Genoeg eten

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Zolief, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hallo,

Ik geef volledig borstvoeding aan mijn dochter. Nu ben ik benieuwd hoeveel ik mag/moet eten om voldoende voedingstoffen voor mezelf en mijn dochter te hebben.
    Ik heb de laatste tijd veel trek en kom alleen maar aan. Ik vraag me af of ik dus niet te weinig eet. Overigens zit er nog 11 kg aan van de zwangerschap. Het zat lang op 9 kg maar nu dus 2 kg er weer bij. Ik val dus ook niet af.
    Ik zit thuis en sport ook niet. Ik wandel alleen met mijn kindje elke dag. Ik heb nog steeds moeheidsklachten van na de bevalling (veel bloed verloren), vandaar dat ik nog thuis zit.

Ik kom normaal ook aan als ik te weinig eet. Vandaar mijn vraag hoeveel ik nou eigenlijk moet eten.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

over het algemeen heb je 500 extra calorieën nodig om volledig borstvoeding te geven. Als je nog vermoeid bent en blijft aankomen ondanks weinig eten, kan het zinvol zijn om je schildklierwaardes te laten checken via je huisarts. Je schildklier kan ontregeld zijn na een zwangerschap.
    Is dat niet het geval, dan zou ik een verwijzing vragen naar een diëtiste zodat je samen een plan kunt maken voor een gezond en evenwichtig voedingspatroon bij borstvoeding.

Mirjam

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Mijn schildklier werkte prima volgens de huisarts. Hier is al op geprikt.
    Heb je een verwijzing nodig voor een diëtiste? Misschien is dat het handigste dan.

Deel Deze Pagina