bv en er eventjes doorheen zitten

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pleak, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    k zit er doorheen en heb dringend wat tips nodig :(

Mijn dochtertje is nu bijna 7 maanden en drinkt in principe prima. Ze eet ook al flink wat bijvoeding, het meeste vindt ze heerlijk en het gaat er goed in. Overdag is ze iets minder gaan drinken, maar 's avonds en 's nachts lijkt ze dit nu juist in te halen. Sinds ze bijvoeding krijgt groeit ze helemaal als een speer, dus dat loopt allemaal prima.

Maar ik zit er gewoon helemaal doorheen. Ik zit steeds te huilen van vermoeidheid, zit te katten tegen mijn zoontje en heb niet eens puf om op te staan 's ochtends. Genieten doe ik al helemaal niet, leuke dingen doen moet ik mijzelf echt toe zetten maar lukt steeds minder omdat ik mijzelf zo slecht voel momenteel.

Momenteel drinkt onze kleine dame rond 23.00, 03.00 06.00 en dan rond 08.00 starten we de dag. Op mindere nachten drinkt te nog meer. Maar de helft van de tijd is het echt om in slaap te vallen omdat ze weer wakker is, niet echt van de honger heb ik het idee.

Speentje heeft ze niet, we hebben van alles geprobeerd, ze accepteert er niet 1, ze wil alleen maar aan de borst.
    Uit een flesje drinkt ze niet, ook van alles en allerlei flesjes geprobeerd, ze weigert alles. pas moest ik naar de tandarts en had mijn moeder even opgepast. Na heel veel huilen heeft te uiteindelijk een paar slokjes op waarna ze weer door is gegaan met huilen tot ik weer thuis was.

Hoe krijg ik mijn dochter zover dat ze uit een flesje wil drinken? Hoe krijg ik haar aan een speentje. Wat ik wil er zo graag eventjes tussen uit, en soms wil ik zo graag even niet haar speen zijn.

Ik heb de "laat het allemaal over je heen komen" methode al geprobeerd, dat stadium ben ik voorbij. Ik heb 'iets' waardoor ik sowieso steeds al extreem moe ben, met deze gebroken nachten red ik het echt niet meer overdag.
    Mijn man wil dat ik stop met de bv maar ik denk niet dat dat echt iets oplost, plus ik zou het zo erg gaan missen denk ik. Hoe zwaar het ook is.
    Maar als dat er voor zou zorgen dat ik eindelijk kan gaan genieten heb ik het er bijna voor over.
    (Bijna he ;)) En dan nog, hoe kan ik sowieso overstappen op fv als ze niet uit een flesje drinkt?

Bij ons in bed slapen kan ik echt niet. Ik slaap dan echt niet, lukte bij mijn zoontje ook niet. In de slaapkamer werkt ook niet, ze wordt continu van mij wakker, ik ook weer van haar, dus ze slaapt op haar eigen kamertje.

Overdag slaapt ze maximaal 3 keer een half uurtje, maar buiten haar slaapjes om zit ze wel steeds in haar oogjes te wrijven, ze in dus wel steeds moe. Maar ze wil echt niet slapen, alleen bij ons zijn.

Draagdoek heb ik voor overdag, maar dat vind ik ook niet altijd fijn, ik wil soms ook eventjes gewoon de ramen zemen, een puzzel met mijn zoontje maken, even een klein momentje voor mijzelf.

Hulp van buiten af hebben we ook nagenoeg niet. Mijn schoonouders komen wel eens 'helpen' maar mijn zoontje wil niets van mijn schoonmoeder weten en is de hele dag dan huilerig, ze doet uiteindelijk niets om te helpen dan mij bekritiseren en een nog slechter gevoel geven dan ik al heb.
    Mijn eigen moeder is altijd heel druk met haar eigen ellende waardoor ik uiteindelijk een ochtend lang naar haar verhalen luister, thee voor haar zet en dan aan het eind nog vermoeider ben dan daarvoor. Oppassen doet ze soms wel, maar omdat de kleine dame niet uit een flesje drinkt ziet ze het niet zitten om echt op te passen zodat ik even naar de stad kan bijvoorbeeld.

Help.. ik weet echt even niet meer hoe ik verder moet..
    gelukkig gaan we volgende week een midweekje naar cp, dan is mijn man er in elk geval een weekje bij. Vandaag moest hij over werken en morgen moeten we weer naar de verjaardag van mijn schoonmoeder, dus het is ook nog eens allemaal druk druk.. :(

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Jouw verhaal klinkt hetzelfde als mijn verhaal.
    Hier ook een flesweigeraar die 's nachts nog vaak wil drinken. Ik heb nog een kindje van jouw zoontjes leeftijd en nog eentje van 4. Echt bikkelen dus... Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar misschien is het een troost te weten dat je niet de enige bent.

Ik heb het gevoel dat ik maar door moet blijven gaan tot ik er ooit bij neer val... Maar ooit gaat het over! En na zo'n dag dat je doodmoe bent komt er ook vast weer een dag dat je je beter voelt en volop geniet toch? Probeer elk momentje slaap te pakken. Dus als je man thuis is hem de kids laten entertainen en zelf lekker even gaan liggen, al slaap je niet, je rust toch uit.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik zou focussen op het leren drinken uit een fles, of eventueel een oefenbeker. Als ze dat kan kun je een keer een nacht bijslapen en je man de fles laten geven.

Heb je al geprobeerd dat papa kindje wakker maakt voor de late avond voeding terwijl jij uit beeld blijft? Baby zelf fles laten vasthouden in een wipstoel?

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Dank je voor je reactie; gedeelde smart is halve smart toch ;) Jeetje wat lijkt het me heftig om ook nog een kindje van 4 erbij te hebben dan :(
    Idd ooit gaat het over, maar ik baal ook zo van mijn eigen gedrag. Ik wil weer mijn vrolijke ik zijn, weer energie hebben om lekker gek te doen met mijn zoontje, genieten van mijn dochtertje enz.
    Mijn man probeert zo veel mogelijk te helpen thuis, maar mijn zoontje is momenteel in een mama-fase en weigert zijn luier door papa te laten verschonen, wil niet onder de douche, geen tandenpoetsen. Dus of dat doe ik allemaal zelf, of hij gilt en huilt alles bij elkaar (ook zielig, dus doe ik het meestal maar zelf)
    Dochtertje vind het wel even leuk bij papa, maar zodra ik de kamer uit ben gaat ze huilen, dus dan kan ik ook niet slapen.
    Lastig dus ;)

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Papa fles zonder mij in de buurt hebben we geprobeerd, doet ze niet, gaat ze heel hard huilen en dan uiteindelijk wordt m'n zoontje ook wakker en huilt 'iedereen'. Flesje zelf vast laten houden is een goeie, die heb ik nog niet geprobeerd. Die ga ik zeker proberen!
    Van de vakantie flesje mee en oefenen.
    Uit een bekertje zijn we ook al aan het oefenen, met water, dat wel. Dat gaat redelijk. Ze krijgt niet veel binnen, maar vind het wel interessant.

6. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Oh wat vreselijk zwaar voor je. Ik herken het vele drinken 's nachts en ik werd er ook niet leuker op. Ik zou inderdaad toch adviseren om je kindje te leren uit een beker te drinken. Mijn dochtertje weigerde ook vaak de fles en kreeg het dan uit een beker, dan kreeg ze toch weer wat binnen. Succes.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hoeft toch niet te stoppen met de bv om wel te stoppen om als speen gebruikt te worden? Ik zou met manlief duidelijke afspraken maken over hoe er getroost wordt en één keer per nacht voeding geven (als ze daadwerkelijk honger heeft) en de andere keren het troosten aan papa overlaten. Vervelend voor hem (en ook voor jou want wakker ben je toch wel) en ik denk dat je binnen een week van het probleem af bent.

8. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Wat betreft de nachtvoedingen en het flesweigeren, wij hadden het hier ook allebei! Het flesweigeren is over gegaan door hem een hele dag naar mijn moeder te brengen. Op een gegeven moment had hij genoeg honger waardoor hij toch de fles pakte en sindsdien gaat het prima! Hij drinkt nog geen flessen vol, maar iig 100-150 cc :) Geef je afgekolfde melk? Mijn zoontje vind het namelijk ook niet lekker als de melk te warm is bijvoorbeeld, en hij drinkt ook absoluut niet uit de fles als je hem in de bv-houding hebt liggen. Dus gewoon verschillende manieren en houdingen uitproberen! Konden ze ons maar vertellen hoe ze het wilden hebben he? ;)

Wat betreft de nachtvoedingen, ik was er op een gegeven moment zo klaar mee na 2 maanden ong dat ik hem heb laten huilen... Totaal niet mijn ding want ik laat hem nooit huilen maar ik draai voor mijn werk ook slaapdiensten en ik werd op een gegeven moment gewoon zo moe omdat ik niet genoeg slaap kreeg en daardoor ook niet meer van de gezelligsten was.. En ik heb dan nog niet eens meerdere kindjes dus begrijp dat het voor jou ook loodzwaar moet zijn.. Verder helaas geen tips maar mss gewoon geen borst meer aanbieden maar gewoon even een aai over de bol, laten merken dat je er bent.. En dit afwisselen met je man?

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook een flesweigeraar. Sinds deze week drink hij uit een tuitbeker, wil het wel zelf doen. Voor 's nachts geen optie natuurlijk. Hier ben ik ook altijd meerdere keren per nacht de "pineut" maar ik slaap samen met mijn zoontje in bed, mijn man in de logeerkamer. Zo hebben we allemaal toch voldoende slaap. Pff lijkt me heftig zeg zo. Verder ook geen tips. Hoop dat het toch nog lukt haar aan de fles te krijgen. Hier na tig verschillende flessen, houdingen, trucs en tips de moed opgegeven!

10. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wow. En ik ben al gaar van 1 nacht voeding.
    Denkt ze ook geen fles wanneer ze honger heeft? Heb je al eens een ander type speen geprobeerd? Ik zou overdag met hem oefenen op een moment dat ze goed wakker en hongerig is. Dus wanneer ze in de eerste plaats wil drinken en niet getroost hoeft te worden.

Wat betreft de korte slaapjes. Eigenlijk het standaard advies van rust en voorspelbaarheid. Eten, spelen en wakker naar bedje zodra ze moe is. En dat consequent volhouden.

Heel veel succes en een dikke knuffel

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Klinkt als mijn verhaal. Mijn dochter wilde met 8 maanden opeens weer 3 a 4 keer per nacht drinken. En dat ging zo door tot ze 1 was en wellicht nog langer als we toen niet hadden ingegrepen...

Wij hebben hetzelfde gedaan wat Cygnet zegt, met 12 maanden kreeg ze tussen 12 en 6 uur geen bv meer... de eerste nacht hielden we ons hart vast, maar na 10 minuten mopperen sliep ze gewoon verder. Dit ging al snel goed, maar een maand later hetzelfde verhaal en toen accepteerde ze troost van papa/water uit haar rietjesbeker niet meer. Wij hebben toen haar bed verplaatst naar haar eigen kamer. En wat bleek, ze sliep daar veel rustiger. Sindsdien zijn de nachtvoedingen hier verleden tijd, behalve als ze ziek was.

12. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

En een hart onder de riem mb t midweekje.
    Onze jongste sliep tijdens midweek voor het eerst door. Hij IJ doet het sindsdien regelmatig. Helaas niet altijd, maar daar zijn het babies voor:$

13. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Dat moet zwaar zijn... Hier ook tussen naar bed gaan en opstaan in elk geval 3 voedingen. En overdag 3x een half uur slaap en veel moe.

Wat ik tegenwoordig doe is even soort van mediteren voor het slapen. 5 minuutjes bij een tikkende klok zitten en de ademhaling tellen: 4 tellen in, 6 uit. Ik slaap zoveel beter sinds ik dat weer eens heb opgepakt. Ook al zijn het vaak maar uurtjes (want het speentje valt er natuurlijk ook vaak uit). Soms plaats ik op de tikken van de klok woorden, bijv. "Alles op zijn tijd" om een in een positieve sfeer te komen.

Miss heb je er wat aan. Sterkte, het gaat allemaal voorbij!

14. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje meis, heftig. Hier een van vier maanden die hetzelfde doet, en ik ben al kapot, dus ik kan me voorstellen dat het als dat al 7 maanden zo gaat je helemaal gaar bent. Ook een reactie in het kader van 'gedeelde smart' dus, en ik lees graag mee voor de 'gouden' tip(s) ;). Ik probeer hier nu vast te houden aan 1 nachtvoeding (d.w.z. tussen middernacht en 7u), en verder alleen aai over de bol/speentje (dat accepteert ze hier dan wel) maar dat werkt tot nu toe niet echt, vooral omdat ik niet wil dat ze de rest van de familie wakker schreeuwt.

Flesweigeren doet ze hier sinds een paar weken ook. Heel soms neemt ze nog een paar slokjes, maar dan moet het vers gekolfde melk zijn, en half in haar slaap. Gisteren moest ik een ochtend weg, en was ze bij papa, ze heeft de hele boel bij elkaar gebruld, en het verdomd ook maar iets te drinken van mijn afgekolfde melk die een paar uurtjes in de koelkast had gestaan...Baalde er behoorlijk van (ook omdat ik zo vreselijk mijn best had gedaan om wat bij elkaar te kolven, want dat gaat hier ook niet bepaald vanzelf). Hier is ze ook nog te jong voor beker en zo, dus dat schiet ook niet op.

Sterkte!

Deel Deze Pagina