Mijn zoontje is inmiddels 2 maanden maar heeft altijd wat moeite gehad met mijn toeschietreflex. De melk spuit er dan echt uit. hij groeit verder wel erg goed en hij plast en poept ook normaal. Links kan hij inmiddels goed drinken, verslikt hij zich nauwelijks en hapt maar een keer aan om daarna 'normaal' te drinken. Rechts is een heel ander verhaal. Tot de toeschietreflex er is drinkt hij normaal/rustig, maar daarna is het twee slokken, laat hij los, huilt hij behoorlijk (af en toe echt krijsen) om het daarna opnieuw te proberen. De melk stroomt dan ook echt zn mondje uit en hij verslikt zich. Hoe krijg ik mn rechter borst wat beter drinkbaar voor hem? Voeden is zo geen pretje als mn rechterborst aan de beurt is en al helemaal niet als ik ergens anders ben..... van lieverlee geef ik hem dan soms toch maar links zodat hij wat rustiger wordt en niet de heleboel bij elkaar schreeuwt.... Ik lees wel eens dat je dan eerst de borst moet laten leeg lopen. Dit heb ik een paar keer gedaan (+/- 50 ml melk levert dit met gemak op). Maar houdt dit de 'overproductie' van melk niet in stand? mn eerste zoon heb ik 11 mnd borstvoeding kunnen geven en ik wil dat graag kunnen herhalen. Maar zo wordt het er niet leuker op....
Het is trouwens niet elke voeding die hij rechts drinkt.... vanmorgen ging het weer erg goed, maar gisteravond was weer rampzalig...