slechts 1 borst 'in werking'

Discussion in 'Borstvoeding' started by mano82, Feb 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Doordat ik een tijdje pijnlijke tepels en kloven had, de linker wilde niet genezen, heb ik dus bijna steeds de rechterborst aangeboden. De linker deed namelijk téveel pijn ondanks verschillende zalfjes etc.
    Maar nu is het zo dat de linker helemaal leeg is en ik voel dus ook geen tsr meer. De tepel is nog steeds pijnlijk overigens. De rechter daarentegen zit echt goed vol dus dat is geen probleem.
    Nu mijn vraag, kan het eigenlijk kwaad dat ik niks meer doe met de linkerborst en enkel en alleen nog de rechter aanbied?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

I.p. kun je heel goed voeden met 1 borst. Die borst zal dan gewoon meer gaan produceren.
    Het is ook wel mogelijk om de productie van de minder producerende borst weer op te krikken. Je moet dan die borst dan weer meer gaan stimuleren d.m.v extra aanleggen en/of kolven.

Vind je het zelf heel vervelend ? Vaak zie je wel verschil in grote als de ene wel voed en de andere niet.

3. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Bedankt voor je reactie! Ik vind het eigenlijk niet vervelend want heb eigenlijk vanaf het begin nooit veel melk uit de linker gehaald en het aanhappen gaat beter rechts. De rechter is dan wel groter dan de linker maar dat valt niet echt op. Ik denk dat ik dus gewoon de linker 'buiten werking' ga laten ;)

Share This Page