Beste meiden, Ik ben al maanden een stille lezer van ZP. Echt een fantastisch forum waar ik al heel veel heb geleerd en veel troost heb kunnen vinden als de testen weer eens negatief waren Nu zit ik met een probleempje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?! Vanaf september 2010 heb ik maandelijks cystes in mijn eierstokken zitten. Dit zou veroorzaakt worden door het Mirena spiraal. Deze is dan ook in December verwijderd nadat ik alweer met de ambulance naar het zh ben gebracht. De cystes worden zo groot dat ze gaan ronddraaien en hangen en dat voelt echt niet prettig. In januari begonnen met Cerazette (minipil). In maart hebben we besloten deze de deur uit te doen en definitief onze kinderwens te volgen Gisteren weer met spoed naar het zh voor dezelfde klachten..en ja hoor weer in cyste in mijn rechter eierstok van 5.5 bij 4cm. We zijn nu een 11 maanden verder sinds de eerste cystes zich kenbaar maakten. De conclusie van de gyno...de rechter eierstok functioneert niet. Ze weet dat er een soort van eisprong is, maar ze weet niet of het eitje ook daadwerkelijk springt of blijft vaststeken in mijn eileiders. De beste oplossing zou zijn....zwanger worden .....en dat is ook gelijk het opstakel want ik heb nu dus maar 1x in de 2 maanden kans dat ik zwanger kan worden, mijn baarmoeder ligt naar achter gekanteld en mijn eierstokken "hangen"zodat er een soort van knik in mijn eileiders komt. De wereld is een beetje zwart geworden en ik weet nu gewoon niet wat moet doen en wat ik moet denken. Moet ik een doorverwijzing gaan vragen naar het Erasmus waar ze een speciale poli hebben voor zwangerschapsproblemen? Moeten we nu de mmm in? Volgende week donderdag moet ik terugkomen, want vrijdag moet ik weer ongi worden en dan gaat ze kijken hoe zich dat ontwikkeld. Tis een heel verhaal geworden maar ik hoop dat jullie me advies kunnen geven over welke stappen te nemen? en of er meiden zijn met hetzelfde probleem? Ik ben net 30 geworden en vind zelf dat we nu toch echt wel moeten gaan opschieten met het krijgen van ons eerste wondertje..Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen. Groetjes Karin
Meid wat een verhaal! Ik snap dat je je zorgen maakt.. Waarom denk je dat je nu maar eens in de 2 maanden een eisprong hebt? Want ze springen niet om en om, het is maar net welk follikel het grootst is. Tenminste zo heb ik het begrepen. Dat hoeft je dus niet tegen te houden. Je zult vast veel reacties krijgen van meiden die hier meer van weten. Sterkte in ieder geval!
Karin, ik sluit me aan bij Lizzy: ik weet er te weinig van om je een volledig antwoord te kunnen geven, maar je kan heus meer kans hebben op een zwangerschap dan om de maand: 't wisselt niet elke maand, is eerder afhankelijk van grootte enzo. Succes en, moed houden!
Wat naar voor je... Ik moet zeggen dat ik er ook te weinig verstand van heb. Maar 1 ding weet ik wel... Ik heb ook maar 1 goed werkende eierstok en heb ook cystes bij mijn rechtereierstok gehad. Ik ben 2 keer zwanger geraakt binnen een maand. De eerste keer is dan wel mis gegaan, maar was wel heel snel zwanger. En de tweede keer weer, gelukkig is dat wel een plakbeebje.. Het is zeker niet zo dat je maar 1 keer in de 2 maanden kans hebt.
Je eisprong is inderdaad niet om en om. Als één eierstok niet goed werkt, dan neemt de andere eierstok die functie vaak over. Dus je kunt best elke maand een goede eisprong hebben. Ik zou eens beginnen met ovulatietesten en/of temperaturen om te kijken of je een eisprong hebt. En dan ook gericht klussen. Lukt dat ook niet, dan kun je naar de huisarts gaan en een doorverwijzing vragen. Succes!
hey meiden, Heel erg bedankt voor de snelle reacties!! Ik had gisteren begrepen dat je elke maand een andere eierstok gebruikt. Misschien heb ik het verkeerd, zal me niks verbazen want het kwam behoorlijk rauw op mijn dak en voelde me de grond onder me vandaan zakken :x Ovulatie testen gebruiken we al zodat we gerichter bezig kunnen zijn. Temperaturen heb ik nog niet heel serieus overwogen. We hebben een vaste gyno in het zh waar ik onder behandeling ben. Maar misschien is het beter om iets gerichter te gaan zoeken? Er zijn nu zoveel vragen en gelukkig hebben jullie al veel vragen beantwoord! Thanx!!! We laten de moed niet zakken hoor!!! Maar was zoooooo ongerust.... groetjes
Mijn moeder wou "vroeger" ook een 2de kindje na mij.. Door mijn geboorte is 1 eierstok helaas kapot gegaan en die moest verwijderd worden. Helaas heb ik nooit een broertje of zusje erbij gekregen, maar dat lag niet aan mijn moeder, die 3 jaar lang onderzoeken heeft gehad. achteraf was het omdat het zaad van mijn vader niet meer up to date was, door de mmm is de relatie van mijn ouders wel stuk gelopen, anders hadden ze met medische hulp voor mijn pap nog een kindje kunnen maken. Ik wil hier mee zeggen dat je je dus niet te druk moet maken en dat er zeker een kans is op een kindje... als mijn mam het met 1 eierstok zou kunnen, kan jij het zeker want mijn mam was nog ouder
Kijk ook maar naar je cyclus, als jij maar 1 keer in de 2 maanden een eisprong zou hebben, dan zou er dus niet 28-28 staan, maar (bv) 56-56. Je wordt ongesteld na het hebben van een eisprong, dus het is niet logisch dat je maar 1 keer in de 2 maand een eisprong zou hebben hoor. Succes verder meid!
Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties!!!! Ben gelukkig weer op aarde geland en kan het nu weer relativeren. Donderdag weer naar de gyno..ben benieuwd Jullie hebben me echt gerustgesteld Thanx!! Groetjes Karin