Sneller dan verwacht (had tot 1 jaar willen geven) is het over. Ik was al aan het afbouwen maar mijn voeding holde achteruit. Ook Luuk wilde niet echt meer drinken en begon steeds meer te weigeren. Vorige week moest ik de avondvoeding er al af halen omdat ik te weinig had en sinds gisteren is ook de ochtend eraf en de boobs voelen redelijk leeg aan. Ik vind het jammer maar ik heb er ook vrede mee, hij heeft het tenslotte ruim 10 maanden gekregen terwijl ik altijd zei dat 6 maanden het streven was en ik dan af zou gaan bouwen. Ik zit nu wel met nog wat vragen eigenlijk. Ik had 1 voeding vervangen door yoghurt en hij kreeg daarnaast nog 3x de borst. Dat werd dus uiteindelijk 1x yoghurt en 3x de fles maar is dat niet wat veel? Bij bv geef je natuurlijk op verzoek maar nu niet meer. Moet ik die yoghurt nu aan gaan houden of geef ik hem daar nu ook flesje voor? Hij zou er dan wel nog 4 krijgen op een dag en dat is, gezien zijn leeftijd misschien wat veel. Een echt schema heb ik nooit gehad maar dat moet nu wel een beetje denk ik. Misschien hebben jullie wat adviezen en anders zal ik bij voeding eens gaan vragen. Nu gaat het zo: Rond 6 uur is hij wakker -> fles (180 +6 scheppen Nutrilon3) 8 uur fruit 10 uur beker yoghurt 13 uur brood met water of thee 15 uur fles melk 17 uur warme hap 19 uur fles melk Iemand adviezen?
Nou Dees, je hebt echt alles geprobeer om zo lang mogelijk zelf te voeden, dus je hoeft je in geen geval schuldig te voelen over het feit dat het nu klaar is, hoor! Ik denk dat de yoghurt wel wat te veel zuivel is op een dag voor zijn leeftijd. Zou het lukken om het fruit wat later te geven, dan bij het brood een fles, rond 14/15 uur een tussendoortje met thee of water? Misschien is dat wat.... Heeft je consultatiebureau nog een idee? Of dames hier, natuurlijk... Succes!
Het cb vertrouw ik niet zo op eerlijk gezegd . Ik heb al de meest vreemde adviezen gekregen daar. Oke, ik zou dus om 6 uur fles kunnen geven, rond 10 uur fruit en dan rond 1 uur brood met fles. Dan rond 7 uur de laatste fles, dan kom ik op 3 maar wat geef je dan tussendoor? Moet ik hem regelmatig water o.i.d. aanbieden? Hij drinkt namelijk eigenlijk altijd wel als ik hem wat geef. Met tussendoor geven bedoel ik ook eten want heeft hij genoeg aan 3 flessen, fruit, brood en warme hap?
Hai! Herkenbaar! Na het stoppen van de bv opeens je houden aan schéma's.. Maar goed.. Mijn schema (zoontje van 9 maand) is dit: 7 uur: pap (210 = 7 schepjes en bambix op gevoel) 10uur: fruithap met heele lichte diksap ( meestal paar slokjes) 12uur; 1 boterhap met flesje ( 150+ 5 schepjes) 15.00: 0.5 liga en lichte diksap/ rooibos thee ( weer vaak wat slokjes) 17.30: groentehap, schaaltje Yoghurt 18.15: klein flesje melk (90ml en 3 schepjes) 18.18- 18.30 naar bed. Ik geef dus wat heeele lichte diksap te drinken en pobeer soms ook wel wat thee ( groene thee of rooibos). Hij doet het prima op dit schema. Succes!
Hoi Dees, Super, 10 maanden Bv, heel knap gedaan! Yoghurt zou ik er altijd inhouden, dit is vriendelijker voor de darmen,zorgt voor een betere vertering, en er wordt meer kalk uit opgenomen dan normale koemelk ( en dus ook Nutrilon 3). Op die leeftijd hebben ze genoeg aan ong. 300-500 ml zuivel. Ik zou het op 2 flessen houden, daarnaast yoghurt/karnemelk.
Dank jullie. Ik had nu een beetje (na wat overleg) dit in mijn hoofd. Alleen wanneer zou jij de yoghurt dan adviseren Jingels? 6 uur fles 9-10 uur fruit 12 uur brood met water of thee 3 uur fles (hier yoghurt doen dan?) 5 uur warme hap met wat yoghurt na 7 uur fles Tussendoor drinkt Luuk gelukkig veel water/thee/diksap (heel waterig)
Ja, ik zou dan om 15.00 uur idd Yoghurt geven, dit is ook een lekker tussendoortje voor ze, en het zit niet vlakbij essentiele voedingsmiddelen als groente/fruit zodat er geen remming van vitamine-opname is. Kalk remt namelijk de opname van vitamines uit groente/fruit/vlees.
Goed hoor Dees! Fijn dat het dan toch zo gelopen is. Gelukkig geen huilpartijen dat hij de borst wilde en niet mocht / kreeg. Zo is het veel fijner! Waarom zijn avondeten zo vroeg? Straks als je weer werkt, moet je toch weer op je eigen eettijden aansturen. En dan kan je misschien die late les weglaten, omdat hij zijn buikje dan nog vol heeft van de yoghurt. En misschien kan je beginnen met brood 's ochtends. Of geef je een papfles? (ik zou zelf kiezen voor een boterham) Dan zou het zoiets worden: 6 uur fles melk 7 uur brood 9-10 uur fruit 12 uur brood met 150 ml melk 15 uur yoghurt en vokoren soepstengel / rijstewafel en wat water / diksap / thee 17.30 uur warme hap met wat yoghurt 19.00 uur klein flesje die je kan afbouwen
Het avondeten kan ik proberen te gaan rekken maar dat zal nog lastig worden. Hij eet nu eerder omdat mijn man pas rond half 7 thuis is. Mijn rooster is in januari ook zo ongunstig dat ik pas rond 7 uur thuis zal zijn. De boterham gaat ook nog niet lukken denk ik. Hij gaat na de eerste voeding namelijk terug naar bed. Hij slaapt dan meestal weer tot een uurtje of 8. Ach, het zal een beetje vogelen worden maar we gaan er vast uit komen. Mijn boobs voelen iets gevulder maar niet vol. Volgens de lk (net gebeld) zal het lichaam het vanzelf opnemen. Bij stuwing mag ik eventueel kolven of even aanleggen maar ze dacht dat dit niet nodig zal zijn.
Ik geef s'morgens pap met een lepel, dat vindt hij echt heerlijk! Het flesje van 18.15 wil hij ook niet altijd. Vandaag duwde hij het zo weg. Prima, geen probleem. Lijkt mij alleen lekker warm in z'n buikje voor het slapen gaan. En op dat moment gaf ik eerder een paar slokken borstvoeding. De yoghurt na het eten is echt een megasucces! Nu moet ik zeggen dat mijn zoontje (tot nu toe) echt alles lust! Erg makkelijker eter
=D> Dees wil je even zeggen dat ik het super vind dat je 10 maanden BV hebt gegeven, zeker omdat je in het begin volledig gekolfd hebt. Echt knap! Ik weet hoe moeilijk het voor je was om deze keuze te maken (afbouwen BV), en daarom ben ik ook supertrots op je!
Dank jullie Vandaag doen mijn borsten best pijn en ik had vanmorgen stuwing *auwie*. Ik heb een klein beetje de druk eraf getapt en nu gaat het ietsje beter.
Hm, vannacht flink gelekt en nu ook al de hele morgen. Het voelt redelijk leeg aan met hier aan daar wat vollere plekken. Geen schijven of iets. Gaat dit vanzelf weg? Het is ook wat pijnlijk maar niet rood ofzo. Ik mocht druk eraf kolven van de lk maar er is geen druk. Alleen pijn en lekken......
Meid, je hebt het echt super gedaan! En afgebouwd met een super goede rede! Hoop op een zusje of nog een broertje voor jullie mannetje(s) vind ik echt een mooie rede meid! Dikke knuffel! Die maanden die hij gehad heeft neemt niemand jullie meer af! Liefs, Hanneke!
Hoi Dees, super toch dat je zolang gevoed hebt! Dat kunnen ze in ieder geval niet meer van jullie afpakken! wij doen het nu zo bij wakker worden 200cc nutrilon (ene keer om 4 uur en soms ook wel 6 of 7 uur..) direct weer slapen bij wakker worden een boterham met roosvicee tussendoortje, fruit , liga, soepstengel rijswafel met roosvicee rond de middag lang slapen boterham met halfvolle melk smiddags nog een tussendoortje met roosvicee warm eten met jogurt na slapen
Niemand weet hoe het kan dat ik zo lek? Ze voelen leeg aan en als ik knijp komt er wel melk maar ik lek de hele dag door beetjes en de nachten veel. Toen ik nog bv gaf had ik het niet eens zo vaak meer maar nu elke dag.
Ooh en het schema van nu is: 6 uur 180cc water +6 scheppen Nutrilon 9 uur fruit 12 uur brood met water of water-diksap 15 uur 180cc +6 of beker yoghurt 17 uur warm en beetje yoghurt 19 uur 180cc +6 Dit is een beetje het schema maar de tijden schommelen weleens. Hij drinkt tussendoor wel veel water en af en toe krijgt hij een soepstengel