Hallo dames, Ik heb weer even een vraagje en hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb net een kuur Clomid geslikt van 5 dagen. (eerste keer) Nu ben ik gister gestopt en moet a.s. woensdag voor een eicel meting komen. *Wat kan ik ongeveer verwachten? *En nog een vraag: ik heb vanmiddag om 3 uur een positieve ovulatie test gehad. om 8 uur 's avonds was ie al weer nagatief!.. Is woensdag dan niet te laat om een eicel meting te doen?? Ik ben er totaal niet in thuis dus hoop dat iemand dit weet. Iemand ervaring mee?
Een follikelmeting houdt in dat je een inwendige echo krijgt. Dit doet geen pijn, alleen vervelend om zo in die stoel te moeten zitten. Ze kijken dan naar de dikte van je baarmoederslijmvlies. Dit is een streep in je baarmoeder, waarvan de dikte opgemeten wordt via het echo-scherm. Hier voel je niks van. En er wordt gekeken of er follikels (eiblaasjes) in je eierstokken zichtbaar zijn. Deze zien eruit als zwarte rondjes (zwart = vocht). De diameter wordt gemeten en aan de hand daarvan kunnen ze bepalen wanneer je ongeveer de eisprong zult hebben. Je eisprong is in aantocht als er een follikel zit van minimaal 18 mm. Dan is een eicel rijp en kan 'ie springen. Maar het kan ook iets langer duren, bij mij sprongen ze meestal rond de 24 mm. Een follikel groeit in het begin langzaam. Als hij op 12-14 mm zit, dan groeit hij over het algemeen door tot een eisprong. Daar beneden kan 'ie nog stoppen met groeien en weer gaan krimpen. Daarna groeit íe op volle snelheid, zo'n 2 mm per dag.
Niets meer aan toe te voegen. Alleen 1 tip trek een jurkje of lang shirt dan voel je je niet zo ongemakkelijk als je daar bent.
idd goed uitgelegd, ze zeggen ook wel dat je met clomid later een eisprong hebt, maar bij mij was het precies op dag 14,ik had op woensdag een folikel van 17MM en op vrijdag kwam er al vocht uit dus gesprongen