Rechtshulp nodig mbt verkoop van een kitten

Discussie in 'De lounge' gestart door Aszz, 6 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.806
    9.315
    113
    Gelderland
    Ik zou kijken of je van jouw dierenarts zwart op wit kan krijgen dat dit beestje gezond was bij het verlaten van het nest.

Deze gegevens zou ik opsturen en heel duidelijk aangeven dat je mee wilt betalen aan het bloedonderzoek in het belang van het beestje en dan het daar bij blijft.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  2. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Oké dit maakt het voor mij zeker anders; over het algemeen is zo’n kitten niet ‘ineens’ zo ziek. Dat blijkt dus ook wel uit hun eigen verhaal nu en kan jij ook aantonen wanneer zij zelf met een advocaat gaan komen; beeld is er zelfs aantoonbaar tot 21 oktober zelfs. Dus wat willen ze je nu precies zeggen? Ik denk eerlijk gezegd inderdaad dat de kosten wanneer een kitten iets lijkt te mankeren toch tegen vallen oid? Ik vind dit heel bizar in ieder geval... kolere zeg.

3. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    @Aszz verkoop jij eigenlijk met contract waar dit soort dingen in staan benoemd? Gewoon een vraag, geen verwijt oid :)

Ik ben ook zeer benieuwd naar hun eigen dierenarts; of die dit net zo vaag vind en wat voor gevoel die hier bij heeft. Zeker bij zo’n jong beestje wil je toch weten wat er aan de hand is...

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Trouwens, misschien heel negatief gedacht, maar wie zegt dat het daadwerkelijk hun dierenarts was die je aan de telefoon had? En niet een vriend die graag met hun leugens mee wil werken?

Met dit soort mensen moet je namelijk alle opties open houden.

Zuul, GossipGirlxoxo, Juffie26 en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Staat zwart op wit in het systeem van de dierenarts en in het paspoort van elk kitten.

@Bailey07 helaas geen contract. Mijn man heeft dit al eens genoemd en is nu dus pissig dat ik dit niet heb gedaan. Ook een beetje dom misschien maar imo is wat ik heb gedaan voldoende om aan te tonen dat ik een kitten gezond weg laat gaan.
    Een gezondheidsverklaring van de dierenarts, ouders die (negatief) getest zijn en verder ben ik geen officiële fokker die met stambomen etc werkt.

Bailey07 vindt dit leuk.
  6. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik zou dit inderdaad zeker wel even goed traceren ja. Want een beetje dierenarts pluist dit wel goed na; en zeker met jouw eigen tijdlijn nu en de filmpjes klopt hier iets totaal niet... hoezo ziek weggegaan bij jou en dan wel tot 21/10 alles positief? Hm nee. Ik vind het echt niet kloppen.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou heel eerlijk ik heb daar ook even over na gedacht. Die dierenarts van hun die ik sprak, sprak zeer slecht Nederlands. Of was slecht te verstaan. Hij heette iets van Visser, maar hij klonk niet als een ‘Visser’.

8. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Volledig begrijpelijk hoor; neem dit jezelf ook niet (te) kwalijk. Wellicht wel iets om je misschien na dit incident toch af te vragen om te overwegen :) maar voor nu heb je daar niets aan. Het is gewoon beroerd dat je je moet indekken tegen dit soort shit...

9. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Het klinkt alsof jij gewoon alles netjes afgehandeld hebt en het voor hen gewoon puur pech is en ze het nu op.jou proberen te verhalen. Beetje raar overigens dat ze geen bloedonderzoek willen betalen maar wel hoge kosten willen maken door een advocaat in te schakelen :rolleyes:. Weet je wat dat kost een advocaat?
    Daarnaast denk ik dat als een advocaat hier moeite in zou stoppen en t een rechtzaak zou worden (geloof ik nooit!) dat er totaal geen reden is dat jij in gebreken bent gebleven. Je hebt netjes een gezondheidscheck afgegeven, nog geadviseerd voor bloedonderzoek. Je krijgt na 2/3 weken een filmpje dat alles goed gaat (zou ik bewaren als bewijs ;)). De overige katjes uit t nest mankeren niks. En dan ineens gaat t niet meer goed en zou dat door jullie zijn gekomen :eek:. Ik vind het ook heel slecht hoe hun dierenarts dat jou nu in de schoenen probeert te schuiven, maar eerlijk gezegd zou het ook nog zomaar eens nep zijn en geen dierenarts geweest die je aan de lijn kreeg. Ik geloof dus dat zij alleen maar dreigen met een advocaat om jou nu zover te krijgen. Het blijft een diertje, soms heb je gewoon pech. Jij hoeft absoluut geen ziek diertje terug te kopen.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  10. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik zou contact opnemen met de koper, adresgegevens vragen van de dierenarts en zeggen dat jouw dierenarts contact wil met hun dierenarts. Collegiaal overleg. Zet maar klem die boel. Dan kan je ze googelen.

11. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Heb je de gegevens van de dierenarts van hun gekregen? Kun je hem nog ergens traceren of nogmaals bellen met anoniem nummer?

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dan bel je toch de 'dierenarts' vind het heel rot voor je en de kitten dat het lijkt of je opgelicht word.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou zie foto’s. Dit was tot gister het laatste contact.

Bijgevoegde bestanden:

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee ze belden met hun eigen nummer. Zodra ik ze weer spreek wil ik de gegevens van de dierenarts

Magnolia29 en Bailey07 vinden dit leuk.
  15. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
  16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja bedankt! Volgens iemand van de rechtsbijstand die ik heb gesproken val ik niet onder een consumentenverkoop.
    Dus ik ben wel benieuwd waar ik dan wel precies onder val.
    Wat een gedoe.

17. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Google na een dierenarts die “visser” heet in hun woonplaats..
    Ik denk dat ze gewoon geld nodig hebben en vraag me ook af of de kitten echt ziek is...

Ysabella vindt dit leuk.
  18. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Volgens mij geldt dit stukje wel voor jou als rechtsbijstand zegt dat je niet onder consumentenkoop valt. Je bent toch ook geen geregistreerd fokker? Zij moeten aantonen dat de kitten al ziek was toen ze haar kochten:

https://www.licg.nl/consumentenrecht/#wat-kunt-u-van-de-fokker-of-andere-verkoper-verwachten-als-het-gekochte-dier-iets-mankeert

Ik zou gewoon afwachten of ze echt met een advocaat komen. En dan kun je die laten weten dat de bewijslast bij hen ligt.

19. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Opzich is dit niet heel vreemd. Toen wij met onze poes bij de da waren na slechte echo en de nieren vol zaten belde ik huilend de fokster op toen we daar nog stonden. Zij vroeg direct of ze zelf de da mocht spreken. Dus ook mijn telefoon aan de da gegeven. Maar dat liep zo anders toen... en zij dacht zelf direct mee. Want zij wilde weten wat en hoe ivm ouders. Dus op zich snap ik dat stukje nog redelijk.

Maar na het zien van jouw appjes blijft het een vreemd verhaal!

20. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Zorg er in elk geval voor dat je elk contact wat er is zwart op wit hebt staan als bewijs, en zou indd even dierenarts visser googlen in hun woonplaats en vindt het al sowieso netjes van jou dat je met hun meedenkt mbt dierenarts kosten ik denk dat jij niet heel veel meer kan doen dan te zorgen dat je alles duidelijk hebt enz en ze willen er wel een advocaat op zetten.. wat zonde is van hun geld, en geld die ze beter in het kitten kunnen stoppen.. een bloedtest is te duur maar een advocaat is geen probleem best bijzonder eigenlijk als je het mij vraagt, o_O mijn gevoel zegt dat er iets niet helemaal klopt

Gewooniemand en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina