas op het moment dat kinderen volwassen zijn, zelf eventueel kinderen willen. Met zijn termijn van 20 jaar kan je dan naar je volwassen kind toe open kaart spelen en op dat moment is het aan 2 volwassenen de keuze om al dan niet contact te hebben.
Wat ik me zou afvragen is of wel een vader voor mijn kind wil die het allemaal geheim wilt houden - nooit papa zo maar mogen bellen, altijd stiekem afspreken, niet openbaar etc. Dat lijkt me nog erger voor het kind dan het niet kennen van vader maar wel weten wie het is.
Ik ben het eens met AnnaCF. Laat het nu rusten, neem geen beslissingen tot je het kindje hebt. Hij kan nog bijdraaien eenmaal het kindje er is. Of je kan nog steeds (indien je wil) een DNA onderzoek laten doen en hem verplichten zijn plichten op te nemen. Zelf zou ik nooit (denk ik) een man verplichten dit te doen. Ik heb van dichtbij meegemaakt (beste vriendin) wat dit kan doen. Na 5 jaar heeft hij nu (terwijl hij het kind eerst niet wou terwijl ze al 4 jaar een relatie hadden toen ze zwanger werd) het co-ouderschap gewonnen. Nu zit ze met de problemen. Hij boycot alles, tot de keuze van de school toe. Zelfs het kapsel van het jongetje: ze had het laten knippen, komt hij na een week terug met een bijna kaalgeschoren koppie. Vader zei dat hij het kapsel niet mooi vond. Totaal gestoord.
Ja ik ben het hier wel mee eens. Lijkt mij zelfs nog pijnlijker dan het niet hebben van een vader. Ik zou bang zijn m'n kind meer te beschadigen op deze manier. Daarom heb ik mijn ex ook heel simpel de keuze gegegeten: in or out, geen stiekem en halfslachtig gedoe.
Wat die man doet/wil/vindt maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Ik zit meer te denken hoe het voor het kindje moet zijn als hij/zij wel weet wie de vader is en hem in de stad elke keer ziet lopen met zijn gelukkige gezin. Ik denk dat het dan nog beter is voor het kindje om het niet te weten....
Nee hoor, als je die man wil straffen stuur je simpelweg de echo naar zijn vrouw toe met de boodschap dat haar man vader gaat worden. Natuurlijk is het te bizar voor woorden dat die man dit gedaan heeft, maar om eerlijk te zijn vind ik dat van TS ook. Maar dat is mijn mening (ik ben getrouwd en de geloftes zijn heilig voor mij), gebeurd is gebeurd je kan beter kijken naar hoe nu verder. Daarnaast draait niet alleen TS voor de consequenties op hoor, zij heeft namelijk de KEUZE om moeder te worden of niet. Waarom zou je in hemelsnaam advies willen van een man die niets met het kind te maken wil hebben? Bescherm je kind daar alsjeblieft tegen zeg. Ik ben absoluut méér dan PRO papa, ik reageer op elk topic waarin de moeder zegt dat de vader geen rechten moet hebben omdat hij lelijk tegen haar is geweest bijvoorbeeld. Maar dit is compleet anders. Die man was héél duidelijk, hij wil geen kinderen. Dan kan je hem geen kind opdringen vind ik. Hij had een condoom moeten gebruiken lees ik hier ergens, tja, moeders had zich ook kunnen beseffen dat de pil maar 99,7% veilig is of zoiets. Alleen onthouding is veilig en toch gaan er miljoenen mensen ter wereld vanuit dat de pil veilig is. Hoe dan ook, zadel die man niet met een kind op als hij dat echt niet wil. Jij hebt de beslissing genomen het kindje te houden en dat is nou eenmaal een eenzijdige en egoïstische beslissing omdat de man daar niets over te zeggen heeft. Je kiest er immers voor dat je kindje geen 'normale' vader zal hebben, of nou ja, dat weet je van tevoren in ieder geval. Dat is natuurlijk jouw goed recht en ik weet zeker dat je het in je eentje ook gaat redden. Maar doe dat dan ook in je eentje.. En nogmaals, verbreek al het contact met die kerel. Zo een vent WIL je niet eens als vader van je kind. Vóór je het contact verbreekt staat het je natuurlijk geheel vrij om de echo naar zijn vrouw te sturen, of om de echo op hun voordeur te plakken of weet ik veel wat. Tja iets met boontje en zijn loontje..
Haha als je een leuke grap uit wil halen. Mijn moeder en tante hadden nog bijna een ooievaar in de tuin gezet bij mn ex. Gelukkig hebben ze het niet gedaan want ik had helemaal geen zin in die stress. Ik ben het wel met je eens hoor Liefje13. Affaires hebben 9 vd 10 keer gewoon een wrange uitpak. Een van de twee wordt verliefd of de vrouw wordt zwanger. Het is hoe dan ook lastig zeker ga zo maar door. Dit wat je aanhaalt is ook precies waar ik me het meeste zorgen over maak. ZL heeft contact met zn vader maar het is geheim zo lang ik niet actief zijn familie benader. Ik vind dat het niet aan mij is te vertellen wat voor flapdrol haar man is dat hij al 3 jaar lang contact onderhoudt met een andere vrouw en er zelfs een kind mee heeft. Ik neem mezelf alleen niks kwalijk. Hij heeft gelogen ik was oprecht en trouw. Dus waarom zou ik er dan alleen voor op moeten draaien. Overigens hadden wij het ooit wel over kinderen gehad. En ben ik nog voor we ooit sex hadden heel duidelijk geweest. Ik slik de pil die is niet 100% als ik zwanger wordt laat ik het never ever nooit weghalen. Plus dat hij wel nog kinderen wilde zei hij. Achteraf bleek niet helemaal waar te zijn Dan vind ik het niet eerlijk als je een abortus een no go vind dat je dat moet doorzetten. Maar net zo min vind ik dat ik alleen moet opdraaien voor de kosten van de opvoeding van ZL omdat meneer een dubbelleven had. so far gaat het goed. Maar ik vrees voor de dag dat ZL vragen gaat stellen. Hoe ga ik hem dit ooit uitleggen zonder dat hij zich ongewild gaat voelen of zn vader gaat haten.
Ik heb het niet (goed) gelezen: heeft hij zelf bij zijn vrouw al kinderen? Zo ja: jouw kind heeft er recht op te weten wie de familie is. Stel jij komt te overlijden, dan zou jouw kindje geen familie meer hebben.... Of er is een bepaalde ziekte, of kans op ziekte, dan moet je de familiegeschiedenis weten. Ik zou mijn kind nooit voorliegen over dat je niet weet wie de vader is, of verplicht zwijgen. Wonen jullie dichtbij elkaar? Kun je hem tegenkomen bij de winkels? Wat een moeilijk verhaal... Rot voor jou en je kindje, maar ook ontzettend moeilijk voor zijn vrouw/kinderen zeg! Ook zijn eventuele kinderen hebben het recht om te weten of er een (half)broertje/zusje ergens rondloopt.
Quote: Die man was héél duidelijk, hij wil geen kinderen. Dan kan je hem geen kind opdringen vind ik. Hij had een condoom moeten gebruiken lees ik hier ergens, tja, moeders had zich ook kunnen beseffen dat de pil maar 99,7% veilig is of zoiets. Hoezo Moeders? Papa wil het kind absoluut niet, dan had hij moeten bedenken dat 99,7% niet voldoende is en een condoom erbij om moeten doen. Heeft moeders niks mee te maken,, zij heeft toch haar deel gedaan?Hij steekt hem erin maar doet niet zijn best om zichzelf te beschermen. hij gaat vreemd daar zitten nou eenmaal risico's aan.
naar het belang van je kind zien? dan moet dat kind gewoon niet komen. wie weet naar later toe wat die allemaal niet moet meemaken? een kind maak je uit liefde. wat zeg je later zo aan een kind? je vader moest niets van je weten want die zag mij stiekem en heeft al een gezin? naar mijn mening maakt dat kind nu al een moeilijke start. ik zou in die situatie eigenlijk wel abortus overwegen en die man niet meer zien en zorgen dat ik zelf iemand vind die echt voor me wil gaan en dan pas aan een kind denken...
Er zijn genoeg vrouwen die ervoor kiezen om alleen een kind groot te brengen, daar is het kindje uit liefde geboren (en ja, misschien ook wel "gemaakt"). Dus als TS ervoor kiest om haar kind alleen op te laten groeien, zonder dat de vader in beeld is, dan hoeft ze niet te vertellen aan het kind dat zijn vader hem niet wilde. Dat kan je best in het midden laten. Er is gewoon geen papa, punt en klaar. Net zoals dat er bij BAM moeders ook geen papa in beeld is. Op het moment dat er inderdaad noodzaak is om te kijken naar erfelijke ziektes e.d., dan kan je altijd contact opnemen met de man in kwestie. Als jij hem met rust gelaten hebt al die tijd dan heeft hij geen reden om op dat moment dwars te gaan liggen als je wel een keer wat van hem nodig hebt. Verder wordt er het financiele plaatje aangehaald, het is een illusie om te denken dat hij ooit zal betalen, ik zou het ook niet terecht vinden om hem te dwingen te betalen. Het was vantevoren duidelijk dat kinderen niet thuis horen in jullie relatie, ik zou zijn geld niet eens willen!!
Als eerste, kinderen maak je niet die krijg je. Ook in een affaire kan heel veel liefde zijn. Mijn zoontje is absoluut uit een liefdesrelatie geboren. Dat er nog een andere vrouw in het was/is dat was een bittere pil. De keus is geheel aan de TS. Maar dat eil niet zeggen dat die man geen vetantwoordelijkheid draagd.