Hallo, Ik heb net een proefversie van Paint Shop Pro gedownload. Ik wil graag wat foto's bewerken en ik wil zelf graag een banner maken. Hiervoor moet ik twee foto's samenvoegen, maar dit lukt om een of andere reden niet. Ik heb al geprobeerd om ze dezelfde maat te maken, want dit is volgens mij het probleem, maar dat lukt dus niet. Wie kan mij helpen? x Linda
wil je die 2 fotos gebruiken in je banner? zo ja dan ga je via paint shop naar je animatie starten via bestand daarin open je de 2 fotos en 1 plak je dan achter after curent frame. ook kan je animatie wizard pakken en daarin kan je dan de beide fotos laden en verder bewerken.
Ja, ik wil die twee foto's in m'n banner gebruiken. Maar ik heb net gekeken. Onder Bestand staat nergens Animatie openen. Kan het zijn dat dat niet bij een proefversie is?
Voor vragen kan je je ook wenden tot het forum: www.pspforum.nl Daar kan je proeflesjes maken en zo het een en ander doorkrijgen. Paint Shop Pro is geen gemakkelijk programma om er zo aan te beginnen. Ik dacht dat ik het ook zelf wel kon uitvinden, maar dat lukte me dus echt niet! En met een paar lesjes via dat forum word het ineens een stuk duidelijker hoe het werkt.
Het is bij Paint Shop Pro (en ook bij Adobe Photoshop trouwens...) van groot belang dat je weet hoe je met verschillende lagen (layers) werkt. Ik sluit me dus helemaal aan bij Minimuisje en raad je aan je aan te melden bij dat forum. Je moet dan eerst twee lesjes maken (in het tweede lesje wordt al meteen duidelijk hoe je met lagen werkt...) en als beide lesjes zijn goedgekeurd, krijg je toegang tot de rest van het forum. Ik beschik zelf over beide programma's. Bij Adobe Photoshop heb ik zelf alles moeten uitvinden en daardoor heb ik nooit de volledige mogelijkheden van dit programma leren kennen. Ik ben nu dus ook braaf met de lesjes PSP bezig...