rechtsbijverstandsverzekering nodig?

Discussie in 'De lounge' gestart door moontjejl, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ben er ook van overtuigd dat je de verzekering beter door kan laten gaan.

ten eerste omdat als je hem nu op zou zeggen je er donder op kan zeggen dat je hem eigenlijk binnenkort nodig heb (dat noemen ze de goden verzoeken) kijk maar eens hoe vaak er een straatprijs valt en dat er toch mensen wonen die het net hebben opgezegd. is wel heel iets anders maar toch.........

ten tweede: als je 20 jaar zo'n 250 euro per jaar betaald, heb je er 5000 euro in geïnvesteerd,
    dan zal je ineens een advocaat nodig hebben die 250 à 300 euro per uur rekend (en dat is dus nu, wie weet wat de advocaatkosten over 5 jaar zijn) en dan heb ik het nog niet over de bijkomende kosten wat die ook nog rekend, geloof me dat met een bemoeienis van een advocaat je gemiddeld al gauw op die 5000 euro zit.

daarbij komt ook nog dat er steeds vaker conflicten zijn met consumenten en bedrijven, werkgevers ed. en dat zal in de loop der jaren alleen maar toe nemen.

het is net als met loterijen........ je investeerd er elke keer weer in, wetende dat je hoogst waarschijnlijk toch niks wint, maar je zal toevallig maar net een keer de gelukkige zijn!

en zo is het ook met verzekeringen, het is een loterij, maar jij zal maar net een keer die ongelukkige zijn die hem nodig heb en dan ben je toch wel blij dat je hem heb afgesloten!

2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wij hebben dat ook al jaren. En vorig jaar zomer voor het eerst nodig gehad toen 1 of ander stom mens mijn zoon van zn fiets af reed.
    Zij kwam weliswaar van rechts maar mijn zoon was al 3/4 van dat kruispunt over gestoken.
    Gelukkig heeft de rechtsbijstand dat opgelost.

Wanneer zou er een verzekering komen voor advocaatkosten als er weer een zoveelste rechtszaak met je ex aankomt? (terwijl we al meer dan 12 jaar uit elkaar zijn...)
    Die zou ik wel willen hebben. Van de 1e zaak hadden we een mooie auto kunnen kopen....

3. truus12349

23 mrt 2007
    14
    0
    0
    Inderdaad wat belachelijk dat je na 12 jaar nog bezig moet zijn met je ex,
    Je zou toch denken dat iemand dan toch bij zijn verstand gekomen moet zijn. Maar als je ex een rechtzaak aanspant tegen jouw kost het toch geen geld zeker.

Kun je geen pro deo advocaat krijgen om de kosten te drukken?

Deel Deze Pagina