Het is inderdaad een dure verzekering, maar ik ben wel blij dat ik een rechtsbijstandverzekering heb. Tot nu toe heb ik er één keer gebruik van gemaakt, maar was heel blij dat ik verzekerd was. Ik betaal 179,00 per jaar en dan ben ik volledig verzekerd, dus ook als er geschillen ontstaan op het werk e.d.. Daar zit namelijk verschil in. Bij Centraal Beheer kost de volledige rechtsbijstandverzekering rond de 230,00 per jaar. Ik zit nu bij de Fortis en die is dus behoorlijk wat goedkoper. Misschien een idee om prijzen naast elkaar te leggen. Op internet zijn diverse vergelijk sites te vinden.
Wij hebben wel een rechtsbijstandverzekering bij RVS. Een paar jaar geleden hadden we dat nog niet en hadden het toen eigenlijk heel hard nodig. Mijn vorige baas is me nog 2000,- verschuldigt omdat hij mijn loon niet meer betaalde. Toen een advocaat benaderd, maar alleen een brief sturen kostte me toen al 90,- dus heb het verder maar laten zitten want anders ging het me meer geld kosten dan die 2000,-. Maar als ik toen die verzekering gehad had was het misschien heel anders gelopen.