Hoi dames, Bij de zwangerschap van mijn dochter (nu bijna 2) ben ik vanaf 18 weken thuis komen te zitten met bekkeninstabiliteit. Eind van de zwangerschap liep ik erg moeilijk en nog maar heel kleine stukjes. Ik heb na haar zwangerschap altijd nog last gehad van mn heup. Dit omdat mn bekken een beetje gekanteld staat. En tja, dat is nu eenmaal zo. Van fysio groen licht gekregen dat mn lichaam sterk genoeg is weer zwanger te worden. Maar nu, nog maar 5 weken op weg. Heb ik me sinds gisteren weer pijn in mn heupen/bekken. Ik werk als huishoudelijk mederwerker. 19-22 uur in de week. Ook lichamelijk zwaar werk. Ik hoop dat ik dit lang kan volhouden, maar nu is zelfs de trap oplopen al pijnlijk. Moet ik het nu al op mn werk melden? Ben pas 5 weken zwanger, weet nog niet eens of alles wel goed zit, al ben ik wel misselijk, moe, zit ik beetje verstopt. Ik kan eventueel naar 15 uur weer teruggezet worden op me werk. Maar ja, dat is weer een hoop minder. Ik loop nu bij een gewone fysio, denken jullie dat het aan te raden is om naar een speciale bekkenfysio te gaan? Die zit hier ook vlakbij. Zou zij me misschien verder kunnen helpen? Ik ben dolblij met mn zwangerschap, maar had toch gehoopt dat die pijn langer weg zou blijven. Wat denken jullie? Nog paar weken door bikkelen tot we goede echo hebben gehad? Heb 24 maart mn intake. en 9 maart een echo die we zelf betalen, dan ben ik 7 weken zwanger. Of het toch maar aangeven op me werk? En de kans hebben dat als het mis gaat ik het op me werk ook weer moet zeggen? Of hebben jullie misschien tips om het langer vol te houden? Liefs mij.
pfoe vervelend meid! Allereerst natuurlijk van harte met deze nieuwe zwangerschap! het kan natuurlijk dat door de hormonen het tijdelijk even wat erger wordt en het straks weer afneemt? maargoed, je hebt wel zwaar werk! Ik kan je niet echt één goede raad geven...luister goed naar je lijf! sterkte, want het doet vreselijk veel pijn he?..
ik heb ook nu al pijn in mn bekken, maar gelukkig is mijn werk lichamelijk niet erg zwaar. ik heb vorig jaar vanwege een bepaalde casus wel alvast op mn werk verteld dat ik zwanger was, met 5 weken, nu ga ik voor mn echo ook mn werk inlichten, dan weten ze waar ik mee rondloop, of het nu wel of niet goed zit...
Sowieso overstappen naar de bekkenfysio die je goede oefeningen kan geven. En er alles aan doen om het niet zo ver te laten komen als de eerste keer. Dat hoeft namelijk niet. Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap aan het einde ervan van zware BI (liep op krukken en zelfs dat ging niet) mbt oefeningen er vanaf gekomen. Nu ben ik het laatste trimester van mijn zwangerschap en door die goede oefeningen heb ik tot nu toe nog nergens last van. Wat betreft je werk: dat is wel een lastige. Huishoudelijk werk werkt niet bevorderend wat je bekken betreft. Als het echt niet gaat, zou ik het zeker gaan aangeven.
Dank jullie wel voor klus reacties. Vandaag gaat het weer beter. Had maandag erg zware dag op het werk. Ik werk u 19 a 22 uur. Maar mijn Contract uren zijn er 15. Dus dan kan ik altijd nog naar dat aantal gaan als het niet lukt. Ik ga maandag even bellen naar de bekkenfysio. Liefs.
Ik had vanaf het begin ook last van mijn bekken (doe schoonmaakwerk)...en heb op een gegeven moment toch maar de fysio gebeld, en dat heeft goed geholpen...heb er geen last meer van
Ik heb ook BI en nu ben ik 5wk en voel het ook weer. Weet nog wel dat het in de laatste 2 zwangerschappen later wel beter werd, na een week of 8 maar dat het met 16wk weer heel erg terugkwam (de extra pijn, ik heb er altijd last van) Meteen bekkenfysio inschakelen is idd het beste
Ik moet donderdag nog een keer naar mn gewone fysio. Ik ga het daar aankaarten en denk vrijdag de bekkenfysio bellen. Het was vorige week heel erg, nu valt het wel weer mee. Maar goed, wil zo lang mogelijk door kunnen werken.
Verstandig bloemetje. Een gewone fysio weet gewoon veel minder over de specifieke problemen bij BI Heb je al gebeld en wat zij je eigen fysio= Chantal
Hoi. Heb bekkenfysio nog niet gebeld. Gewone Fysio gaf aan dat het goed gaat en dat ik me oefeningen niet blijven doen. De dingen die ik daar moet doen krijg ik pijn van in me buik. Ze vind jet dus niet nodig dat ik nog kom? Ga dus van de week even de bekkenfysio bellen. Groetjes.
Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Bij mijn eerste twee zwangerschappen had ik ook bekkenklachten door een scheef bekken. Dit is na de bevalling van de tweede recht gezet door een chiropractor en deze zwangerschap heb ik nog steeds bijna geen bekkenklachten. Misschien een idee? Of een fysio die ook manuele therapie geeft? Ik heb dan wel geen fysiek zwaar werk, dus ik weet niet in hoeverre dat zal uitmaken. Sterkte in ieder geval.