Trombosebeen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dominique1991, 17 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dominique1991

Dominique1991 Fanatiek lid

29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Nooit verwacht of gehoopt dat ik nu naar meiden zoek die dezelfde situatie hebben gehad of op dit moment hebben als ik. 2 weken geleden kreeg ik last van mijn been. Ik was er van overtuigd dat een beetje rust er wel voor zou zorgen dat het over zou gaan. Nu 2 weken later met iedere helse pijn (!) Blijkt het trombose. Ik lig nu bijna een week in het ziekenhuis en sinds twee dagen ingezwachteld, maar de pijn blijft intens. Ik zie op tegen elk toiletbezoek en liggen is het enige wat redelijk gaat, al ben ik dat ondertussen ook zat. Ik geniet niet meer van het wondertje in mijn buik en lijk ondertussen depressief te worden. Ik hoop zo dat de pijn eens stopt, maar heb geen idee waneer dat weg gaat. Ben benieuwd of meerdere meiden dit herkennen. Ik hoop het niet hoor, want het is een hell maar misschien krijg ik daardoor wat antwoorden op mijn vragen en geruststelling. Pff

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Geen ervaring , maar wilde je even veel sterkte wensen

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik kreeg een week na mijn eerste bevalling enorme pijn in mijn been, na drie dagen naar de dokter bleek trombose en een longembolie te hebben. Ik snap hoe rot het voor je is helaas. Hoop dat de pijn snel vermindert en je een beetje kunt genieten nog. Hopelijk verloopt je bevalling en kraamtijd voorspoedig. Mocht je vragen hebben, ik ben er!

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh nee, wat onwijs rot! Het is idd vréselijk pijnlijk, alsof je been in brand staat :( ik heb het jaren geleden gehad. Was toen niet zwanger overigens. Het begon links, toen ging rechts ook gezellig meedoen en vervolgens zaten mijn longen ook vol. Ik dacht echt dat ik doodging vd pijn en als ik eerlijk ben maakte het mij op dat moment ook echt niet meer uit. Als die pijn maar stopte. En het stopte! En bij jou zal het ook langzaam aan beter worden, hoe donker het nu ook is. Ik mocht trouwens niet naar de wc lopen toen ik in het zkh lag? Maar het protocol zal wel weer veranderd zijn. Krijg je fraxi? En pijnstilling? Heel veel sterkte meid en hou vol! Deze pijn gaat écht over. Neem daarna de tijd om te herstellen, ook mentaal. Het is zo'n vreselijke ziekte en gebeurtenis.

5. Dominique1991

Dominique1991 Fanatiek lid

29 mrt 2016
    2.257
    1.964
    113
    Wat een lieve reacties!

Ik had er eigenlijk geen meer verwacht, omdat het blijkbaar toch iets is wat (gelukkig) maar weinig voor komt... ik ben sinds Maandag thuis en heb nu 8 dagen spuiten met fragmin er op zitten. Ook zit ik sinds 8 dagen ingezwachteld en wordt er dinsdag een steunkous aangemeten. De pijn is er helaas nog steeds. Lopen gaat moeilijk, maar liggen en zitten gaat weer wat beter. Ik heb geen idee hoelang de pijn aan gaat Houden. Vlinder, kreeg je de longembolie tijdens de behandeling van trombose of had je ze al? Ik hoest mij ook al meer dan 3 weken de longen uit m'n lijf. Heb zelf het vermoeden dat het van een longembolie kan komen, maar dit onderzoeken ze eigenlijk niet omdat de behandeling hetzelfde zou zijn als die ik nu heb.

Daarnaast is pijnstilling niet echt mogelijk i.v.m. de zwangerschap. Dus zit aan de paracetamol. Het voelt heel dubbel, aangezien ik heel graag pijnvrij wil zijn... alleen heb ik rekening te houden met de kleine in de buik. Ik hoop echt dat het snel beter gaat worden...

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Bah wat vervelend dat je nog zoveel pijn hebt! Heb je daar nog bewegingsadvies voor gekregen? Ik had de longembolien al voor de behandelingen ja. Ik heb er niet van gehoest, het voelde meer alsof er een olifant op mijn borst zat en ik niet genoeg lucht kreeg. Ik hoop dat je snel een beetje opknapt. Wat een klap he? Dat je zó ziek kunt zijn van een klein propje :(

7. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    Ik had ook trombose (in mijn lies) tijdens zwangerschap, week 28.. Héel, héel veel pijn, heb ook een week met behoorlijke pijn doorgelopen en gewerkt, ervanuit gaande dat het uit mn bekken zou komen en 'erbij hoorde'.
    Ik heb overigens niet in het ziekenhuis hoeven liggen. Was dagopname met onderzoeken, werd naar huis gestuurd met mn been gezwachteld en bloedverdunners. Heb minstens een week niet veel meer gekund dan op de bank liggen, vergaan van pijn, en alleen de hoognodige toilletbezoekjes doen.
    Gewoon pech gehad, want de kans schijnt erg klein!
    De pijn gáát over, hoe intens die ook kan zijn! Ik denk dat ik ca 7 weken later geheel pijnvrij was en alles weer kon (ook langere stukken lopen). Met de bevalling gelukkig geen last gehad.

Sterkte!
    Vragen sturen mag in pb!

8. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Ook ik heb 4jaar terug een trombosebeen gehad tijdens mijn zwangerschap. Ik was toen 28 weken zwanger.
    Ook paar dagen mee rond gelopen, mede doordat de trombose de eerste dag gemist werd op de echo (van m'n been..) in het ziekenhuis..
    Anders was de schade denk ik minder geweest dan nu..
    Paar dagen later weer naar huisarts en mocht gelijk niks meer van hem..Alleen in de rolstoel en richting SEH! Daar nogmaals een echo gehad en mijn hele been zat vol, mijn longen zijn niet bewezen aangezien een scan/foto schadelijk kon zijn voor de baby en de behandeling hetzelfde was als voor een trombosebeen koos ik ervoor om geen scan/foto te laten maken.. maar m'n longen klonken niet goed destijds...

Ik moest de rest van de zwangerschap fraxi spuiten tot 6wk na de bevalling.
    Ook mijn volgende zwangerschap moest ik vanaf positieve test tot 6wk na de bevalling spuiten..

De pijn weet ik nog zoooo goed... Vreselijk! Maar dat gaat gelukkig over meid!!
    Ik had meer pijn van de prikken... :(

Inmiddels heb ik nog steeds last van mijn been soms.. hij kan echt minder dan mijn andere been..