Onze nieuwe icsi poging!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door butterfly0511, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Vandaag de 1 ste lucrin spuit weer gezet voor onze icsi poging. Nog 4 dgn de microgynonpil slikken en dan wachten op de menstruatie. Hopelijk gaat het goed stimuleren deze keer wel lukken. Heb een nieuw onderwerp geopend zodat ik van me af kan schrijven en eventueel later terug kan lezen hoe het allemaal verliep, zodat ik kan vergelijken.

Zal in het kort mijn voorgeschiedenis neerzetten.
    Ik heb PCO en hierdoor zelf ook geen cyclus. De zwemmers van vriendlief zijn ook niet optimaal. Sinds 2008 in de MMM. Eerst alleen ovulatie-inductie, daarna door naar IUI. In 2009 zwanger geraakt, helaas bleek dit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ben ik geopereerd, hierbij hebben ze mijn rechtereilleider niet kunnen besparen.
    Na 2 IUI mochten wij verder met icsi. De 1 ste poging is voor de punctie afgeblazen omdat er maar 2 follikels waren en dus is dit een escape-IUI geworden. Onze 2 de icsi poging werd voor punctie afgeblazen omdat ik erge overstimulatie had van maar liefst meer dan 40 follikels.
    Begin 2010 zijn wij mee gaan doen aan een studie namelijk IVM. Hier zijn wij ook even zwanger door geraakt, helaas is dat geëindigd in een miskraam met 5,5 week.
    Dus nu moeten we weer terug naar het icsi gebeuren en hopelijk krijgen ze me nu goed gestimuleerd.

2. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel erg veel succes meis! Jeetje ik wist niet dat je laatste keer met een miskraam is geeindigd :( ! Hoop dat deze poging je heel erg veel geluk gaat brengen met een mooie positieve test. Zet hem op hihi.

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wennes@ Heel veel succes meis , laat 2011 het jaar voor je worden , duimen draaien. knuf

4. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    @shanti: Deze maand toch jullie cryo terugplaatsing? Hoe voel je je?

@marnat: hoe gaat het met jou? Ook weer met behandeling bezig?

Het mag toch wel eens ons jaar worden hè dames!! Roepen we nu gewoon al te lang nu moet het werkelijkheid worden. So.

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wennes@ Met mij gaat het wel , nee we zijn niet met behandeling bezig.
    We nemen rust we gaan pas naar dat mijn zusje bevallen is weer verder. Zie mijn topic als je wil, ik heb in 1 week heel wat mee gemaakt. '"icsi marnat"'

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi Wennes! Ga je ook volgen meis, zag je idd ook bij het topic van Brabbel al staan.
    Weet je wat me trouwens wel opvalt in jouw verhaal en waarvan ik denk, hoe kan dat nu...

Je hebt een keer dus echt te weinig follikels gehad en een keer zelfs meer dan 40! Hoe verklaren ze dat??? Had je andere medicatie? Lijkt me wel schrikken voor je, 40...

Hoop echt dat ze nu een mooie stimulatie kunnen bewerkstelligen en dat je cryootjes hebt en gewoon een emmy die blijft plakken!!!

Succes meid!!!

Liefs!

7. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    De eerste keer met weinig gonal begonnen dus de 2 de keer was de begindosis al een stuk hoger en hadden ze er nog een andere medicatie naast gezet namelijk cetrotide. Na een week weinig groei en toen meteen al opgehoogd dit deed weer niks dus hebben ze binnen een dag of 3 weer opgehoogd naar hoogste dosis en toen dus ineen keer veel te veel. Wel meteen weer terug naar beneden ingesteld in de hoop dat er maar een aantal echt door zouden groeien helaas lukte dit niet meer. Heb toen echt wel heel veel last van buik gehad.

Nu is mijn begin dosis weer redelijk hoog ingesteld alleen gaan ze nu niet snel meer ophogen. Ben sowieso wel benieuwd hoe lichaam gaat reageren want is alweer jaar geleden dat ik gonal gebruikte wat met de ivm pogingen moest ik puregon gebruiken.

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Jeetje, dat verwacht je dan toch eigenlijk ook niet? En nu gebruik je ook geen cetrotide meer begrijp ik? Ik krijg deze ronde voor het eerste cetrotide, omdat dit beter zou werken bij vrouwen met verminderde eicelreserves (dat ben ik geloof ik tegenwoordig :( al ben ik een grensgeval)....

Anyway, het wordt hoe dan ook een spannend jaar en ik hoop dat je er goed op reageert meis!

xx

9. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Nee gebruik nu geen cetrotide meer. Nu lucrin en gonal.
    De artsen geven ook echt aan dat ze niet weten hoe mijn lichaam reageerd en dat het voor hun ook echt uitproberen is.
    Wanneer ga je beginnen? Heb je moeite met spuiten zetten of dat niet?
    Hoop dat het gaat werken bij jullie en dat 2011 ook jullie jaar wordt

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Succes Wennes, ik ga je volgen meid!

11. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Thnx brabbel. Houd jou ook zeker in de gaten ben erg benieuwd hoe jou ivm poging gaat verlopen.
    Wie heeft er ervaring met de lucrin spuiten? Jeukt het bij jullie ook zo net nadat je hem gezet hebt? En na een min of 20 trekt het weg?

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi Wennes,

Morgen mag de 1e Menopur erin (cyclus dag 3) en op cyclus dag 7e 1e echo en cetrotide.
    Houd zelf een blogje bij :) !

Kan je geen antwoord geven op jouw vraag helaas, van die jeuk enzo :(.

Succes deze ronde meis!
    Dikke knuff!

13. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Vandaag de laatste pil en dan wachten op de menstruatie. Op cd 2 beginnen met de gonal bij de lucrin erbij.
    Toch wel erg spannend hoe het deze keer gaat lopen, maar heb er wel "zin" in.

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Spannend meis! Hopelijk hoef je niet te lang te wachten *in ieder opzicht* ;) !

xxx

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Spannend meis! Hopelijk hoef je niet te lang te wachten *in ieder opzicht* ;) !

xxx

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Herken je gevoel van er zin in hebben maar al te goed!
    Was jij trouwens al bekend met gonal en Lucrin?
    Welke medicatie had jij bij IVM?

17. butterfly0511

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    Ja heb al eerder gonal en lucrin gehad.
    En bij ivm heb ik ook puregon gehad. Omdat het onderzoek is moeten ze dezelfde hoeveelheid en dezelfde medicatie gebruiken bij ivm

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Okee, dus de Lucrin en Gonal zijn dus niet nieuw voor je gelukkig.
    Dat is alweer een puntje minder om je druk over te maken.
    En bij IVM alijd 150 Puregon en dubbele Pregnyl?
    Wist ik niet.

19. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wennes lees dat jij er ook weer echt zin in hebt, hier hetzelfde kan niet wachten joh!

Hoop echt dat we beide een heel mooi resultaat krijgen deze keer! Ik ga voor je duimen meis. En succes met de spuiten!

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wennes@ Hoe is het gegaan met spuiten? of ben je nog niet ongi?
    gonal en lucrin ken ik niet heb ik niet gehad met icsi alleen puragon, decapeptyl , en pregnyl. en die geweldige bollen.

Deel Deze Pagina