Ik had net een discussie met ons buurman... Hij zegt dat je een baby van 12 weken niet overal naartoe moet nemen, b.v. als je gaat winkelen of als je naar vrienden gaat.... noem maar op, helemaal niet tot dat ie zeg maar een half jaar oud is! Hij zegt dat een beetje heel veel rust nodig heeft en dat je de kleine niet uit de ritme mag halen, wat het slapen en de voeding betreft. Ik vind dat onzin, ik bedoel je moet je baby toch gewoon mee kunnen nemen... waar je ook naartoe gaat. Maar nu is mijn vraag: HOE DENKEN JULLIE EROVER?
Onze dochter gaat gewoon mee naar de winkel. Meestal iedere zaterdag. En voor de rest mee op visite en zo. Kan gewoon. Ik hou er wel rekening mee dat als ze moe wordt dat ik naar huis ga zodat ze lekker kan gaan slapen. Dus ik neem haar wel mee maar overdrijf niet.
Ik ben heel erg van de regelmaat, maar vind wel dat Tymen overal mee naartoe moet kunnen. Ik probeer dat meestal te beperken tot 1 dag in de week om op bezoek te gaan. Verder gaat en ging hij gewoon lekker overal mee naartoe, te winkelen, boodschappen doen etc. Thuis probeer ik alles volgens vaste structuur te doen, buiten de deur laat ik het van hem en de situatie afhangen. Voordeel dat hij overal mee naar toe gaat, hij slaapt overal, waar ik zijn bedje ook neerzet.
ja je moet je kind toch mee kunnen nemen was dat nou bij ons is t de ochtend wakker omdat ze s'nachts zo goed door slaapt en s'middags gaat ze naar bed sávonds weer wakker en daarna weer naar bed in de tijd dat ze wakker is gaat ze gewoon overal mee naar toe zeg maar hoe moet ik anders boodschappen enzo doen ? tuurlijk ik weet dat ze smiddags lekker gaat slapen dan ben ik met haar thuis maar anders gaat ze gewoon mee hoor veel liefs mieke
Je moet toch ook je boodschappen enzo halen? Ik probeer altijd, als ik wegga, dit te beperken tot 1 keer tussen de voedingen door. M.a.w. dat ze de rest van de dag haar slaapjes in haar eigen bedje doet. Tegenwoordig slaapt ze ná half drie meestal nog maar een uurtje, dus ik probeer de dingen in te plannen na half drie. Zo heeft zij er het minste hinder van, en heeft ze ook lekker in haar bedje geslapen. Hoe makkelijker je zelf bent, hoe makkelijker je kindje wordt. Tot welke hoogte bepaal je zelf natuurlijk, en al helemaal niet de buurman!
Ik probeer wel er op te letten dat Justin dan net gegeten heeft als ik bijvoorbeeld lekker ga wandelen met hem/ of boodschappen doe en ik plan niet bijvoorbeeld 3 dingen op 1 dag (hier heb ik helaas ervaring mee, hij was de hele dag en volgende dag van de rel. Maar zoals net.. Mijn man had gebeld of we op kraamvisite konden komen bij n nichtje. Dit kon om half 9 morgenavond . Dus tóen heb ik gezegt dat we dat dus niet doen.. Nu hebben we n afspraak voor zondag half 4. Dat is wat schappelijker. Ach en je buurman? Laat m lekker (&%&**(*. Je moet doen wat jouw t beste lijkt..
Tuurlijk kun je je kindje mee nemen naar de winkel, of naar een verjaardag.Maar doe het met mate, niet 2 of 3 uitstapjes per dag. Of 3x per week z'n druk gedoe. Het gaat een tijdje goed, maar het breekt die kleintjes echt wel op. Een beetje gelijk heeft je buurman dus wel. Steven kon ook moeilijk in slaap komen na een drukke dag, wij hebben toen ook samen besloten, hem niet van schoot op schoot te laten gaan, maar als iemand er om vroeg hoog uit, en de meeste vragen er niet om
Pfffff...Nou ja,wat een onzin zeg ! Ik vind juist dat je ze overal mee naar toe moet nemen,bedoel dus winkel en bijv op visite.Vind dat ze daar gelijk aan moeten wennen,anders zou je nooit ergens heen kunnnen gaan
Ik sluit me aan bij mensi. Heel lang werd er gezegd dat je je beeb vooral ook overal mee naar toe moest nemen, kreeg je makkelijke kinderen van (Vaak hoor je mensen rond de 60 dit ook zeggen) Maar nu komen ze er steeds meer achter dat dit veel te veel is voor een kindje. De drie R-en zijn weer helemaal terug! Ik merk het ook zeker aan Ruben als het te druk is geweest. Een weekje vast ritme (daar hoort een loopje naar de supermarkt en een rondje met de hond ook bij) en het gaat weer perfect met hem. Ik geloof dus zeker dat er wel wat in zit. Ik heb ook een paar artikelen gelezen van verloskundigen en kinderartsen die er ook op wijzen dat er tegenwoordig vaak te veel gezeuld word met kleine beebies. Zeker als je een gevoelig kindje hebt moet je er op letten dat hij/zij niet overprikkeld raakt. Maar natuurlijk moet een boodschapje of een keertje op visite ook kunnen, ik denk dat als je goed naar je kindje kijkt dat je dan wel weet wat hij/zij aankan. En als je niet te veel drukke dingen achter elkaar plant dan zal het ook wel loslopen
ik neem keira echt overal mee naar toe, ik loop wat kilometers af met die kinderwagen. ze slaapt ook overal, in haar wagentje, die kan helemaal plat, en ze ligt lekker zacht. aleen idd op visite gaan vind ik niet zo, omdat iedereen dan op wil pakken. maar ik zeg het wel gewoon, van ze is moe, dus laat maar lekker zitten maar ik neem haar wel naar haar neefjes veel om te spelen, naar het strand, naar het zwembad, naar de markt..als ze savonds maar om 9 uur in haar eigen bedje ligt. ik heb wel 1 probleem door haar overal mee naar toe te nemen, ze slaapt liever in haar karretje, en als ze eenmaal goed wakker is thuis wil ze ook naar buiten, ook als het niet hoeft, merk ik dat ze echt op het wandelingtje zit te wachten..naar haar karretje wijzen enzo, maar goed, vind het wel ok hoor, heb ik ook weer beweging!
gewoon meenemen als je je dr fijn bij voelt doe ik ook,youri gaat als t ff kan overal mee naar toe,hij wend dan ook aan vreemde geluiden enzz. groetjes krulliewullie
Ik denk ook dat dit afhankelijk is van je kind. Sommige kinderen kunnen er goed tegen. Al zou ik dan nog proberen een bepaalde regelmaat erin te krijgen en niet 3 x op een dag weg te gaan of zo. Andere kinderen raken erg snel overprikkelt en die kun je idd beter niet meenemen misschien. Inge zat er tussen in. In het begin raakte ze nog al eens van de leg als we weg waren geweest of een drukke dag hadden gehad. Maar nu met 7 maanden is ze super makkelijk. Wel pas ik mijn ritme aan Inge aan. Dus ik ga weg als ze geslapen en gegeten heeft en nog steeds doen we niet te veel op een dag en na een drukke dag of soms weekend hebben we heerlijk een dagje (of meer) thuis. En ik probeer niets druks te plannen als ze de volgende dag naar het kdv moet. Tuurlijk komt het voor dat ze als we weg zijn nog eten wil, tja ze slaapt steeds minder en is dus langer wakker, waardoor we langer weg kunnen. En soms slaapt ze ook wel eens ergens anders in een campingbedje. Maar ik zorg wel altijd dat ze `s avonds in haar eigen bed slaapt zodat ik haar niet uit haar nachtslaap hoef te halen. Ik ben het dus met Mensi eens dat je buurman deels wel gelijk heeft. Je kan je kind wel meenemen, maar met mate en afhankelijk van het kind. En boodschappen, ja die moeten gedaan worden, maar Inge gaat niet altijd mee. Soms gaat 1 van ons naar de winkel en blijft de ander bij Inge die ligt te slapen. Maar meestal gaat ze wel mee, want ze vindt het prachtig er is zo veel te zien in de supermartk, haha. Maar ja dat was een paar maanden geleden ook minder interessant natuurlijk.
ik neem mijn kindje vanaf anderhalve maand al overal mee naar toe... en ze vind het nog leuk ook! behalve ziekenhuis bezoek niet... dat is zo raar het is net of voelt ze het aan dat ze rustig moet zjn als we tien minuteni n het ziekenhuis zijn dan begint ze te huilen zodra we weer op de gang zijn is het goed :-k ik snap er nix van we zijn er wel achter dat dat niet werkt de volgende keer blijft ze lekker thuis
hoi Ik neem haar overal mee naar toe maar als ze slaapt dan laat ik haar lekker en ga alleen (mark werkt aan huis) Ze slaapt ook overal in de kinderwagen. Ik heb nu schoonmaak werk en neem haar zelfs nog mee ivm bv en ze slaapt gewoon in de kinderwagen geen enkel probleem. Lekker doen waar jij je goed bij voelt
ik vind dat jullie allebei een beetje gelijk hebben. wesley gaat ook overal mee naar toe maar ik ga niet te lang weg en ik hou ( nu nog ) rekening met de voedingen. ga na de voeding pas weg en ben meestal voor de volgende voeding weer thuis. groetjes susanne
hij gaat gewoon altijd mee hoor! waar ik ook naartoe ga ik probeer echter wel te zorgen dat hij gegeten heeft als we de deur uitgaan, nergens problemen mee hoor!