Baby gebarentaal

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sarah84, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
  2. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    wow....gaaf om te zien

Eens proberen of Maud dat ook kan...haha!

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
  4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wij zijn er qua opvoeding niet mee bezig maar Joey krijgt er nu al een hoop van mee omdat mijn broer (Joey's oom) doof is. Maar het is o zo prachtig om te zien hoe zo'n kindje kan communiceren!

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik kende het al n tijdje. Maar vraag me af in hoevere de taal ontwikkeling dan zn gewone beloop neemt.
    Kinderen leren praten uit interesse en omdat mama en papa het doen. maar OOK uit frustratie omdat ze zich niet verstaanbaar kunnen maken.
    Als je die frustratie weg neemt door dat ze t kunnen met gebaren taal...
    Er zijn nml kindjes die dit uit zichzelf doen en het gewoon gebruik van woorden voor sommige dingen vertikken door te blijven wijzen en piepen tot mama of papa t door heeft wat ze bedoelen. Dan moet je dus net doen alsof je het kind niet begrijpt en hem min of meer dwingen om de woorden te gaan gebruiken.
    Mijn vraag is dan bij deze methode of je dit probleem dan niet in de hand werkt...
    Ik vind het verder wel heel speciaal om te zien hoever zon kindje al kan komen met de gebaren die ze leren. Kan je zien hoever ze mentaal al in ontwikkeling zijn maar wij dat misschien nog niet zo door hebben omdat zij t niet kanbaar kunnen maken omdat de spraak nog n beetje achter loopt op de mentale ontwikkeling op die leeftijd.
    Maar zet toch n aantal vraagtekens bij deze methode zoals ik er net al eentje aan haalde.
    De tijd zal t leren misschien.

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Daarom doen wij er niets mee. Wij laten Joey er spelenderwijs mee opgroeien, net zoals ik er mee ben opgegroeid

Deel Deze Pagina