Zwanger en WAO?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gezond, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hoi hoi...

Wie weet dit?

Ik zit gedeeltelijk in de WAO en ik ben eindelijk zwanger... Heb net weer mijn inkomen op orde bij hun... dus dat ze weer gewoon uitbetalen wat ze moeten...

Nu ben ik dus zwanger? Moet je bij de WAO melden dat je zwanger bent en met zwangerschapsverlof gaan?

Wie kan mij helpen?

Dank je wel alvast!

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hoi,

ik heb ook een gedeeltelijke WIA (vroeger WAO) uitkering, en je hoeft het alleen te melden als je voor je verlof ziek wordt tgv de zwangerschap, anders meld je je verlof alleen. maar het UWV/GAK kennende kan ik je adviseren dat ruim op tijd te doen, het is daar echt een chaos. je krijgt namelijk je verlofuitkering ook via UWV/GAK.
    als je twijfelt kun je ook overleggen met de bedrijfsarts.
    succes ;)

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

En wat gebeurt er als je het niet meld?

4. mymiracle

ehm dan is er nog niks aan de hand want je werkgever meld het ook aan het UWV of GAk als je met verlof gaat,

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb geen werkgever ;)

6. mymiracle

oh haha, nee sorry ik dacht dat je gedeeltelijk in dienst was en gedeeltelijk WAO kreeg, excuus, nee dan weet ik het niet, ik denk dat er in jouw situatie niet veel veranderd qua uitkering maar ik weet niet of je moet solliciteren voor de uren dat je geen uitkering krijgt? als je net bevallen bent dan hoeft dat uiteraard niet, verder zou ik het niet weten in jouw geval, succes ;)

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb geen sollicitatieplicht... Zit gedeeltelijk in de WAO en krijg aangevuld met de toeslag van de WAO...

En als ik ga bellen maak ik slapende honden wakker he...

Ik zie er tegenop het aan ze te vertellen omdat ik al een laag inkomen heb... Als ze het dan weer verkeerd doen of er weer lange tijd overheen laten gaan dan zit ik weer met mijn inkomen te prutsen en de rekeningen blijven hier natuurlijk gewoon komen... Ik ben alleenstaande moeder en dus ben ik enige kostwinner zeg maar...

8. mymiracle

ja dat begrijp ik heel goed, ik hoop dat je eruit komt, sterkte er maar mee ;)

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dank je wel... ;)

Deel Deze Pagina