Fijn dat je haar weer thuis hebt! Had ik al gezegd, maar dit had ik ook gedaan. Op de mensen zelf zou ik nu niet meer reageren. Poesje is afgestoten door andere poezen bij hun thuis? Dat kan heel goed natuurlijk maar om dan met de vinger naar jou te wijzen dat is een vies spelletje. Zou denk ik nog wel ervoor zorgen dat jouw dierenarts die van haar inlicht dat er wel het een en ander niet klopt. Dat die dierenarts niet weet zo handelt als ze met een gestresst dier bij hem komt. Dit zijn van die mensen, die nemen er zo weer een bij.
Ja ik zal dat morgen met mijn dierenarts overleggen, dan neemt hij misschien wel contact op met die dierenarts. Voor diegene die haar filmpjes enzo willen zien, op insta zet ik regelmatig iets. Pb maar als je het wil volgen
Ik ben heel blij te zien dat ze bij jou terug is, goed gedaan ookal is het wrang omdat ze duidelijk leugens vertellen. Maar je hebt in het belang van het kitten gekozen, in mijn ogen de enige goede keuze. Hopelijk gaat ze opknappen heen en krijgt ze een lang en gelukkig leven bij jullie
Nee. Het zijn geen solide keutels maar er zit vorm in haha. En heb geen bloed gezien. En de kleur is normaal, was eerst veel lichter. Smakelijk
Wat super om te horen dat ze het vandaag zo goed doet! Ik blijf heel hard duimen dat de dierenarts morgen positief is
Ja het zou je verbazen wat mensen soms doen. Ik fok nu bijna 17 jaar honden en geloof me, wat ik al heb meegemaakt bij mensen die van hun pup af wilde en waar ze mij dan van beschuldigde. Mensen gaan soms echt ziekelijk ver. Het ligt aan jezelf wat je ermee wilt doen. Ik heb het wel eens laten gaan, maar ik heb ook wel eens iemand een hele formele brief gestuurd met alle bewijs wat ik weerlegd had en gedreigd dat ik ze ging aanklagen voor oplichting, smaad en laster. Nu deed ik dat niet want dat proces ga ik niet opstarten, maar ik kreeg wel paniek brieven terug met excuses en telefoon van hun dierenarts met excuses. Soms voelt je gram halen na zoveel omwaarheden ook erg fijn. Maar ze is in ieder geval thuis, en dat is het belangrijkste. Je ziet nu zelf hoe ze het doet en ik hoop dat de rest meevalt bij de dierenarts. Misschien een idee voor in de toekomst, ik weet niet of je ermee werkt maar een koopovereenkomst zou een oplossing kunnen zijn. Zo zet je zaken al vast van te voren zoals vergoedingen, eigen van diagnoses etc etc.
Ik blijf het raar vinden, iedereen heeft het over oplichting, maar ze hebben toch 600 euro betaald, zijn naar een dierenarts geweest, waar het kitten opgenomen is geweest, dan ben je ook zo 200 euro kwijt en hebben 400 euro teruggekregen. Dus eigenlijk hebben ze 400 euro betaald voor een paar weken een kitten in huis. Dus, ja, ze hebben het verkeerd aangepakt en hebben gelogen, etc, maar het lijkt me stug dat dit een vooropgezet plan was, zo van: “zullen we even 400 euro uitgeven om een kitten ziek te maken en de verkoopster ongerust te maken”. Ik ben blij dat je het kitten hebt teruggekocht en hopelijk knapt het weer helemaal op, en het geeft uiteraard een heel naar gevoel dat de kopers jou onterecht de schuld hebben gegeven, maar persoonlijk zou ik het hierbij laten, het heeft ze genoeg geld gekost en hopelijk hebben ze hun lesje geleerd. Ik zou overigens wel een en ander terugkoppelen naar hun dierenarts, want dat stuk vind ik wel een heel apart verhaal met die bewering dat het kitten ziek bij jou vandaan kwam. Zelfs als de kopers tegen de dierenarts zouden hebben gelogen (waar ik vanuit ga), blijft het een raar verhaal dat de dierenarts jou de schuld geeft zonder diagnose.
Maar het is toch niet zeker dat ze naar de dierenarts zijn geweest? En ze wilden het hele aankoopbedrag terug he? Al heb je denk ik gelijk dat het geen vooropgezet plan was... Maar wel dat de kitten het bv. niet kon vinden met de andere dieren ofzo of ziek werd en dat ze dan bedachten hoe ze eventueel nog iets van het aankoopbedrag terug konden krijgen...
Ik dacht dat uiteindelijk het dossier van de dierenarts was doorgestuurd? Misschien heb ik dat verkeerd begrepen dan, ik was een halve meelezer. Ja, ik vind ook zeker dat ze fout zitten hoor, ze hadden gewoon eerlijk moeten zijn dat het niet lekker liep bij hun, en dat ze twijfelden over de match. Wie weet had ts ze dan zelfs wel het hele bedrag terugbetaald, nu heeft iedereen er een naar gevoel aan overgehouden en is het beestje zo ziek geworden. Hopelijk knapt het volledig op, het is wel een schattig beestje zo te zien.
Helaas wel weer wat bloed bij haar ontlasting. En wat diarree. Vanmiddag maar laten onderzoeken. Nu dacht ik, zou ze niet erge spoelwormen hebben. Die ‘reizen’ ook via de lever en zou het eea aan kunnen tasten. De dierenarts kan het onderzoeken gelukkig. Ze is ontwormt bij mij weg gegaan maar ik weet niet hoe het daar is gegaan. Ze woog vanochtend trouwens 1800 gram
Hopelijk iets dat goed te behandelen is! Dat ze nu eet en aankomt in gewicht is wel heel goed in ieder geval!
Kan het zijn dat poesje enorm overschaduwd werd door de andere dieren en daar niks durfde, ook niet te eten. En nu ze weer in een voor haar bekende omgeving is ze direct weer opfleurt.
Wat een mensen zeg! Wat sneu ook dat zo'n onschuldig (en prachtig) katje daaronder moet komen te lijden. Gelukkig is ze nu weer bij jullie en knapt ze hopelijk snel op. Ik ben ook wel erg benieuwd naar zowel het dossier als naar je insta om het katje te blijven volgen.
Nou ze is goed gekeurd hoor!Er zaten geen wormen in de ontlasting, en als ze zo lang aan de diarree is kan er best bloed bij zitten. Soort inwendige aambeien van het persen. Ik heb voor 4 dagen diarree remmers mee gekregen. Ze woog bij de DA 1820 gram, hij was onder de indruk dat ze zo snel was aangekomen. Een levershunt leek hem, hoe ze nu was, praktisch onmogelijk. Hij vond haar er goed uit zien, wel wat een onrustig klinkende buik maar verder helemaal top. Dus lekker verder gaan zo, heb nog wat licht verteerbaar kittenvoer meegekregen. Ik ben héél blij