Rechtsbijstandsverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door miramare, 24 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    We zijn eens goed onze verzekeringen onder de loep aan het nemen. Wij hebben ook een uitgebreide rechtsbijstandsverzekering. Nu zitten we eraan te denken om deze stop te zetten. Scheelt een leuk bedrag per maand. Heel die jaren nooit gebruik van gemaakt. Hebben jullie ook een rechtsbijstandsverzekering? Zouden jullie dit opzeggen?

2. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.187
    1.367
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij hebben er ook eentje en al een paar keer, met succes gebruik van gemaakt.
    Een keer een nieuwe bank door 'gekregen' en een keer €1000 uitbetaald gehad...
    Voor ons dus iets wat we blijven houden... ook omdat ze de volledige correspondentie op zich nemen tijdens een geschil.

3. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.851
    4.104
    113
    Al een paar keer gebruikt idd mn rondom ontslag etc.

4. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.698
    3.140
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hadden hem opgezegd maar in die tijd wel zelf een advocaat mogen betalen. Baalde dus gigantisch dat we hem niet hadden. We hebben hem toevallig pas weer genomen.

Mochten we hem nodig hebben dan is hij er in ieder geval en het is per maand/jaar heel wat minder dan een advocaat moeten betalen:roflmao:

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wij hebben er wel eentje. Geen recht op gefinancierde rechtsbijstand dus als er wat is, moeten we zelf de advocaatkosten dragen en dat is teveel in geval van nood.

6. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik heb er wel eentje, en ook nodig gehad ivm geschil ex werkgever.

Mits je advocaat kosten oid goed zelf kunt betalen zou ik hem niet opzeggen.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Wij hebben alleen rechtsbijstand voor werk en inkomen. Al een paar keer gebruik van gemaakt.

8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.355
    1.830
    113
    Vrouw
    Hier ook al 4x moeten gebruiken, met succes. 2x aanrijding op de fiets, 1x een medische factuur en 1x een gemeente kwestie. Premie is wel omhiog gegaan hierdoor 150,- pj, maar die hebben we er toch allang uit voor de komende 20jr:|

9. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Wij hebben er ook een. Zover ik me herinner nooit gebruikt van gemaakt. Of heel misschien ooit een raadpleegtelefoontje lang geleden, ik weet het zo niet?
    In ieder geval valt hij voor ons onder de verzekeringen die we niet snel zullen opzeggen ondanks dat je ze wellicht nooit zal gebruiken. Ze zijn voor mij te belangrijk voor als je ze wel nodig hebt. En dat is dan een stukje risico wat ik graag indek en daar geld voor over heb.
    Het blijft soms lastig met verzekeringen. Ik snap dat het voor een groot deel van de samenleving een bedrag is wat ze eigenlijk goed kunnen besteden aan andere dingen (geen idee uit mijn hoofd wat we ervoor betalen eigenlijk). Aan de andere kant hebben deze mensen ook juist minder of geen buffer om het probleem zelf op te lossen waarvoor je je zou kunnen verzekeren.

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zou hem houden. Had hem na 7j toch opeens nodig

11. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Wij hebben hem juist net afgesloten, woon, werk, verkeerpolis.
    Vind het toch een fijn idee.

Maar we hebben ook jaren zonder gedaan en eigenlijk niet nodig gehad.
    Dat is natuurlijk ook wat een verzekering is: voor het geval dat er wat gebeurd.

12. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.227
    4.457
    113
    Vrouw
    Handig als je in loondienst bent, mee doet in het verkeer of een eigen huis hebt. Tenzij je het geld op de rekening hebt staan om indien nodig een advocaat te betalen, dan zou ik 'm opzeggen.

Hier met verborgen verbreken in het huis nodig gehad (huis was 6 jaar oud toen we het kochten, bouwkundige keurig prima en toen bleek er van alles mis te zijn met de warmte installatie, ophanging van deuren en ramen etc). Ook ooit ivm conflict werkgever.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb er 1 voor alle modules. Als ik dat opzeg scheelt het me een paar euro per maand, vind ik het niet waard.

14. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Wij hebben er ook eentje (al jaren) en inmiddels ook al 3x gebruik van moeten maken. Hiervoor hadden we hem niet en advocaatkosten zijn niet mis.

Deel Deze Pagina