Ik val niet aan, ik stel een vraag. Bovendien staat er niet dat het meisje wordt weggehaald alleen maar omdat haar ouders te oud zijn. De rechter heeft het ook over "narcistische behoeften" en ouders die "onverschillig zijn ten opzichte van het toekomstperspectief van het kind". Mogelijk baseert hij zich dus op meer dan alleen de leeftijd van de ouders, ik mag aannemen dat ook in Italië een soort jeugdzorg o.i.d bestaat die voor een rechter onderzoek doet naar de thuissituatie. Dat is informatie die de rechter wel heeft, maar wij niet. Misschien zijn er kinderen die veel slechter af zijn. -Vast wel- Maar dat wil niet zeggen dat wij vanaf ons bankstel kunnen gaan zitten roepen dat die rechter het fout heeft gedaan. (of goed, wat dat betreft) we weten het namelijk gewoon niet!
Ik zei ook: ALS deze ouders gewoon goede ouders zijn... zie ook mijn bericht erna, waarin ik aangeef dat het ook mogelijk is dat er wel degelijk meer speelt en dat de media het verdraait. Ik had het ook niet anders opgevat.
Juist omdat er klaarblijkelijk geen wet betsaat in Italië die het helpen van oudere vrouwen verbiedt, zou men er vanuit kunnen gaan dat er zeer waarschijnlijk meer speelt dan alleen een leeftijdsquestie.
Ik ben het 100% met de rechter eens dat ouders niet in het belang van het kind hebben gehandeld. Maar... om het kind nu maar we te halen bij ouders?Nee dat vind ik echt niet kunnen!!! Het kindje word niet mishandeld of te kort gedaan, dat het kind snel zonder ouders zal komen te staan is vreselijk. Maar zolang er nu de liefde en zorg is, kunnen ze het niet maken om het kindje weg te halen.
Oh volgens mij heb ik ergens overheen gelezen als ik de vorige posts zo lees.... Maar je weet natuurlijk nooit wat voor verhaal er idd nog achter zit.