Rechtsbijstandverzekering ja/nee

Discussion in 'De lounge' started by Madeliefke, Nov 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Heb je een rechtbijstandsverzekering?

1. ja

2. nee

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    De titel zegt het al een beetje. Heb je een rechtbijstandsverzekering?
    Wij willen die van ons stopzetten (wordt wel erg duur :( 260 euro), maar twijfelen toch nog een beetje... Iemand tips of suggesties?

Bedankt!

2. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Wij hebben er 1 en maken er niet vaak, maar wel dankbaar gebruik van! Geschil met een energieleverancier bijvoorbeeld - dat win je zelf echt niet, maar met hun hulp toch ruim 1300 euro teruggekregen. :$
    Het is een hoop geld (misschien kun je rondkijken voor een voordeligere verzekeraar?), maar voor ons het geld meer dan waard...

Succes met je beslissing!

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

zo wat duur wij hebben er een die is 3 euro in de maand.

wij hebben hem nu al 2 keer gebruikt en dan merk je pas hoe handig die is ;) heeft ons5000 euro gescheeld

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    als ik zo brutaal mag zijn om mijn vraag ook hier te stellen, wij zijn bijde lid van de bond en we hebben nu dus ook rechtbijstand, is dat niet een beetje dubbel??

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Wij betalen ook maar een paar euro in de maand en ik vind het toch wel heel erg handig af en toe.

6. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    @ MvS, dat met de energieleveranciers ken ik helaas.
    Heb het toen zonder rechtsbijstand gedaan *had het toen wel hoor maar wilde het eerst zelf oplossen*
    Eerst moesten we 700 bij betalen *over een periode waarin we amper wat hadden verbruikt ivm vakantie en verhuizing* en daarna kregen we ons gelijk gelukkig en kregen we 500 terug van ze ipv dat we moesten betalen.
    Ben daarna gelijk overgestapt naar een andere leverancier haha.
    'Het zijn de meterstanden dus u moet betalen' ik betaal niks..
    Ons was een oor aan genaaid door de vorige bewoners en de makelaar.

Rechtsbijstand heb ik tot nu toe 1 keer gebruikt, was in de periode dat ik weer even thuis woonde en mn broer een auto ongeluk kreeg *zat er naast* Alles vergoed gekregen omdat het de ander zn schuld was. Die kwam om een geparkeerde auto heen dus op onze weghelft. Frontale botsing en ijs op het wegdek.

Die van ons kost zo'n 3 euro per maand via Centraal beheer.
    Daar zit ik met alle verzekeringen ivm korting via het werk ;)

7. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Nee, das niet dubbel, tenzij je denkt rechtsbijstand alleen te zullen gebruiken bij geschillen met je werkgever...
    De bond helpt (zover ik weet) niet met consumentenrecht e.d., alleen maar met werk-gerelateerde zaken.

@ Corina: ik heb het toen ook eerst zelf geprobeerd, maar toen ik na 9 maanden nog steeds geen reactie kreeg (en dus nog steeds niet wist of ik nou moest betalen of juist geld terugkreeg) heb ik rechtsbijstand ingeschakeld. Was er helemaal klaar mee. En gek genoeg was het toen ineens binnen een maand opgelost, hahaha! Voortaan schakel ik ze dus een stuk sneller in - scheelt een hoop kopzorgen.

8. koala28

koala28 Niet meer actief

Nee, dit hoeft niet. Bij de vakbond heb je een rechtsbijstandverzekering met de module werk en inkomen.
    Bij een 'gewone' rechtsbijstandverzekering via een verzekeraar heb je keuze uit meerdere modules: werk & inkomen, consument & woning, verkeer en fiscaal & vermogen (samenstelling module kan variëren per verzekeraar).

Als ik het premiebedrag van TO zo zie heb ik een vermoeden dat zij het hele pakket (alle modules) heeft.

Ik zou ten eerste kijken wat je evt. dubbel hebt. Verkeer zit vaak ook bij je autoverzekering. Als dat zo is en de voorwaarden komen grotendeels overeen, dan zou ik de module verkeer eruit halen.
    Ik zou de verzekering niet helemaal opzeggen. Als je in een situatie komt waarvoor je 'm nodig hebt en je hebt geen rechtsbijstandverzekering, dan kan het flink in de kosten lopen (bijv. qua advocaat/juridische hulp).

9. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jeetje dat is wel een hele lange tijd.
    Dan scheelt het inderdaad veel kopzorgen ja en ach we betalen er toch voor he :D Dus waarom niet
    Gelukkig maar dat alles goed is gekomen, scheelt een hoop stress.

10. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik heb het alleen maar omdat ik een zaakje heb anders zou ik het niet doen

xxx

11. Trees

Trees Niet meer actief

Ook ik dacht hem nooit nodig hebben, maar helaas weet je dat nooit vantevoren en nu ben ik ontzettend blij dat we er één hebben doordat ik een geschil heb met mijn werk.

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij hebben hem wel en maken er ook zo nodig flink gebruik van...

hebben ze tot nu toe 3x nodig gehad waarvan 1 lopende zaak...

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Wij hebben het wel (alle 3 de dingen)
    We betalen het per maand, dan is het niet zo'n bedrag ineens.
    Wij zitten ook rond de 260 euro in een jaar.
    Het is een hoop geld, maar mocht je er ooit gebruik van moeten maken, dan ben je blij dat je het hebt!
    Ik zou het dus (zeker in deze tijd) niet opzeggen.

14. mieppie1

mieppie1 Actief lid

Nov 9, 2009
    159
    0
    0
    roermond
    inmiddels al 3 keer gebruikt, en er dus al zeeeeer ruim uit, met rechtzaak en al

15. Ja wij hebben een rechtsbijstandsverzekering, wel bij mijn werk dat scheelt een hoop geld.
    In veel gevallen is het handig om te hebben, je betaalt er wel wat voor maar als je het nodig hebt haal je het er weer uit.
    Als het zo duur is zou ik eens een aantal aanbieders vergelijken.

Verkeer is trouwens de eerste module en is voor particulieren vaak niet uit te zonderen. Voor bedrijven wel.

16. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben geen rechtsbijstand.
    Denk dat ik het wel zou nemen als we een huis gaan kopen.
    Mijn man is lid van de vakbond, en als we een geschil hebben met zijn werk kunnen we via de vakbond ook rechtsbijstand krijgen.

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Mag ik vragen waar jullie hem hebben?

Ik zeg doen! Wij hebben een tijd geleden voor een situatie gestaan waarin we hadden gehoopt er een te hebben.
    Dus zijn ons nu ook aan het verdiepen erin;)

18. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Wij hebben er wel één via interpolis, konden korting krijgen plus onderdeel van onze hypotheek.. betalen maar 3 of 5 euro per maand.. erg weinig elk geval.. Heb er nog nooit gebruik van gemaakt gelukkig... Hoop ook niet dat het nodig is, maar heb het niet voor niks, dus mocht het voorkomen dan ga ik niet eerst zelf aanklooien, maar ze gelijk inschakelen..

19. egeltje

egeltje Actief lid

Sep 14, 2006
    200
    0
    0
    Hier ook een aantal euro in de maand.
    Heb ze al 2 keer nodig gehad, 1 keer met werkgever die niet wou betalen en 1 keer een Poolse bestuurder die op ons is geknald en hij was niet verzekerd...:x

20. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wij hebben zelf wel een rechtsbijstandverzekering, maar gelukkig nog nooit nodig gehad. Maar ik zal em niet gauw opzeggen. Ik heb bij mijn schoonouders gezien dat zo'n verzekering erg handig kan zijn. Zij hadden geen rechtsbijstandverzekering, en een geschil met z'n ex-werkgever heeft mijn schoonvader duizenden euro's aan o.a. advocaatkosten opgeleverd.

Heb je een rechtsbijstandverzekering met een eigen risico/bijdrage. Is bij ons iets van 70 euro. Kan schelen in de maandelijkse lasten van je verzekering.

Share This Page